Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-01-2013, 21:04   #1
nieznajomy
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2012
Skąd: Sopot
Model: Focus MK1 Kombi
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 43
Domyślnie Naprawa dźwigni turbiny

Witam,

Byłem u mechanika z autem, bo zupełnie straciło moc. Mechanik pogrzebał i powiedział mi, że dźwignia turbiny jest rozwalona. Stwierdził, że trzeba to pospawać, ale żeby się do tego dostać, to trzeba pół samochodu rozebrać i będzie drogo.

Pytałem też w innym warsztacie, to powiedziano mi, żebym lepiej znalazł tę dźwignię w jakimś rozbitku, bo żeby to pospawać, to trzeba jakiegoś bardzo dobrego spawacza, bo to trudne i trzeba być bardzo dokładnym.

Prawda to, że jest to takie trudne do naprawienia? Jak lepiej zrobić, pospawać, czy znaleźć inną dźwignię? I jakich wydatków powinienem się spodziewać?

Pozdrawiam

nieznajomy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 12:27   #2
Turbo-Tec
ford::amateur
 
Avatar Turbo-Tec
 
Zarejestrowany: 22-01-2013
Skąd: Jaworzno
Model: Różne
Silnik: Różne
Rocznik: Różne
Postów: 5
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

Witam,

Spawanie tego elementu nie ma większego sensu.
Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana całego zaworu upustowego (puszka + cięgno) na sprawny.

Tak na marginesie - samochód nie ma mocy w całym zakresie prędkości obrotowej silnika?
__________________
[I]
Turbo-Tec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2013, 12:38   #3
nieznajomy
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2012
Skąd: Sopot
Model: Focus MK1 Kombi
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 43
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

Z tego, co zauważyłem (kręciłem go do ok. 3700), to obojętnie jakie obroty, cały czas tak samo słabo przyspiesza.
nieznajomy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2013, 11:10   #4
Turbo-Tec
ford::amateur
 
Avatar Turbo-Tec
 
Zarejestrowany: 22-01-2013
Skąd: Jaworzno
Model: Różne
Silnik: Różne
Rocznik: Różne
Postów: 5
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

Trochę to dziwne, bo przy uszkodzonym (złamanym) cięgnie zaworu upustowego powinien on być cały czas zamknięty. Co za tym idzie problem braku mocy mógłby pojawiać się w zakresie średnich/wysokich prędkości obrotowych silnika na skutek zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, co z kolei powinno spowodować pracę silnika w trybie awaryjnym.
__________________
[I]
Turbo-Tec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2013, 15:53   #5
nieznajomy
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2012
Skąd: Sopot
Model: Focus MK1 Kombi
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 43
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

A dało by radę tak na odległość powiedzieć, ile mogłaby kosztować naprawa? Jeśli w ogóle jest uszkodzone to, co powiedział mi mechanik...
nieznajomy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2013, 09:48   #6
Turbo-Tec
ford::amateur
 
Avatar Turbo-Tec
 
Zarejestrowany: 22-01-2013
Skąd: Jaworzno
Model: Różne
Silnik: Różne
Rocznik: Różne
Postów: 5
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

Jeśli mówimy tylko o wymianę zaworu to nie jest to skomplikowana operacja.
Zawór mocowany jest dwiema nakrętkami do obudowy sprężarki + pierścień zabezpieczający na dźwigni grzybka od wastegate (o ile dobrze pamiętam).
Jeśli da się go wymienić nie demontując turbosprężarki to koszt sprowadza się do zakupu sprawnego zaworu.
Jeśli nie ma do niego dostępu - demontaż turbosprężarki, a to jak wiadomo generuje dodatkowe koszty.
U nas taki odnowiony i sprawdzony zawór kosztuje 400 zł + VAT.
__________________
[I]
Turbo-Tec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2013, 16:26   #7
nieznajomy
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2012
Skąd: Sopot
Model: Focus MK1 Kombi
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 43
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

Dałem w końcu auto do mechanika, zrobił, moc jest, ale turbina wyje jak wściekła, pomimo tego, że wcześniej (jeśli dobrze pamiętam) raczej nie było jej słychać... ja to mam jakiegoś pecha z tym samochodem...
nieznajomy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2013, 20:36   #8
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

jak chodzi to musi byc ja slychac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. chyba ze naprawde jakos przesadnie sie to odbywa
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-03-2013, 20:42   #9
nieznajomy
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2012
Skąd: Sopot
Model: Focus MK1 Kombi
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 43
Domyślnie Odp: Naprawa dźwigni turbiny

Wiem, że musi być słychać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale wydaje mi się, że jest zbyt głośna.
nieznajomy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.