Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-01-2013, 02:53   #1
mdz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI (AHU)
Rocznik: 1997
Postów: 20
Domyślnie TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejności szukać usterki?

Witam,

Mój szanowny Galax (Mk1, TDI1.9, 90KM, AHU) stanął dęba i po raz drugi odmówił współpracy w trasie. Odpalił, zrobił 10km i dojechał do celu - bez żadnych problemów. Po godzinie stania na parkingu już więcej nie zapalił.
Za karę musiał wrócić na lawecie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Obecny stan przedstawia się następująco:

* Akumulator świeżo naładowany. Rozrusznik kręci bardzo ochoczo.
* Pół baku paliwa. Zakładam, że jakościowo w porządku - od tankowania (Orlen) przejechałem prawie 300km.
* Świece żarowe działają.

* W błędach ECU zgłosił:
- Błąd przepływomierza - zwarcie do B+ - sporadyczny,
- Zablokowany ECU - sporadyczny.
(Niestety nie mam teraz pod ręką zanotowanych kodów).

Przepływomierz wymieniałem w lipcu, jednak trafiłem chyba na zbyt tanią chińszczyznę, bo nie wytrzymał nawet pół roku. Niemniej z uszkodzonym przepływomierzem da się jeździć (choć upierdliwie), więc zakładam, że nie jest to bezpośrednia przyczyna obecnych kłopotów.

Po skasowaniu, błędy nie wracają. Z tym, że sprawdzane tylko przy włączonej stacyjce i stojącym silniku.

* Silnik w ogóle nie zdradza objawów zapłonu. Nawet pojedynczych. Nie czuję również zapachu paliwa. Tak, jakby nie następował żaden wtrysk.

* Na pierwszy rzut oka, odczyty z komputera wyglądają normalnie. Przynajmniej jak na stojący, zimny silnik. Tzn. odczytuje napięcie zasilania, temperatury, położenie pedału gazu, itp..

* Nie wiem dlaczego, ale przy włączaniu rozrusznika interfejs do kompa (Viaken) zazwyczaj zrywa mi połączenie. Dlatego nie bardzo mogę zaobserwować, co dzieje się podczas kręcenia rozrusznikiem. Aczkolwiek jeden raz udało mi się chyba zaobserwować wskazanie niezerowych obrotów silnika (jakieś kilkaset). Co mogłoby oznaczać, że czujnik położenia wału korbowego wciąż jest i żyje.

* Przy próbie uruchomienia popiskuje piszczek na desce rozdzielczej.
(Czy te popiskiwania są gdzieś opisane?)

* Przypominam sobie, że parę miesięcy temu, ze dwa razy zdarzył mi się podobny przypadek. Zatrzymałem samochód na parkingu, wyłączyłem silnik, po czym chciałem go jeszcze trochę przestawić. Przy próbie ponownego odpalenia rozrusznik sprawnie kręcił, ale silnik nie chciał zaskoczyć. Jednak po dwóch..trzech minutach postoju wszystko wróciło do normy i zapalił od dotknięcia.

------------------------------------------
Zastanawiam się teraz, czego szukać dalej?

* Jak najprościej sprawdzić zasilanie pompy paliwem?
* Jak stwierdzić, czy za brak wtrysku odpowiada uszkodzenie pompy wtryskowej czy sterowanie z ECU?

* Zastanawiałem się nad rozrządem. Jeżeli jednak foch sprzed paru miesięcy miał tę sam powód co obecnie, to rozrząd raczej odpada. Nie sądzę, żeby wtedy zdołał się samodzielnie naprawić. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

* Obecnie podejrzewam w pierwszej kolejności, że problem leży gdzieś w sterowaniu. Odpięty czujnik, czy coś w tym stylu. Choć komputer nie zgłasza niczego konkretnego.

Zanim ponownie dam zarobić laweciarzowi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i wyślę pudło do warsztatu, chciałbym przynajmniej spróbować ustalić co jest grane.

Jakieś sugestie?

--
Pzdr
MDz


Ostatnio edytowane przez mdz ; 10-01-2013 o 02:55
mdz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2013, 21:57   #2
ewdar
ford::advanced
 
Avatar ewdar
 
Zarejestrowany: 07-12-2008
Skąd: Gryfino
Model: Ford Galaxy Ghia
Silnik: 1,9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 207
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Witam kolego dużo opisałeś obserwacji o swoim aucie, ale nasuwają mi się jak na obecną chwilę cztery sugestie:
- aby sprawdzić czy pompa paliwa podaje paliwo najlepiej okręcić ( poluzować) pierwszą rurkę do wtryskiwacza jeśli sie "poci" czyli pompa wtryskowa podaje dawkę.
- co do rozrżądu to też nad tym myślę iż, mogę się mylić i jest taka możliwość tzw. zerwania klinu na wale korbowym przy kole napędu paska (temat dyskusyjny moim zdaniem).
- a teraz myślę też o elektryce być może, że jest jakiś zimny lut na jakimś z przekażników który jest " czuły" na zmianę temperatury? i on może wskazywać też na takie objawy?
- a może elektrozawór od gaszenia silnika na pompie wtryskowej fiksuje?
Wiele może być przyczyn ale za dużo gdybania, trzeba sprawdzić gruntownie raz jeszcze całą elektykę, ( bezpieczniki, przekażniki, układ zasilania itd. )
Ale przetestuj kolego raz jeszczę na tzw. piechotę a zapewnę coś wychwycisz co jest nie tak z Twoim autkiem.
ewdar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2013, 22:50   #3
PiotraChorzów
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-07-2011
Skąd: Chorzów
Model: Galaxy
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 1996
Postów: 339
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Osobiście zaczynał bym od najprostszych rzeczy bez rozbierania możesz sprawdzić :
1. Sprawdź wstępnie czy nie zerwałeś paska rozrządu - przez korek wlewu oleju powinieneś widzieć wałek rozrządu jeden kręci druga osoba patrzy czy się kręci .
2. Tak jak kolega wcześniej pisał - popuść przewód paliwa na wtryskiwaczu i sprawdź czy podaje paliwo
3 . Sprawdź skrzynkę elektryczną - bezpieczniki przekaźniki morze gdzieś jest brak przejścia.

Kolejne kroki to rozbieranie obudowy i innych osłoni oględziny osławionego koła na wałku lubi mieć zerwany klin lub wyrobione gniazdo.
PiotraChorzów jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2013, 11:57   #4
Michal11041
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Jakby był zerwany pasek rozrządu to na tyle kręcenia już dawno zablokowało by silnik (tłok oparł sie o zawór). Druga sprawa, czy dymi na czarno czy biało? jeśli nie to nie klin na wale tylko odcięte paliwo. Pompa lub coś związane z elektroniką, np. zawór startowy jak kolega wyżej napisał. Skoro łączyłeś się z ECU za pomocą VAGa to myśle ze przekaźnik zasilania ECU jest okey i kontrolka świec zapala się przy włączeniu zapłonu.
Michal11041 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2013, 15:31   #5
mdz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI (AHU)
Rocznik: 1997
Postów: 20
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Cytat:
Druga sprawa, czy dymi na czarno czy biało? jeśli nie to nie klin na wale tylko odcięte paliwo.
Nie dymi. Wcale. Na moje ucho w ogóle nie dochodzi do samozapłonu.
Poczytałem trochę na temat zachowania ECU w razie uszkodzenia poszczególnych czujników i coraz bardziej skupiam uwagę na elektryce w okolicach pompy wtryskowej.

Chociaż... mam jeszcze inny pomysł.
Dam znać, gdy do czegoś dojdę.

--
MDz
mdz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2013, 21:58   #6
Michal11041
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Sprawdz napięcie na zaworze startowym jeśli jest, to odkręć dwie rurki na pierwszym i ostatnim wtrysku i zabocz czy podaje paliwo. Na 98% nie podaje.
Michal11041 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2013, 19:53   #7
mdz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI (AHU)
Rocznik: 1997
Postów: 20
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

* Zasilanie do zaworu odcinającego dochodzi. Elektromagnes kłapie, więc prawdopodobnie żyje.
Z ciekawostek:
Po włączeniu stacyjki, zawór odcinający jest zasilany tak długo, jak długo pracują świece żarowe, czyli trochę dłużej niż świeci się żółta "sprężynka".
Jeżeli w tym czasie nie uruchomi się rozrusznika, ECU zdejmuje zasilanie z elektromagnesu. Zasilanie zaworu jest przywracane po uruchomieniu rozrusznika lub ponowne włączeniu stacyjki.

* Poluzowałem przewód wtryskowy na 3 wtryskiwaczu (ten z czujnikiem). Kręcenie rozrusznikiem przez kilkanaście sekund nie utoczyło ani kropelki. Zatem pies jest pogrzebany gdzieś tutaj.

Co to może być?
Dziura w przewodzie paliwowym powodujące zasysanie lewego powietrza? (Na razie niczego nie wymacałem). Uszkodzona pompa? Nastawnik dawki wtrysku, z jakiegoś powodu ustawiony na stałe na zero?

Mrozu od poniedziałku czasu nie było więcej niż -5..8st, więc paliwo na pewno nie zamarzło.
mdz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2013, 20:14   #8
spanky
ford::average
 
Avatar spanky
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Mazowieckie - Otwock
Model: VAG Group
Silnik: TDI
Rocznik: 2002
Postów: 127
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

kontrolka swiec zarowych zapala sie po przekreceniu stacyjki ?
auto bylo modyfikowane programowo ?
__________________
Regulamin §23

Ostatnio edytowane przez spanky ; 12-01-2013 o 20:27
spanky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2013, 20:31   #9
mdz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI (AHU)
Rocznik: 1997
Postów: 20
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Kontrolka świec żarowych zapala się po włączeniu stacyjki, jednorazowo na paręnaście sekund, kwitując grzanie świec. Poza tym nie sygnalizuje innych błędów. Prądu świec nie mierzyłem, ale sądząc po przysiadaniu napięcia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. grzeją prawidłowo.

ECU nie było grzebane. Przynajmniej nie za mojej kadencji.
mdz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-01-2013, 20:51   #10
ewdar
ford::advanced
 
Avatar ewdar
 
Zarejestrowany: 07-12-2008
Skąd: Gryfino
Model: Ford Galaxy Ghia
Silnik: 1,9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 207
Domyślnie Odp: TDI 90KM (AHU) nie zapala - w jakiej kolejnosci szukać usterki?

Witam kolego, dałeś już jakiś trop ws. autka a ściślej to moim zdaniem chodzi najwyrażniej o pompę wtryskową, kolega miał przypadek że się wałek w pompie wtryskowej ukręcił ale to tylko moja sugestia.
Sprawdź czy cokolwiek popłynie np. z pierwszej lub drugiej rurki do wrtyskiwacza? Mało prawdopodobnie abyś też miał taki przypadek! I sprawdź kolego przewody zasilające pompę od zbiornika do pompy, fitr paliwa, złącza do niego itd. może tam coś nie tak ? a może prosta przyczyna jest w filtrze paliwa? kiedy był wymieniany? Czasami proste zabiegi dają efekt. Pozdrawiam i daj znać co i jak.
ewdar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
brak zapłonu , diesel



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.