Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-07-2012, 17:30   #101
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

U mnie ciągle występuje za to inny efekt, z którym zmagam się już ponad pół roku - samochód jest subiektywnie raz żwawszy a raz bardziej "mułowaty", natomiast obiektywnie różnice w osiągach maksymalnych są niewielkie - różnice w teście 60-100 km/h na IV biegu (zawsze w tym samym miejscu) nie przekraczają 1s. Na pewno przybiera to tak drastycznej formy jak u Was, żeby silnik nie mógł przekroczyć pewnych obrotów. Podejrzewałem różne rzeczy, m.in system odzyskiwania energii z hamowania, hamulce, lecz jak na razie nic z tych rzeczy się nie potwierdziło, tym bardziej że nie widać też zauważalnych różnic w zużyciu paliwa. Diagnostyka ETIS w czasie jazdy też niczego podejrzanego nie wykazała. Nie ma też żadnej szczególnej zależności od temperatury, stylu jazdy, stanu naładowania akumulatora, etc.
Generalnie jeżdżę prawie wyłącznie po mieście, przy czym dziennie robię przynajmniej 25 km. Kiedy raz wybrałem się na tygodniowe wakacje (2x300 km) to najpierw na autostradzie miałem dwa podejrzane osłabnięcia (które ustąpiły samoistnie), po czym dalej wszystko było dobrze przez resztę trasy w tamtą stronę, pobyt na miejscu, powrót i jeszcze prawie 2 tygodnie po powrocie! Potem znowu coraz gorzej.
Ostatnio zacząłem podejrzewać, że może problem nie leży w pracy samego silnika, ale że po prostu jest inna reakcja na pedał gazu. Zacząłem robić taki eksperyment, że przed włączeniem zapłonu wykonuję serię 20-30 pełnych wciśnięć pedału gazu. O dziwo przez mniej więcej tydzień zdawało się to pomagać, co skłaniało mnie do myślenia, że może jest jakiś problem z potencjometrami w przetworniku (podobno są trzy), które może się np. utleniają gdy się nie korzysta intensywnie z pełnego zakresu pedału gazu. Jednak ostatnio mimo tych "egzorcyzmów" znowu się pogorszyło. Będę się dalej temu przyglądał. Może jednak przyczyna jest zupełnie inna.
Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia?

aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2012, 20:23   #102
TomozTM
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Chynów
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 DuratecHE
Rocznik: 2004
Postów: 93
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Cytat:
Napisał tom170 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moze i dobrze ze mam 1.6 ecoboost narazie nie doświadczyłem od strony silnika, żadnych dziwnych rzeczy - moze procz metalicznego dzwieku silnika tuz po uruchomieniu - cyka troche jak diesel.
jedź na nowy soft. Metaliczne stuki to początkowa faza ustawiania kąta zapłonu przy użyciu kilku czujników. Niech Ci "ręcznie" ustawią na start trochę wcześniejszy zapłon.
TomozTM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2012, 00:21   #103
Daniel155
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-10-2011
Skąd: Białystok
Model: Fokus
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 10
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Witam, tez mam "foczkę" i 12 tys przebiegu. mam 1,6 Tdci 95 km U mnie nic nie skrzypi... ale stuka. Wie ktoś czy można o coś takiego się domagać na gwarancji czy będą zwalać na "części podlegajace zużyciu". Autko ma niecały rok wiec troche szybko.

Kolejny problem to falowanie obrotów na zimnym do tego stopnia, że czasami gaśnie. Dzieje się tak po mojej ostatniej wizycie w ASO jak było czuć szarpanie podczas przyspieszania z niskich obrotów. Podobno wgrali nowy soft silnika i teraz gaśnie na zimnym.

Zdarzyło mi się też kilka razy że samochód zgasł podczas jazdy, a że był na biegu to natychmiast się odpalił i było czuć tylko mocne szarpnięcie podobne do tego jakbyśmy chcieli odpalić auto "na pych"

Czy ktoś może mi pomóc??
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam wszystkich fordowców
Daniel155 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2012, 09:27   #104
Duuuzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Witam,
u mnie po zmianie softu efekt falowania obrotów i dławienia nadal się pojawia na zimnym silniku, ale teraz zdecydowanie na krócej-> ok. 1 min.
A co do stukania przedniego zawieszenia, najbardziej u mnie słyszalne na starej kostce brukowej to coraz bardziej upewniam się, że jest to przekładnia kierownicza, tym bardziej że mam notoryczne problemy z drżeniem kierownicy niezależnie od wyważanych wielokrotnie kompletów kół. Czytałem, że występują wadliwe przekładnie, także niewykluczone, że to jest to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Do tego przy kręceniu kierownicą na postoju czuć wyraźne opory występujące tylko w niektórych zakresach obrotu kierownicą...
Wymiękam...
Pzdr!
Duuuzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2012, 18:34   #105
xywameg
ford::average
 
Avatar xywameg
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 13-09-2012
Skąd: EPWA
Model: fokus III
Silnik: 1,6 125KM
Rocznik: 2012
Postów: 111
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Witam. mam panowie pytanie jak to z tymi silnikami tracącymi moc. Jestem na etapie oczekiwania na focusa z silnikiem 125 KM i jak przeczyałem ten wątek to trochę z przerażeniem czekam na rozwój wypadków i zastanawiam się czy nie poświęcić 3 tyś i odstąpić od umowy
xywameg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2012, 23:14   #106
Duuuzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Podobno jest to kwestia oprogramowania, Ford pracuje nad nowym programem. Pojawia się to na zimnym silniku i jest spowodowane zmniejszeniem dawki/ciśnienia paliwa, co powoduje dławienie, aż się silnik nagrzeje, co z resztą dzieje się dość szybko.
A przyczyną takiego rozwiązania jest oczywiście ekologia (żeby na zimnym nie truł za bardzo środowiska). Niedługo ma się pojawiać nowy soft. Tak mi przynajmniej to tłumaczyli w ASO...
Duuuzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2012, 23:46   #107
Blood
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-10-2011
Skąd: południe
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Duratec 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Jeśli chodzi o utratę mocy, to byłem z tym w ASO. Testowali, kompy podpinali i zgodnie z przewidywaniem - NIC. Żadnych błędów w pamięci, czy podczas jazd.
Ale pogadałem sobie z gościem z ASO, który sugerował, że objawy wskazują na problem z paliwem, a konkretnie na spalanie stukowe wynikające z paliwa nie trzymającego parametrów. Silnik jest wyposażony w piezoelektryczny czujnik spalania stukowego, który gdy wykryje taki stan w iluś tam cyklach pracy, to ECU przełącza silnik w tryb ochronny na kilka-kilkanaście tysięcy cykli po czym przywraca tryb normalny o ile spalanie stukowe się nie powtórzyło. Tryb ochronny to praktycznie tryb awaryjny, tyle, że nie sygnalizowany żadnym błędem czy kontrolką, bo nie wynika z wadliwej pracy jakiegoś podzespołu silnika. Cóż, ma to sens, choć nie byłem co do tego przekonany - ot jakaś teoria na uspokojenie marudzącego klienta.
Ale mając ta wiedzę, zacząłem patrzeć na problem z innej perspektywy. Okazja do testu nadarzyła się podczas urlopu (na codzień jak wspominałem samochód użytkowany jest przez szanowną małżonkę - ja tylko myję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). Jazda to głównie autostrada 130~150, 35-40 stopni ciepła i solidne obciążenie wynikające z kompletu osób i bagażu.
Problem wystąpił tylko raz, tuż po zatankowaniu paliwa gdzieś na Chorwacji, nagle sam wyłączył mi się tempomat, zdziwiony przechodze na pedał, a tu lipa - maks. 3000 obr. i muł. Myślałem, że dalsza jazda będzie drogą przez mękę, ale po ok. 2 minutach jazdy silnik sam odżył (bez wyłączania czy innych kombinacji). Mogłem włączyć tempomat i od tamtej pory problem się nie powtórzył.
Wniosek - może to faktycznie kwestia paliwa. Po drugie, niewykluczone, że coś się dzieje z czujnikiem piezoelektrycznym, lub jest skalibrowany na zbyt wysoką czułość. Uzasadnia tą teorie również fakt, że ponowny rozruch silnika przywracał na jakiś czas prawidłową pracę jednostki. Tryb awaryjny raz włączony sam z siebie się chyba nie wyłączy.
Warto wziąć przy tym pod uwagę fakt, że spalanie stukowe zależy od wielu czynników, ciśnienia powietrza, wilgotności, temperatury, obciążenia silnika, czyli od wielu zmiennych, co utrudnia ustalenie warunków występowania zjawiska utraty mocy.
Tyle z mojej strony. Jeśli ktoś się nadal z tym zmaga, warto wziąć pod uwagę to co napisałem.
Blood jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2012, 09:59   #108
Duuuzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Cytat:
Napisał Blood Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli chodzi o utratę mocy, to byłem z tym w ASO. Testowali, kompy podpinali i zgodnie z przewidywaniem - NIC. Żadnych błędów w pamięci, czy podczas jazd.
Ale pogadałem sobie z gościem z ASO, który sugerował, że objawy wskazują na problem z paliwem, a konkretnie na spalanie stukowe wynikające z paliwa nie trzymającego parametrów. Silnik jest wyposażony w piezoelektryczny czujnik spalania stukowego, który gdy wykryje taki stan w iluś tam cyklach pracy, to ECU przełącza silnik w tryb ochronny na kilka-kilkanaście tysięcy cykli po czym przywraca tryb normalny o ile spalanie stukowe się nie powtórzyło. Tryb ochronny to praktycznie tryb awaryjny, tyle, że nie sygnalizowany żadnym błędem czy kontrolką, bo nie wynika z wadliwej pracy jakiegoś podzespołu silnika. Cóż, ma to sens, choć nie byłem co do tego przekonany - ot jakaś teoria na uspokojenie marudzącego klienta.
Ale mając ta wiedzę, zacząłem patrzeć na problem z innej perspektywy. Okazja do testu nadarzyła się podczas urlopu (na codzień jak wspominałem samochód użytkowany jest przez szanowną małżonkę - ja tylko myję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). Jazda to głównie autostrada 130~150, 35-40 stopni ciepła i solidne obciążenie wynikające z kompletu osób i bagażu.
Problem wystąpił tylko raz, tuż po zatankowaniu paliwa gdzieś na Chorwacji, nagle sam wyłączył mi się tempomat, zdziwiony przechodze na pedał, a tu lipa - maks. 3000 obr. i muł. Myślałem, że dalsza jazda będzie drogą przez mękę, ale po ok. 2 minutach jazdy silnik sam odżył (bez wyłączania czy innych kombinacji). Mogłem włączyć tempomat i od tamtej pory problem się nie powtórzył.
Wniosek - może to faktycznie kwestia paliwa. Po drugie, niewykluczone, że coś się dzieje z czujnikiem piezoelektrycznym, lub jest skalibrowany na zbyt wysoką czułość. Uzasadnia tą teorie również fakt, że ponowny rozruch silnika przywracał na jakiś czas prawidłową pracę jednostki. Tryb awaryjny raz włączony sam z siebie się chyba nie wyłączy.
Warto wziąć przy tym pod uwagę fakt, że spalanie stukowe zależy od wielu czynników, ciśnienia powietrza, wilgotności, temperatury, obciążenia silnika, czyli od wielu zmiennych, co utrudnia ustalenie warunków występowania zjawiska utraty mocy.
Tyle z mojej strony. Jeśli ktoś się nadal z tym zmaga, warto wziąć pod uwagę to co napisałem.
Piszemy chyba o trochę dwóch różnych sprawach, ponieważ u mnie występuje problem dławienia i falowania obrotów na zimnym silniku, po rozgrzaniu samochód jeździ normalnie. Wg ASO przyczyną tego jest to co napisałem powyżej. Na szczęście (przynajmniej do tej pory) nie ma spadku mocy takiej jak Ty opisujesz...
Po dotarciu (po 3-4 tys. km) silnik też zaczął trochę żwawiej jeździć, tyle tylko że nie można mu żałować obrotów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Duuuzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2012, 23:29   #109
Duuuzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

No i chyba zbyt optymistycznie napisałem, że u mnie nie ma problemu ze spadkiem mocy. Dzisiaj po raz pierwszy wystąpił właśnie problem buczenia i wyraźnego spadku mocy (przecież to jest kur.a niebezpieczne!!!). Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem przeszedł...
Natomiast falowanie obrotów na zimnym silniku występuje cały czas...
Ja pier..ę!
Duuuzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2012, 10:28   #110
Blood
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-10-2011
Skąd: południe
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Duratec 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
Domyślnie Odp: praca zimnego silnika

Cytat:
Napisał Duuuzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj po raz pierwszy wystąpił właśnie problem buczenia i wyraźnego spadku mocy (przecież to jest kur.a niebezpieczne!!!).
Ale za to silnik jest bezpieczny, jeśli to faktycznie ochrona przez spalaniem stukowym. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cóż, doczekaliśmy się tak absurdalnych zabezpieczeń, że w praktyce bezpieczeństwo użytkownika schodzi na drugi plan. Ostatnio znajomy zaliczyłby konkretnego dzwona, gdy podczas wyprzedzania ciężarowego zespołu gdy był już na wysokości jego kabiny, silnik nagle się wyłączył - ot tak, a z naprzeciwka pojawił się inny samochód. W serwisie okazało się, że pojawiła się przerwa w obwodzie czujnika DPF i komputer zdecydował "wygaszamy w piecu". Tak to jest jak za produkcję samochodów biorą się programiści.

Wracając do meritum, w miarę możliwości zwróć uwagę na zależność między paliwem i stacją na której tankujesz, a występowaniem wspomnianego problemu. Trudny temat. Zbyt wiele zmiennych (paliwo, pogoda, rodzaj trasy), by wyciągać jednoznaczne wnioski. Wg mnie Ford przegiął ze zbyt restrykcyjnym systemem ochrony silnika przed spalaniem stukowym (zakładając, że problem faktycznie sprowadza się do tego układu), ewentualnie coś jest nie tak z czujnikami piezoelektycznymi. Ale tak to sobie możemy dywagować na wiele sposobów. Pytanie, dlaczego inne samochody jakoś sobie z tym radzą, a nowy Focus stroi fochy.
Blood jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.