|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-01-2013, 09:06 | #91 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
|
Odp: duże spalanie
Da się. Dwa lata temu trasa do Bułgari. Wyjazd z Białegostoku, Siemiatycze, Lublin, Rzeszów i Słowacja. Prowadził mój ojciec, 4 osoby na pokładzie i pełny bagażnik. Po przekroczeniu 1200km postanowiliśmy zatankować, wyszło ok 5,15 na setke. Ale jazda max 110 z górki, hamowanie silnikiem, bez gwałtownego przyspieszania itp. Natomiast gdy ja usiąde za kółko to na trasie bierze 6,5-7l.
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem |
11-01-2013, 12:37 | #92 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 08-10-2012
Skąd: Okolice Żuromina obecnie Płock
Model: Mondeo MK4 kombi titanium s ivdc
Silnik: 2.2 TDCi 200 ps KNBA
Rocznik: Koniec 2012
Postów: 55
|
Odp: duże spalanie
Odnośnie dużego spalania. Silników 2.0 TDDI w naszych mondkach mogę podzielić się kilkoma radami które w moim przypadku pomogły. Z silnikami diesla ma doczynienia od 7 lat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.móje pierwsze wymarzone auto vw golf III 1.9 tdi z motorem 1Z, który zamykał się przy spokojnej jeździe nawet 4,5 l/100 . Ale do sedna obecne spalanie mojego mondka wynosi 5,5 L/100km po przejechanych 2tys km od skasowania wskazania średniego w cyklu mieszanym 45 km do pracy. Jazda przeważnie 100km/h nowy org. termostat olejowy forda, zaślepiony EGR. Wyczyszczony kolektor dolotowy, i cały układ dolotowy, poprawiona szczelność tego układu. Nowy filtr powietrza. Właściwe ciśnienie w ogumieniu. Uskutecznienie działania gruchy od turbiny. Nie będę ściemniał że auto pali mało, gdy dociśniesz pedał do końca to spalanie potrafi przy prędkości ok. 180 pokazywać 9l na setkę. Na początku gdy nabyłem mondka wskazania spalania nie spadały poniżej 6.5L na 100 km. przy 100-tce na blacie. Teraz zależnie od warunków przy prędkości 120km w trasie 5.0 - 5.5L/100km wyliczenia pod tankowania pod korek prawie pokrywają się z wskazaniami komputera,obliczenia pod korek wychodzi zawsze wyżej średnio o 0.3 L/100km.
|
11-01-2013, 12:45 | #93 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: duże spalanie
Jak poprawiłeś działanie gruchy?
|
11-01-2013, 12:53 | #94 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 08-10-2012
Skąd: Okolice Żuromina obecnie Płock
Model: Mondeo MK4 kombi titanium s ivdc
Silnik: 2.2 TDCi 200 ps KNBA
Rocznik: Koniec 2012
Postów: 55
|
Odp: duże spalanie
Trzeba zdjąć wąż z gruchy i zależy jak mocno jest to wszystko zapieczone odpowiednią siła rozruszać sztangę (przy użyciu żabki ja tak zrobiłem). Można od razu spr szczelność gruszki, oczyścić co się da z rdzy papierem o małych ziarnach. Ja delikatnie przesmarowałem smarem swojej roboty miedziowo-grafitowym. robiłem to w lipcu i narazie grucha działa bez zarzutu.
|
11-01-2013, 14:40 | #95 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: Gorlice
Model: mondeo
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 105
|
Odp: duże spalanie
koledzy ta "grucha" czyli co?bo nie bardzo kojarze?
a wracając do mojego tematu to dziś zaobserwowałem chmurkę przy odpaleniu przez jakieś 4 sek. potem nic nie kopcił. |
11-01-2013, 15:50 | #96 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 08-10-2012
Skąd: Okolice Żuromina obecnie Płock
Model: Mondeo MK4 kombi titanium s ivdc
Silnik: 2.2 TDCi 200 ps KNBA
Rocznik: Koniec 2012
Postów: 55
|
Odp: duże spalanie
grucha czyli zawór sterujący albo zmienna geometrią łopatkami w turbo albo waste gate - zaworem upustowym w turbo ze stała geometrią. Jak rozpoznać stała geometrie?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to jest turbina ze zmienna geometrią i "grucha" na niej. natomiast to turbo ze stałą geometrią Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. "grucha" umieszczona wzdłuż turba. |
11-01-2013, 16:06 | #97 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: Gorlice
Model: mondeo
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 105
|
Odp: duże spalanie
a mozesz kolego łopatologicznie narysować strzałkę co w tym zaworze podciśnieniowym rozruszałeś i na co nakładałeś smar?? bo ja mam turbo ze zmienna geometrią
|
11-01-2013, 16:27 | #98 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 08-10-2012
Skąd: Okolice Żuromina obecnie Płock
Model: Mondeo MK4 kombi titanium s ivdc
Silnik: 2.2 TDCi 200 ps KNBA
Rocznik: Koniec 2012
Postów: 55
|
Odp: duże spalanie
na sztangę , wazne żeby był smar wysokotemperaturowy. moja tak ładnie nie wygladałaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bump: http://chomikuj.pl/michalbinoz/Mondeo/IMG293450,2306022377.jpg link do obrazka Pozdro |
12-01-2013, 10:43 | #99 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: Gorlice
Model: mondeo
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 105
|
Odp: duże spalanie
moja chyba wyglada jeszcze lepiej niż ta, i dała by sie w rekach ruszyć bez problemu jakby nie była ciepła.
Koledzy powiedzcie mi jesli mondziak puszcza dymka podczas uruchomienia może mieć to związek z przepływomierzem? i jak moge dobrać sie do przepływomierza żeby go sprawdzić czy on jest dobry? dodam że jak narazie nie mam dostępu do mechanika z komputerem. |
12-01-2013, 12:41 | #100 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: duże spalanie
Smar miedziany jest do 1200 stopni, a molibdenowy do 180 stopni. Który lepiej użyć?
|
|
|
|