Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-11-2012, 18:53   #31
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: Jak dbać o dwumas

to że ktoś dohamowywuje silnikiem do świateł nie musi oznaczać, że nie daje dieslowi po garach. No właśnie, po to kupiłem diesla żeby mało palił. Ostatnio przeglądając fora doszedłem do wniosku, że zdania są podzielone w tym temacie, ale jakiś ziomek co zajmuje się dwumasami stwierdził, ze hamowanie silnikiem powyżej 2 biegu nie wpływa na dwumase. Hamowanie silnikiem wpływa na dwumase jeżeli redukujemy, np z 5 na 3, gdzie silnik wskakuje na 3500 obr/min. To jest wręcz zajeżdzanie dwumasu. Dwumase się zajeżdża kiedy mamy 1600 obr/min i dajemy full gaz aby czuć kiedy turbina się włącza (kiedy czuć to uderzenie diesla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). No i podczas wyprzedzania lepiej redukować bieg na niższy, niż z niskich obrotów brać się za to.

To takie wnioski z przeszukiwania internetu na temat nieszczęsnego dwumasu.

luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2012, 08:16   #32
mariusz-jagi
ford::average
 
Avatar mariusz-jagi
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
Domyślnie Odp: Jak dbać o dwumas

Cytat:
Napisał Snajper_881 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ma się to tragicznie wręcz i wróźę jej śmierć w przeciągu max 1 roku.
Stosuje technikę hamowania silnikiem już ponad 2 lata i dwumasa jest OK przy przebiegu już 180kkm. Dla dwumasy najgorsze są zmiany przenoszonego momentu obrotowego. Czyli szarpnięcia spowodowane gwałtownym puszczaniem sprzęgła, np. przy wysokich obrotach silnika różnice wartości momentów są małe (przyspieszanie hamowanie silnikiem), natomiast przy niższych obrotach różnice są już znacząco większe. Nawet przejeżdżanie większych progów zwalniających na pierwszym biegu powoduje obciążenie dwumasy gdzie gwałtownie ją obciąża wjazd na próg (bez elementów przyspieszania) i potem "rozpędzanie" auta po zjechaniu z progu. Ja pokonuję takie przeszkody przy wciśniętym sprzęgle by zachować stałe obroty silnika by nim nie "falować".
Przy hamowaniu silnikiem z wysokiego biegu, włączamy niższy i przy wciśniętym pedale sprzęgła podnosimy obroty silnika by dostosować je do obrotów biegu niższego , który będziemy włączać, potem zwalniamy delikatnie pedał sprzęgła i kontynuujemy hamowanie silnikiem na niższym biegu. Technika podobna jak w przypadku zmiany biegów bez używania sprzęgła.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif
Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30
mariusz-jagi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2012, 18:36   #33
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: Jak dbać o dwumas

czyli jeżeli redukujemy o ten jeden bieg w dół, gdzie różnica jest +/- 500 obr/min też stosujemy tzw. międzygaz?
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-11-2012, 23:29   #34
mariusz-jagi
ford::average
 
Avatar mariusz-jagi
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
Domyślnie

Raczej zalecany jest, natomiast zależy przy jakiej prędkości obrotowej redukujesz o kolejny bieg w dół. Im mniejsze obroty tym latwiej dopasowac obroty, ale wtedy mało wydajnie hamuje. Trzeba uważać, bo przy delikatnym puszczaniu sprzęgła odczuwamy hamowanie, ale obroty się nie zmieniają, to wtedy świadczy o tym, że tylko ślizga się tarcza sprzęgła, należy wtedy bardziej płynnie bardziej zwolnić pedał sprzęgła (lub na chwilę podnieść obroty silnika naciskając "gaz" , by wyrównać prędkości obrotowe tych współpracujących elementów) tak by obroty silnika wzrosły poprzez napęd od kół i odczuwalne będzie zwiększona siła hamowania silnikiem. Wymaga wprawy taka technika, ale daje satysfakcję i uczymy się płynnego operowania sprzęgłem i gazem.
Przy przyspieszeniu stosując podobną technikę z wyrównywaniem obrotów zyskujemy bardzo płynne zmiany kolejnych przełożeń i nie odbijamy głowy o zagłówek przy przyspieszaniu znacznie zwiększając komfort dla nas i pasażerów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif
Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30

Ostatnio edytowane przez mariusz-jagi ; 12-11-2012 o 23:35
mariusz-jagi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2012, 06:43   #35
eddek
ford::specialist
 
Avatar eddek
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
Domyślnie Odp: Jak dbać o dwumas

Ja delikatnie hamuję w trakcie zmiany biegu na niższy, żeby nie było takiego szarpnięcia i wtedy powoli dojeżdżam np. do świateł.
eddek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2012, 08:04   #36
mariusz-jagi
ford::average
 
Avatar mariusz-jagi
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
Domyślnie

Jeśli hamujesz dodatkowo zasadniczym to wcześniej się zatrzymasz bez dużego zażywania hamulców, ale to już bardziej wynika z warunków jazdy. Bo jeśli masz dużo miejsca, to możesz zwalniać silnikiem już wcześniej i dopiero na 2-gim biegu równolegle korzystać z hamulca zasadniczego przy małej już prędkości.
Należy pamiętać o płynnym operowaniu pedałem sprzęgła, a w przypadku dużych różnic prędkości obrotowej, podwyższyć obroty silnika w zakres jaki uzyska po wbiciu niższego biegu i dopiero zwalniać nacisk na pedał sprzęgła.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif
Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30
mariusz-jagi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2012, 09:08   #37
bobanr
ford::advanced
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 22-08-2011
Model: S-max
Silnik: został tylko 2.5 FHEV
Rocznik: 2022
Postów: 413
Domyślnie Odp: Jak dbać o dwumas

Cytat:
Napisał mariusz-jagi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Należy pamiętać o płynnym operowaniu pedałem sprzęgła, a w przypadku dużych różnic prędkości obrotowej, podwyższyć obroty silnika w zakres jaki uzyska po wbiciu niższego biegu i dopiero zwalniać nacisk na pedał sprzęgła.
I to bym uznał za motto dyskusji.
Jeździjmy płynnie, a dwumas nam to wynagrodzi.
__________________
{[]}
było MK4 jest S-Max po raz drugi
bobanr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2012, 11:56   #38
mariusz-jagi
ford::average
 
Avatar mariusz-jagi
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
Domyślnie

Popieram Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif
Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30
mariusz-jagi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.