|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-11-2012, 18:53 | #31 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Jak dbać o dwumas
to że ktoś dohamowywuje silnikiem do świateł nie musi oznaczać, że nie daje dieslowi po garach. No właśnie, po to kupiłem diesla żeby mało palił. Ostatnio przeglądając fora doszedłem do wniosku, że zdania są podzielone w tym temacie, ale jakiś ziomek co zajmuje się dwumasami stwierdził, ze hamowanie silnikiem powyżej 2 biegu nie wpływa na dwumase. Hamowanie silnikiem wpływa na dwumase jeżeli redukujemy, np z 5 na 3, gdzie silnik wskakuje na 3500 obr/min. To jest wręcz zajeżdzanie dwumasu. Dwumase się zajeżdża kiedy mamy 1600 obr/min i dajemy full gaz aby czuć kiedy turbina się włącza (kiedy czuć to uderzenie diesla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). No i podczas wyprzedzania lepiej redukować bieg na niższy, niż z niskich obrotów brać się za to.
To takie wnioski z przeszukiwania internetu na temat nieszczęsnego dwumasu. |
12-11-2012, 08:16 | #32 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
|
Odp: Jak dbać o dwumas
Cytat:
Przy hamowaniu silnikiem z wysokiego biegu, włączamy niższy i przy wciśniętym pedale sprzęgła podnosimy obroty silnika by dostosować je do obrotów biegu niższego , który będziemy włączać, potem zwalniamy delikatnie pedał sprzęgła i kontynuujemy hamowanie silnikiem na niższym biegu. Technika podobna jak w przypadku zmiany biegów bez używania sprzęgła.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30 |
|
12-11-2012, 18:36 | #33 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Jak dbać o dwumas
czyli jeżeli redukujemy o ten jeden bieg w dół, gdzie różnica jest +/- 500 obr/min też stosujemy tzw. międzygaz?
|
12-11-2012, 23:29 | #34 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
|
Raczej zalecany jest, natomiast zależy przy jakiej prędkości obrotowej redukujesz o kolejny bieg w dół. Im mniejsze obroty tym latwiej dopasowac obroty, ale wtedy mało wydajnie hamuje. Trzeba uważać, bo przy delikatnym puszczaniu sprzęgła odczuwamy hamowanie, ale obroty się nie zmieniają, to wtedy świadczy o tym, że tylko ślizga się tarcza sprzęgła, należy wtedy bardziej płynnie bardziej zwolnić pedał sprzęgła (lub na chwilę podnieść obroty silnika naciskając "gaz" , by wyrównać prędkości obrotowe tych współpracujących elementów) tak by obroty silnika wzrosły poprzez napęd od kół i odczuwalne będzie zwiększona siła hamowania silnikiem. Wymaga wprawy taka technika, ale daje satysfakcję i uczymy się płynnego operowania sprzęgłem i gazem.
Przy przyspieszeniu stosując podobną technikę z wyrównywaniem obrotów zyskujemy bardzo płynne zmiany kolejnych przełożeń i nie odbijamy głowy o zagłówek przy przyspieszaniu znacznie zwiększając komfort dla nas i pasażerów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30 Ostatnio edytowane przez mariusz-jagi ; 12-11-2012 o 23:35 |
13-11-2012, 06:43 | #35 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: Jak dbać o dwumas
Ja delikatnie hamuję w trakcie zmiany biegu na niższy, żeby nie było takiego szarpnięcia i wtedy powoli dojeżdżam np. do świateł.
|
13-11-2012, 08:04 | #36 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
|
Jeśli hamujesz dodatkowo zasadniczym to wcześniej się zatrzymasz bez dużego zażywania hamulców, ale to już bardziej wynika z warunków jazdy. Bo jeśli masz dużo miejsca, to możesz zwalniać silnikiem już wcześniej i dopiero na 2-gim biegu równolegle korzystać z hamulca zasadniczego przy małej już prędkości.
Należy pamiętać o płynnym operowaniu pedałem sprzęgła, a w przypadku dużych różnic prędkości obrotowej, podwyższyć obroty silnika w zakres jaki uzyska po wbiciu niższego biegu i dopiero zwalniać nacisk na pedał sprzęgła.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30 |
13-11-2012, 09:08 | #37 | |
ford::advanced
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 22-08-2011
Model: S-max
Silnik: został tylko 2.5 FHEV
Rocznik: 2022
Postów: 413
|
Odp: Jak dbać o dwumas
Cytat:
Jeździjmy płynnie, a dwumas nam to wynagrodzi. |
|
13-11-2012, 11:56 | #38 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
|
Popieram Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30 |
|
|
|