|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-01-2013, 11:22 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-11-2011
Skąd: Zielona Góra
Model: ford kuga, ford fusion
Silnik: 1.5 110KW, 1.4 59KW
Rocznik: 2019, 2002
Postów: 23
|
Nierówna praca wentylatora chłodnicy
Witam wszystkich forumowiczów. Na poczatek wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, bezkolizyjnej i bezawaryjnej jazdy. A teraz do rzeczy. Ostatnio wentylator chłodnicy dziwnie się zachowuje a mianowicie gdy tylko auto się zagrzało, czyli tak po przejachaniu około 7 km załanczał się wentylator cłodnicy. Gdy przyjżałem się jego pracy, okazało się, że nie pracował płynnie tylko załanczał się i wyłanczał. Obecnie nie załancza się gdy tylko silnik się zagrzeje, jednak po włączeniu klimatyzacji początkowo nie pracuje. Załancza się dopiero po jakimś czasie, powiedzmy 30 sekunach i pracuje w sposób opisany powyżej, z tym że przerwy w pracy są większe tzn zatrzymuje się i rusza ponownie, a wcześniej nie zdążył się zatrzymać i ruszał. Niemniej jednak tak nie powinno być. Może ktoś miał taki przypadek, albo wie o co tu chodzi. Domyślam się, że to jakiś czujnik temperatury płynu chłodzacego, tylko gdzie on jest i czy można to wymienić samemu. Ewentualnie czujnik czy włącznik wentylatora, który nie mam zielonego pojęcia gdzie się znajduje. Dodam że mam silnik 2.0 tdci 96 kw zetek czy jakoś tak. Dziękuję za pomoc i wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam
|
06-01-2013, 13:15 | #2 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: Nierówna praca wentylatora chłodnicy
A masz w tym samochodzie FILTR DPF?......
Czy sprawdzałeś poziom oleju (czy nie wzrósł ponad max)?....... Czy nie odczuwasz podczas jazdy w środku auta (spalin oleju)?....... Jeśli tak to takie objawy są często spowodowane próbami wypalenia ponieważ jest zapchany . w tym przypadku należy przegonić 10-15km po trasie autko na trzecim biegu z prędkością 70/80km -/godz. przy stałych obrotach i max rozgrzanym wcześniej silniku . Może uda ci się dopalić DPF - to objawy włączającego się wentylatora ustaną . Jeśli nic nie pomoże to podłączenie pod komputer i sprawdzenie błędów i stanu zapełnienia DPF. Sam możesz też w czasie jazdy wykonać test zegarów (choć za wiele ci to nie da ) ale na pewno pokaże jakie są zapisane błędy oczekujące/ temperaturę silnika ,stan akumulatora i inne - co również czasem daje do myślenia .Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Być może jest to inna przyczyna - słaby styk na przewodach/złączkach do wentylatora czy czujnika temperatury?.... Sprawdż również poziom płynu chłodniczego ( może drastycznie opadł i się układ zapowietrzył )?.... .
__________________
......................... Pozdrawiam . Ostatnio edytowane przez eclipse ; 06-01-2013 o 13:19 |
06-01-2013, 16:06 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-11-2011
Skąd: Zielona Góra
Model: ford kuga, ford fusion
Silnik: 1.5 110KW, 1.4 59KW
Rocznik: 2019, 2002
Postów: 23
|
Odp: Nierówna praca wentylatora chłodnicy
DPf-u nie mam. Poziom oleju utrzymuje się cały czas na jednakowym poziomie. Płyn chłodniczy też jest w normie. Nigdy nie miałem drastycznego spadku tak jak to napisał eclipse, więc zapowietrzenie odpada. Styki na złączach wentylatora sprawdzałem wyglądają w porządku. Stawiałbym na jakiś czujnik. Nie wiem tylko gdzie on się znajduje i jak go ewentualnie wymienić?
|