Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-11-2012, 18:22   #131
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Cytat:
Napisał PoleApart Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pewni jesteście z tym sympozerem? Wiem, że jest w Fokach i może Mondeo ale ja tam żadnych "rasowych" dźwięków nie słyszę.
A jak mocniej depniesz to w okolicach 3000 - 3500 obr/min nie zmienia sie dzwiek (wydechu?) na taki zblizony do przygazowanego duzego Fiata rocznik 1974? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

To wlasnie chyba ten sympozer - wg serwisu jest w S-Maxie 240, nie ma w 203.

Co do Bluefina - mialem, wgrywalem do 2.5T, zmierzylem u Heka - przyrosty deklarowane przez Superchips maja sie do rzeczywistosci tak samo jak obietnice przedwyborcze. Mialem w miare zacna serie 2.5T - 212 KM, 343 Nm, po Bluefinie mialem bodajze 230 KM i 360 Nm. Niewielki przyrost za kilkaset GBP.

Doradzalem tu branie wersji 203, a sam cwaniacko wzialem 240 (bo taka byla od reki) i dokupilem 5 lat gwarancji, czyli tuningu nie bedzie.

__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2012, 21:19   #132
smaxiu
ford::amateur
 
Avatar smaxiu
 
Imię: Daro
Zarejestrowany: 19-06-2012
Model: S-Max
Silnik: 2,0 EB 203KM
Rocznik: 2012
Postów: 6
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Od września jestem posiadaczem wersji 203KM i jak dotąd same superlatywy. Poprzednie auto to Chrysler Town&Country 2006 rok 3,8 benzyna 215KM. Po S-maxie oczekiwałem zarówno lepszych osiągów jak i współpracy silnika z automatem (w końcu to dwu-sprzęgłówka). Umówiłem się na jazdę próbną, niestety dostępny był tylko 2,0 TDCi 163KM. Przynajmniej sprawdzę sobie tego powershifta -myślałem. No i w trakcie jazdy mina mi zrzedła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Reakcja na "kickdown" stanowczo za długa, w moim odczuciu było dwa razy wolniej od mojego Chryslera (aż dwa razy się przesiadałem żeby to sprawdzić).
Pełen obaw oczekiwałem zatem na zamówionego 203KM EB. Okazało się że niepotrzebnie, bo Powershift w połączeniu z benzyną to zupełnie co innego niż z dieslem: kickdown co prawda z lekkim opóźnieniem ale akceptowalnym. Poza tym jest bardzo cicho,płynnie no i start spod świateł że asfalt zrywa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Brak mi tylko bulgotania mojej V-6tkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zaintrygowała mnie informacja o sympozerze montowanym do wersji 240KM. Podczas gwałtownego przyśpieszania powyżej 3tys RPM dolatuje mnie rasowy sportowy dźwięk silnika, co prawda nie za głośno ale jednak. Czyżbym miał to czego nie powinienem? Jak to sprawdzić?
smaxiu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2012, 21:47   #133
Rob^
FCP member
 
Avatar Rob^
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Krosno
Model: Ranger Limited
Silnik: 2.0 238KM Bi-Turbo
Rocznik: 2022
Postów: 717
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Cytat:
Napisał smaxiu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Zaintrygowała mnie informacja o sympozerze montowanym do wersji 240KM. ... Jak to sprawdzić?
Tak to słychać w moim [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a tak w [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i jeszcze jeden [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Znalazłem w necie że to tak wygląda w nowym Focusie ST EcoBoost 250KM
Może w Mondeo i S-Max jest taki sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________

Było niesamowite Mondeo i zadziorna Kuga ST-Line jest Fiesta EcoBoost 1 liter !!! i Fordowa wyprawówka
Rob^ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2012, 22:42   #134
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

ROB: ten moment kiedy depczesz wyprzedzajac TIRa ktory wczesniej wyjechal przed ciebie z prawej - podobny dzwiek mam u siebie. Mysle ze to wlasnie jest to (aczkolwiek wersja 203 nie mialem okazji jezdzic).
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2012, 12:51   #135
jacekzom
ford::advanced
 
Avatar jacekzom
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Ford S-Max
Silnik: Ecoboost 203KM
Rocznik: 2010
Postów: 221
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Fajny filmik na dowód jak jeździ 2.0 EB. Jeździ naprawdę fantastycznie. Nie ma chyba wiekszego znaczenia czy wersja 203 czy 240, oba to wspaniałe auta.
jacekzom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2012, 19:28   #136
Korton555
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Model: s-max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 43
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Ciekaw jestem jak w porowananiu do starszego s-maxa 2.5T wypadaja 203 i 240 KM, dzwiekowo raczej nie maja szans, ale chodzi mi o osiagi.
Korton555 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2012, 19:46   #137
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Przesiadlem sie na automat, i ten niestety w trybie D psuje troche zabawe wiec trudno porownac. Silnik chetniej wkreca sie na obroty - i ciagnie wyzej a to oznacza wiekszy fun przy kopnieciu, ale... (zawsze musi byc ale... czyz nie?)
... moze to tylko moje wrazenie (Heko moglby pewnie o tym cos powiedziec): te 240 KM z 2l pojemnosci bierze sie z dmuchania turbiny, a wyzsze cisnienie to jakby gorszy dol obrotow. Niby w miare szybko wstaje turbina ale w 2.5T z racji niskiego cisnienia doladowania byla mniej odczuwalna.
Osiagi... wg fabryki w manualu 203 KM jest bardzo podobna do 2.5T do 100 km/h, 240 troche szybsza. Nie powiem jak z elastycznoscia (automat), natomiast ten 240 KM lepiej zachowuje sie przy duzych predkosciach - tzn chetniej sie zbiera od powiedzmy 160 km/h w gore.

Tak naprawde obraz moze miec ktos kto przesiadl sie z manuala na manuala.
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2012, 20:09   #138
Korton555
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Model: s-max
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 43
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Zoltyy, mialem wczesniej saaba 2.0 turbo, cos ok 230KM, fakt na niskich obrotach slaby dosc, powyzej 2.5tys obr/min robil maly przeciag, s-max jedzie juz od jakis 1.5tys obr/min, bardzo elastyczny, za to na gorze powyzej 5 tys obr/min troche puchnie - z tego co piszesz, to nowe eco-boosty zachowuja sie podobnie jak saabowski motor.

Bump: Jest w Krakowie jakis s-max eco-boost, co by porownac?
Korton555 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2012, 20:13   #139
Zoltyy
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-10-2010
Skąd: polnocne rubieze ;)
Model: byly dwa S-Maxy, jest Mazda CX-5
Silnik: był 2.5T, był 2.0 EB 240PS, jest 2.5 NA
Rocznik: był 2007, był 2012, jest 2016.
Postów: 473
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Nie spojrzalem w twoja stopke - 2.5T znasz, EB odbiream tak jak to opisujesz ale nie jestem w stanie tak do konca wyczuc bo cholerna eko-skrzynia PS trzyma ten samochod na niskich obrotach (1.5 tys) i kazda proba przyspieszenia to redukcja. Nawet w trybie M skrzyni reaguje na kick-down redukcja, wiec pomiary elastycznosci srednio mozliwe.

A gulgotu 5 garnkow brakuje... dawaly wrazenie mocy wiekszej niz byla w rzecywistosci.
__________________
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie
Zoltyy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-11-2012, 13:23   #140
PoleApart
ford::average
 
Avatar PoleApart
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Był i jest S-Max Titanium S
Silnik: Jest 2.0 240 KM Powershift, był 2.5T
Rocznik: 2011, 2009
Postów: 57
Domyślnie Odp: Różnica w silnikach 2.0 EcoBoost 203KM i 240KM

Cytat:
Napisał Korton555 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekaw jestem jak w porowananiu do starszego s-maxa 2.5T wypadaja 203 i 240 KM, dzwiekowo raczej nie maja szans, ale chodzi mi o osiagi.
Moja żona przesiadła się bezpośrednio z 2.5T na EB240 KM. Moje wrażenia są takie, że ten nowy ma dużo lepszy dół - bardziej podobna charakterystyka do turbo diesla przez co subiektywnie wydaje się o wiele żwawszy. Licznikowo jest chyba tylko trochę żwawszy. 2.5T trzeba było bardzo kręcić żeby coś się zaczęło dziać. Ten wyższy moment przy niższych obrotach powoduje też że dużo łatwiej na mokrym traci trakcję. Jestem przyzwyczajony do RWD albo AWD gdzie żeby szybko ruszyć to po prostu się depcze i w 2.5T było normalnie a w nowym na deszczu przy starcie trzeba się pilnować żeby systemy przeciwuślizgowe nie zaczęły hulać.

Co do dźwięku to dla mnie oba są takie turbinowo/gładkie a w 2.5T jakiegoś szczególnego bulgotu 5 cylindrów nigdy nie słyszałem.

Ostatnio edytowane przez PoleApart ; 17-11-2012 o 13:26
PoleApart jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
silnik



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.