Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!

Zobacz wyniki ankiety: 1.6 Ecoboost czy 2.0 diesel ?
1.6 Ecoboost 18 58.06%
2.0 diesel 13 41.94%
Głosujących: 31. Nie możesz głosować w tej sondzie


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-01-2013, 20:50   #1
doarka
ford::amateur
 
Avatar doarka
 
Zarejestrowany: 14-12-2012
Model: Mondeo / S-max
Silnik: 2.0 TDCi / 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2009/ 2012
Postów: 6
Domyślnie 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Drodzy forumowicze,

Poradzcie w wyborze silnika. Chce kupic nowego S-maxa, ale mam dylemat 1.6 Ecoboost czy 2.0 diesel ?

Przejezdzam okolo 18 000 rocznie (polowa to trasy, polowa to zakorkowane miasto).

Z gory dziekuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

doarka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 21:14   #2
augusti
ford::average
 
Avatar augusti
 
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Tarnów
Model: Ford Grand C-MAX
Silnik: 1.6 Ecoboost 150km
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Cytat:
Napisał doarka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Drodzy forumowicze,

Poradzcie w wyborze silnika. Chce kupic nowego S-maxa, ale mam dylemat 1.6 Ecoboost czy 2.0 diesel ?

Przejezdzam okolo 18 000 rocznie (polowa to trasy, polowa to zakorkowane miasto).

Z gory dziekuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wydaje mi się że w takich warunkach benzyna nie będzie sprawiała ci tylu kłopotów co diesel z DPF w mieście.
__________________
TURBO ŻYJE TURBO PIJE
augusti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 21:40   #3
bartekd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

2.0 Tdci i DPF w nim zastosowany nie sprawia problemów. Przy tych przebiegach minie sporo lat, zanim konieczna będzie jego wymiana. S-Max to duże i ciężkie auto, jazda z dieslem jest moim zdaniem wygodniejsza, zarówno w mieście jak i trasie. Docenisz także rzadsze wizyty pod dystrybutorem.
Ekonomicznie - tańsza ropa + wyższa cena sprzedaży (a także łatwiejsza sprzedaż diesla) = EWENTUALNE wyższe koszty napraw, pod warunkiem że przy tych przebiegach autem będziesz jeździł co najmniej 7 lat. Bo jeśli mniej to różnicami w naprawie międzye ON i PB bym się nie przejmował.
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift
a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4
bartekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2013, 22:53   #4
Roman_Gie
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-05-2012
Model: Lexus IS300h
Silnik: 2.5
Rocznik: 2015
Postów: 3
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Cytat:
Bo jeśli mniej to różnicami w naprawie międzye ON i PB bym się nie przejmował.
szczerze wątpię, żeby ecoboost był tańszy w naprawach niż diesel- to nie jest prosta, wolnossąca benzyna.
Mi DPF nie sprawia problemów w żadnym aucie, z tym że zakorkowane miasto to 10% jazdy/miasto 20% jazdy a 70% to trasy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niemniej trasa/miasto w proporcji 50/50 nie powinno być zabójcze dla filtra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Diesel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Roman_Gie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2013, 09:08   #5
ENowak
ford::average
 
Avatar ENowak
 
Imię: Emil
Zarejestrowany: 29-10-2012
Skąd: Łódź
Model: Mondeo 2,0 TDCI
Silnik: kleklekleklekle
Rocznik: 2012
Postów: 57
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Zgadzam się z przedmówcami, że DPF nie powinien sprawiać problemów jeśli trochę tras pokonujesz. Dodatkowo po X latach przecież możesz się pozbyć DPFu. Nie mniej jednak przy takich przebiegach zastanów się nad benzyniakiem, minie sporo czasu zanim diesel się zwróci.
ENowak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2013, 11:30   #6
anwod
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-07-2011
Skąd: W-wa
Model: s-max
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 168
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Jezdzilem jednym i drugim, wybralem jak widac :-) przebiegi mam troche mniejsze od Ciebie.
Jestem baaardzo pozytywnie zaskoczony jak radzi sobie ten silnik. Prxyspieszenie i elastycznosc bardzo porzadna, zreszta widac to w parsmetrach. Bardzo cicho i zero wibracji. Rozgrzewa sie blyskawicznie w najwieksze mrozy.
Minus to spalanie, jak nie jestes mistrzem jazdy o kropelce to srednio 9,5 - 10 l musisz przyjac. Jak pocisniesz po miescie to i 11 bedzie. Z druguej strony w trasie jak sie postarasz to zejdziesz do 7.
Kiedys licxylem ze taki graniczny przebieg kiedy warto pomyslec o ON to 25- 30k km.


No chyba ze jestes fanem diesla.
anwod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2013, 16:36   #7
Yakac
ford::specialist
 
Avatar Yakac
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 826
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Zgadzam się z przedmowcą. Sam szukałem 1,6 ecoboost ale w koncu trafiłem na diesla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a to dlatego, że to TdCI to jednostka zdecydowanie dominująca na rynku. A jak się szuka z Powershiftem to już albo TDCI albo 2,0 Ecoboost.
DPF to problem, którego można się pozbyć.
Ale benzyna jest moim zdaniem mniej problematyczna w obsłudze. Pamietać trzeba tylko o szanowaniu turbiny. Koszty całkowite podobne. Wybrałbym mniej kłopotliwą benzynę
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..."
Yakac jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2013, 18:08   #8
Roman_Gie
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-05-2012
Model: Lexus IS300h
Silnik: 2.5
Rocznik: 2015
Postów: 3
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Cytat:
Wybrałbym mniej kłopotliwą benzynę
w czym (poza DPF) TDCI będzie bardziej kłopotliwy? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie mówię, że EB jest zły, ale też ma wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę- powtórzę- to nie jest prosty silnik- ryzyko usterki kosztownych podzespołów jest więc na identycznym poziomie w pb i on.
Tak więc argument "benzyna mniej kłopotliwa" kompletnie nie ma tu racji bytu.
Roman_Gie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2013, 18:32   #9
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Ja bym brał 2.0 TDCI - TYLKO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2013, 19:46   #10
anwod
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-07-2011
Skąd: W-wa
Model: s-max
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 168
Domyślnie Odp: 1.6 Ecoboost czy 2.0 Tdci ?

Cytat:
Napisał Roman_Gie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
w czym (poza DPF) TDCI będzie bardziej kłopotliwy? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie mówię, że EB jest zły, ale też ma wtrysk bezpośredni, turbosprężarkę- powtórzę- to nie jest prosty silnik- ryzyko usterki kosztownych podzespołów jest więc na identycznym poziomie w pb i on.
Tak więc argument "benzyna mniej kłopotliwa" kompletnie nie ma tu racji bytu.
Zima - problemy z odpalaniem, olej zimowy, swiece zarowe, bardziej trzeba dbac o aku, nagrzewanie
Ciekaw jestem jak kwestia wagi diesla i ciaglych drgan wplywa na elementy zawieszenia, spasowanie innych elementow.
Jednak wieksze problemy z wtryskami niz w benzynie, znaczy czestsze ale moze to wynika z popularnosci on
DPF - bywa upierdliwy, jest o tym sporo
Glosnosc

Diesel jest bezapelacyjnie lepszy jesli ma byc wolem roboczym i duzo jezdzic, jest znacznie oszczedniejszy.
Prxy przebiegach o ktorych piszemy w tym watku diesel sie nie kalkuluje.
anwod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.