|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2013, 16:44 | #51 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-12-2012
Skąd: Elbląg
Model: TRANSIT V
Silnik: 2.4 TDDI (90PS)
Rocznik: 2001
Postów: 36
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
Miałem podobne objawy po remoncie silnika w Pumie 1.4 16v zetec-s 90 km. Rano nierówno chodził gasl itp... Jak się rozgrzał było lepiej. Kiedy już nikt nie wiedział co jest przyczyną... Wpadł mi w ręce filtr stożkowy i właśnie podczas jego montażu przy luźnej rozmowie na odpalonym silniku przytkałem ręka dolot do przepustnicy i w tym momencie usłyszałem ssssyczenie jak przygasał, zlokalizowałem je - wymieniłem taki wężyk kolanko z 7cm i wszystko wrocilo do normy nagle. W przedniej części silnika pod plastikowymi rurami. A podejrzewałem nawet, że może z rozrządem coś pomyliłem. Pęknięcie nie było widoczne na pierwszy rzut oka... Dopiero jak go skręciłem było widać podłużne pęknięcie.
|
23-01-2013, 18:24 | #52 | |
ford::beginner
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 02-01-2013
Skąd: pl
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004
Postów: 30
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
Cytat:
|
|
29-01-2013, 12:32 | #53 |
ford::beginner
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 02-01-2013
Skąd: pl
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004
Postów: 30
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
Ładowanie 13,2 V czyli bardzo mało, jutro auto zostawiam u mechanika, ma sprawdzac czy gdzies nie ma za dużego poboru, jeśli nie to regeneracja alternatora.
|
29-01-2013, 14:11 | #54 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
przeczytalem tylko pierwsza strone tego tematu..ale:
gino21 -kto ci robil diagnoze silnika-to juz chyba wiele osob powinno odpisac ze jezeli mechanik powiedzial ci to co napisales to to byla kompletna bzdura. Aby mechanik mogl zweryfikowac to wszystko co napisales to musialby caly silnik na drobne czesci rozebrac i posiadac wiele narzedzi slusarskich aby pomierzyc wszystko a nikt tego nie robi bo taniej wstawic kolejny silnik. mierzyles cisnienie sprezania po remoncie silnika? zacznij od tego...bo nie zauwazylem aby bylo pisane cos o glowicy silnika. Wiesz co sie dzieje kiedy w starej glowicy zostanie obrucony zawor dolotowy lub wydechowy bez docierania zaworów? to wowczas mozesz nigdy nie dojsc do ladu z szarpaniem silnika. Podstawowe sprawa: -podaj dokladne wartosci cisnienia sprezania zmierzone na chlodnym silniku i za pomoca dobrego cisnieniomierza. Co do ladowania...13,2V nie oznacza ze alternator jest nie sprawny-bo moze byc wiele innych powodow w samochodzie dla ktorych napiecie jest takie niskie. najpirw nalezy posprawdzac wszystkie polaczenia przewodow bo jezeli ten sam mechanik co robil ci silnik -ruszal alternator to nie zdziwilbym sie gdyby okazalo sie ze to zwykla bzdura i nie dokrecony przewod lub brak masy. ps. uzupelnij opis bo niewiadomo jaki masz dokladnie silnik. |
03-02-2013, 18:39 | #55 |
ford::beginner
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 02-01-2013
Skąd: pl
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004
Postów: 30
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
Witam mjprzem, ciśnienie było mierzone, niby na jednym cylindrze bardzo słabe, dlatego też mechanik zaczął rozbierać silnik.
A teraz do rzeczy, jestem załamany, u innego mechanika został wymieniony alternator na nowy bo mechanik stwierdził, że brak ładowania to jednak uszkodzenie alternatora. Odbieram auto od mechanika i identyczne objawy jak przed remontem silnika, czyli na zimnym odpala i gaśnie, za ktorymś razem jak przytrzymam pedał gazu to wtedy nie gaśnie, strasznie kopci na siwo i głośno chodzi silnik, tak jakby łapał na 3 cylindry, opadłem już z sił. Myslę aby jutro odwieź auto do tego druciarza który mi robił remont bo okazuje się , że to co zrobił było zbędne a zapłaciłem mu prawie 4 tysiące, ale z drugiej strony co on teraz wymyśli jak nie potrafił postawić dobrej diagnozy. Teraz się zastanawiam czy to się nie dzieje coś z komputerem glównym bo jak to możliwe, że po założeniu nowego alternatora takie cyrki wyszły. tragedia. |
04-02-2013, 09:56 | #56 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
""
Podstawowe sprawa: -podaj dokladne wartosci cisnienia sprezania zmierzone na chlodnym silniku i za pomoca dobrego cisnieniomierza. "" czyli zmierz od nowa cisnienie sprezania silnika. A co do alternatora to zrob tak: -sciagnij pasek wieloklinowy i zobacz jak silnik pracuje bez paska klinowego-bedziesz wszystko wiedzial czy alternator moze cos robic w twoim problemie. |
06-02-2013, 17:21 | #57 |
ford::beginner
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 02-01-2013
Skąd: pl
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004
Postów: 30
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
Wczoraj zawiozłem auto do mechanika , który remontował silnik, dziś zadzwonił z informacją iż sprawdził ciśnnienie i jest dobre, na trzech cylindrach 26 i na jednym 27. Powiedział, że auto mu normalnie odpaliło. Twierdzi, że wtryski są słabe, nie wiem na jakiej podstawie, i co oznacza że są słabe. Czy możliwe, że problem tkwi w komputerze, elektryce itp? Pojutrze napisze jak auto się zachowuje po całej nocy bo jutro nie jestem pewien czy mechanik nie będzie go odpalał przed moim przyjazdem.
|
07-02-2013, 07:58 | #58 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
Po pierwsze nadal nie wiadomo o jakim silniku mowimy...bardzo ciekawy temat tylko ze:
-od kilku stron rozmowa toczy sie o twoim silniku -w pierwszym opisie nie podales nawet o jaki silnik i samochod chodzi -w twoim opisie jest wersja 2.0 136KM -benzynowa.. -ty piszesz o wtryskach -podajesz wartosci sprezania dla diesla Czy nie widzisz ze nikt nie wie nawet o czym tutaj sie rozmawia? czy ktos moze napisac o jakim silniku rozmawiamy? o jakim samochodzie? -jaki uklad zasilania paliwa? benzyna-jaka dokladnie wersja? diesel ? CR czy pompa VP? Napisalem ci abys uzupelnił opis bo nie wiadomo jaki MASZ SILNIK!!!!! Pozatym jak mogles kazac zrobic test sprezania mechanikowi ktory robił ci silnik? Jezeli nie masz mozliwosci sam sprawdzic sprezania to jedz do kogos kto zrobi ci to w innym zakladzie czy prywatnie ale na twoich oczach. Poki co moim zdaniem test sprezania u mechanika ktory robil sienik jest najbardziej niewiarygodna informacja ktora podales. Pozatym ty nawet nie napisales jakie bylo sprezanie przed remontem silnika...wiesz ile mechanikow niema pojecia o tym czo robi i czesto robi cos niepotrzebnie. Cytat:
jezeli to diesel i dobrze odpala to jak moze byc slabe sprezanie? w tym temacie nic sie kupy nie trzyma. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 07-02-2013 o 08:01 |
|
07-02-2013, 09:48 | #59 |
ford::beginner
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 02-01-2013
Skąd: pl
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI 136 KM
Rocznik: 2004
Postów: 30
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
Uzupełniłem profil, mam silnik 2.0 TDCI 136KM, CR.
Przepraszam jeśli moje wpisy były nieczytelne, lecz tekst który zacytowałeś był już po remoncie silnika, przed remontem silnik nie zapalał, kopcił i nie palił na wszystkie cylindry, to była przyczyna remontu silnika. Podobno było bardzo słabe cisnienie na trzecim cylindrze. Teraz oddałem auto do sprawdzenia cisnienia mechanikowi który remontował silnik ponieważ zapłaciłem mu kupe kasy i do niego należy ażeby auto chodziło jak trzeba, jeśli inny mechanik zacząłby ingerowac w silnik to tamten mógłby wtedy umyć ręce. |
07-02-2013, 14:12 | #60 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Szarpanie po remoncie silnika.
-czy widziales na wlasne oczy pomiar sprezania?
- ile zrobiles km od remontu? Dymienie z rury wydechowej zawsze moze miec rozne przyczyny..to zaden objaw. -czy teraz samochod dobrze pali jak jest zimno? napisz dokladnie jak ruszasz... -czy ruszasz bez gazu na 1 biegu i silnikiem szarpie? -czy to szarpanie podczas ruszania to jedyny objaw? -czy silnik pracuje rowno jak jedziesz nim 1200~1300rpm na 4-5 biegu? czy mozesz od takich obrotow plynnie przyspieszac?(zarowno delikatnie jak i mocno? oraz czy mozesz jechac normalnie na tych obrotach? troche tych pytan ale postaraj sie precyzyjnie na nie odpowiedziec. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 07-02-2013 o 14:18 |