Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-03-2012, 13:57   #1
kecajs
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-02-2012
Model: T280S
Silnik: 2.0
Rocznik: 2003
Postów: 11
Domyślnie Syczący hamulec

Witam,

dopiszę się do starego tematu bo mój Transit z 2003r. 2.0 TDDI też syczy, lecz czasem przy hamowaniu hamulec jest miękki i łapie przy głębokim wciśnięciu ale jak wciśnie się odrazu drugi raz to już łapie prawidłowo z prawidłową siłą.
Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ ale przy zaciąganiu ręcznego jest objaw jakby linka z czegoś spadała i dźwignia zaciąga się do samego końca (tj. do samej góry) na kołach coś łapie ale bez rewelacji, po odpuszczeniu dźwignia jest luźna przez jakiś czas, dopiero po chwili przy zaciąganiu czuć opór.
Tarcze, klocki, bębny, szczęki są nowe.

kecajs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2012, 14:26   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Cytat:
Napisał kecajs Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tarcze, klocki, bębny, szczęki są nowe.
Ale mogą być źle założone z tyłu lub całkowicie zawalone klajstrem z pyłu i płynu - źle działa samoregulator luzu.
Bardzo prawdopodobne, że jest uszkodzona (zatarta, zablokowana) jedna z linek ręcznego, która się nie cofa całkowicie i tym samym przejęła rolę samoregulatora (ogranicza cofanie się szczęk) - problem w tym, że nie ustawia się stale w jednym miejscu, ale dowolnie...
Linki do sprawdzenia - muszą się zupełnie swobodnie przesuwać w pancerzykach.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 11-03-2012 o 18:49
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2012, 17:27   #3
tomlim
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

podepne sie pod temat - co prawda nie syczy ale tez hamulce.
mam taki objaw - jak jezdze i uzywam hamulca to dziala normalnie.
dziwnie sie robi po wodzie - dzieje sie dokladnie odwrotnie niz w kazdym innym autku - hamulce sa jak zyletka. musne i juz staje. dotychczas wiedzialem ze po przejechaniu przez kaluze trzeba przez moment uwazac, bo moze miec poslizg; u mnie jest odwrotnie jak przejade przez wode to niemal staje deba. czy to objaw jakichs problemow z klockami czy niczym zlym to nie grozi?
tomlim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2012, 18:12   #4
ziemek56
ford::expert
 
Avatar ziemek56
 
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Cytat:
Napisał kecajs Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bębny, szczęki są nowe.
I po wymianie zawsze należy wyregulować układ "ręcznego"

Cytat:
Napisał kecajs Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
hamulec jest miękki i łapie przy głębokim wciśnięciu ale jak wciśnie się odrazu drugi raz to już łapie prawidłowo z prawidłową siłą.
wraz z kontrolą działania samoregulacji. Twoja nie bardzo.

Cytat:
Napisał tomlim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy to objaw jakichs problemow z klockami czy niczym zlym to nie grozi?
Bardzo cęsty objaw rannego hamowania - nos na szybie. Jeżeli elementy cierne są wilgotne to mniej grzeją się i tarcie jest lepsze. Mokre pewnie też. Bębnowe mniej na wilgoć reagują - tarczowe bardziej. Dla mnie jest dobrze.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D

Ostatnio edytowane przez ziemek56 ; 11-03-2012 o 18:18
ziemek56 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2012, 15:22   #5
kecajs
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-02-2012
Model: T280S
Silnik: 2.0
Rocznik: 2003
Postów: 11
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Witam,

po wizycie w serwisie, okazało sie że jedna z linek od ręcznego jest przetarta i ma spore opory i coś w bębnie siępoluzowało czy odczepiło, została wymieniona i ręczny działa OK a hamulce się diametralnie poprawiły, nie jest tak miękki jak był lecz twardszy i łapie odpukać bardzo ładnie.

Dziękuję za poradę.
kecajs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2012, 14:33   #6
rysz
ford::beginner
 
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 25-02-2010
Skąd: krakowski
Model: Transit280
Silnik: 2,0 TDDI 85KM
Rocznik: 2001
Postów: 21
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Witam.
Przy okazji proszę o podpowiedż ,czy linka ręcznego od dżwigni w kabinie do regulacji z tyłu jest jednostajna czy łączona.Mam zapieczoną śrubę regulacyjną i nie wiem czy muszę wymienić całą linkę,czy tylko jej część.
Dziękuję z góry za odpowiedż,może przyda się nie tylko mnie.Transit 2001 280S napęd przód.

Ostatnio edytowane przez rysz ; 05-08-2012 o 14:36
rysz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2012, 15:24   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Cytat:
Napisał rysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.Mam zapieczoną śrubę regulacyjną i nie wiem czy muszę wymienić całą linkę,czy tylko jej część.
Jeśli masz zapieczoną śrubę regulacyjną ręcznego - to nie musisz wymieniać linki (linek).
Regulacja jest na końcu sztywnego cięgna (6), poruszanego linką (5) od dźwigni. Na końcu cięgna podłączone są dwie linki (7, 8 ) do regulowanej poprzeczki - oddzielna dla każdego koła. Potrzebny jest WD40, dobry ścisk chiński i klucz do nakrętki - rozruszasz nakrętkę...

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-08-2012 o 08:01
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2012, 18:29   #8
rysz
ford::beginner
 
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 25-02-2010
Skąd: krakowski
Model: Transit280
Silnik: 2,0 TDDI 85KM
Rocznik: 2001
Postów: 21
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Było tak zapieczone,że musiałem naciąć nakrętki.Po przegwintowaniu cięgła,założyłem nowe nakrętki i zakonserwowałem. Teraz hamulec"brzytwa".
rysz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2013, 14:44   #9
Marifex
ford::average
 
Avatar Marifex
 
Zarejestrowany: 23-12-2006
Skąd: Częstochowa
Model: T300
Silnik: 2.0 TDDI 86KM
Rocznik: 2001
Postów: 146
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Witam Kolegów

Też spróbuje się podpiąć pod temat. Mam dwa problemy:

pierwszy z hamulcem ręcznym mianowicie co najwyżej mogę zaciągnąć na pierwszy ząbek linka przy dźwigni w aucie chodzi niesamowicie ciężko, gdzie szukać przyczyny

druga sprawa hamulec nożny zachowuje się jakby był zapowietrzony, mianowicie pierwsze naciśnięcie pedał jest niski dość miękki dopiero za drugim wciśnięciem jest tak jak powinno być pedał jest wysoki. Układ był już dwukrotnie odpowietrzany czy to może być problem z pompą hamulcową, dodam że od początku nie działa mi ABS (uszkodzony sterownik) ale pompa ABS nie ma raczej na to wpływu
__________________
Marifex
Marifex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2013, 20:11   #10
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Syczący hamulec

Cytat:
Napisał Marifex Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
linka przy dźwigni w aucie chodzi niesamowicie ciężko
No to wymień tę linkę... Wtedy okaże się, czy pozostałe dwie linki są ok.

Co do hamulca nożnego - może samoregulatory luzu w bębnach padły...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.