|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-10-2012, 12:36 | #81 |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Wprowadzanie do sprzedaży rodzaju paliw ze wzgledu na porę roku reguluje ustawa.
Od 16 września musi być już w sprzedaży ON przejściowy do -10st.C, a od 16 listopada zimowy do -20st.C. |
01-11-2012, 21:02 | #82 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
... auto zaczęło gasnąc , nie mógł uzyskać więcej niż 2,5 tyś obrotów generalnie padaczka ... wylądował w serwisie filtr był tak zarąbany , że praktycznie paliwa nie dawał rady przepuścić w środku normalnie szlam dostanę foty to wrzucę więc z tymi markowymi stacjami to też coś średnio |
|
01-11-2012, 23:30 | #83 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 20-12-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (163KM)
Rocznik: 2010
Postów: 250
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Ja stacje typu BP, Shell czy Statoil omijam z daleka już od dawna. Od roku 2007 tankuję swoje auta na stacji BLISKA w mojej miejscowości. Leję zwykły ON i przez te 5 lat zero jakichkolwiek problemów. W zimę dolewam tylko profilaktycznie depresatora oraz każdego roku w październiku zmieniam filtr paliwa - tylko tyle. W te wszystkie paliwa typu "premium" jakoś nie wierzę - to chyba w dużej mierze po prostu marketing, który nieźle działa na psychikę wielu kierowców. A już jak czytam np. w ogłoszeniu, że auto jeżdżone tylko na Vervie to ogarnia mnie lekki śmiech. Jakby miało to podnieść wartość auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Za każdym razem, gdy zmieniam filtr paliwa to jest on czyściutki bez żadnego, nawet najmniejszego syfu w środku. Przepis na sukces jest wg. mnie bardzo prosty: tankowanie na jednej, sprawdzonej stacji oraz dbanie o odpowiednie filtrowanie paliwa i powinniśmy jeździć bez żadnych kłopotów. A jeśli nie widać (i nie czuć) różnicy to po co przepłacaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez kael82 ; 01-11-2012 o 23:33 |
02-11-2012, 08:29 | #84 |
Postów: n/a
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Bo 99.9% ludzi uważa, że jak zatankuje VPOWER czy jakiś inny wynalazek to ze 100KM zrobi się 200KM. Nie o to chodzi...
Chodzi o dodatki które są w paliwach, które mają za zadanie utrzymać układ paliwowy w czystości. Owszem, można sobie dolewać takich dodatków do zwykłego ON, pełno tego na stacji ale można też kupić paliwo typu Premium. Nie gadaj, że to róźnica tylko w cenie, bo ewidentnie widać, że przynajmniej VPOWER nie wiem jak inne paliwa jest innego koloru niż zwykły ON. Chyba barwników nie dodają, nie przesadzaj. Sam tankuję VPOWER i w porównaniu do zwykłego ON na plus jest nieco cichsza praca silnika. Pozatym paliwa Premium mają gwarnatowaną liczbę cetanową 55 a zwykły ON ma 50. Może to dać lekki przyrost mocy ale myśle, że nawet na hamowni by się tego nie odnalazło na wykresie. Chodzi bardziej pewnie o lepsze spalanie paliwa. Oszczędność jest może z 30zł na baku 60l a sumienie spokojne, że zrobiłem wszystko by wtryski nie padły. Jedyny minus jaki zaobserwowałem na VPOWER to jeszce nigdy nie udało mi się przejechać więcej kilometrów niż na zwykłym ON.... |
02-11-2012, 11:36 | #85 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
|
Ja podobnie tankuje vpower. Sprawdzałem różne paliwa premium, tylko na vpower udaje się zrobić największe przebiegi pomiędzy cyklami wypalania dpf. Różnice są znaczne przy zachowaniu podobnych warunków drogowych. Np. po vpower średnio filtr wypala się co 850 do 1kkm, a po diesel Gold udało się tylko 500 km. BP też nie przekraczało 600 km.
Także przy vpower wnioskuje ze najlepiej się spala i do tego dźwięk silnika jest mniej metaliczny. To są oczywiście tylko moje subiektywne odczucia.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30 |
02-11-2012, 12:09 | #86 |
ford::amateur
Imię: fred
Zarejestrowany: 10-10-2012
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
kazdy leje co chce, ja uwazam ze za 15 zeta wiecej na bak, nawet jesli kupie za to tylko lepsze moje samopoczucie zamiast poprawy jakosci pracy silnika to warto kupic ulepszone, wszak nie ma to jak dobry humor a pieniadze to .... tylko pieniadzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. kilogram podwawelskiej mniej na miesiac albo paczka fajek jak kto woli
|
02-11-2012, 12:33 | #87 |
Postów: n/a
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Dokładnie, każdy leje co uważa za słuszne.
ON 5,80/L (śr.) x 60L = 348zł VPOWER ON 6,15/L (śr) x 60L = 369zł Róźnica wychodzi 21zł czy nawet 30zł na cały bak, to chyba się nie opłaca oszczędzać. Załóźmy, że robimy w miesiącu 2500km a na cały baku 700km czyli musimy zatankować 3.5 raza, co da nam oszczędność około 100zł. Tak jak mówię, jestem natomiast jedyny który zawsze przejeźdza na VPOWER mniej kilometrów niż na zwykłym ON. Pozatym podobno paliwa typu PREMIUM są bardziej suche niż zwykły ON za sprawą dodatków choć to nie potwierdzone. Mnie be róźnicy bo i tak dolewam oleju do baku zawsze... |
02-11-2012, 14:19 | #88 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Będziesz miał dzieci, to zmienisz zdanie w co lepiej inwestować. :-)
|
02-11-2012, 14:21 | #89 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Kombi Titanium X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM DPF
Rocznik: 2006
Postów: 59
|
Popieram, kolegów, że każdy leje do baku co słuszne. Ja razem z vpower dolewam dodatek Millersa i jakoś leci. Nie eksperymentuje z paliwem bo mam dpf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. także koszty dodatkowe nie wysokie w porównaniu do moich nie dużych przebiegów rocznych.
__________________
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/pe...99767922_1.gif Power by Heko 115@146 KM i 309@371 Nm Millers Oil EE Longlife Eco 5w30 |
04-11-2012, 21:09 | #90 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Włocławek
Model: focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 188
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Tak naprawde nikt z nas laikow nie jest w stanie stwierdzic, ze zwykly ON moze miec negatywny wplyw na silnik, a ten lepszy to jakies dobrodziejstwoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo skoro wlasciciele firm transportowych sa lapani przez inspekcje transportu drogowego i celnikow na tym ze leja OPAŁ do swoich tirow, a one tez maja nowoczesne systemy zasilania silnikow i co wiecej takie ryzyko im sie opalca to chyba taka dyskusja traci sens. Warunki uzytkowania takiego ciagnika siodlowego sa duzo ciezsze niz samochodu osobowego, wiec skoro taki gosc decyduje sie na to zeby te ciezarowki lataly na paliwku rakietowym tzn ze silniki na nim wytrzymuja naprawde duzooooGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wiec tak sobie mysle, ze refleksja jast nastepujaca, zwykly ON w zupelnosci kazdemu dieslowi wystarczyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez maciejka11 ; 04-11-2012 o 21:16 |
|
|
|