Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-10-2012, 21:32   #21
stoper86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-02-2010
Skąd: Kielce
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 21
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Przyłącze się do tematu:) Mianowicie posiadam Forda Escorta VII kombi z 1995 roku wersja GHIA i w tamtą zimę przy mrozach miałem problemy z odpalaniem. Na początku sugerowano świece które wymieniłem na BOSCHA i nic nie pomogło, potem na podgrzewacz paliwa bo się bezpiecznik palił. Kupiłem owy podgrzewacz lecz bezpiecznik też się pali i problem nie zniknął.
Gdy mechanik miał mnie dość to powiedział, że silnik mam w fatalnym stanie i najlepiej pozbyć się auta. Czym mnie zszokował ponieważ nie jestem mechanikiem ale wydaję Mi się, że z silnikiem jest wszystko w porządku ponieważ oleju nie bierze, nie kopci, a Ja jestem z ludzi dbających o auta i zawsze wszystko wymieniam na czas. W tamtym roku kupiłem nowy akumulator i jak go piłowałem troszkę dłużej to odpalał. Nadchodzi zima i postanowiłem poczytać na forach i tak myślę, że może by właśnie spróbować zmienić filtr tylko lepiej na ten systemu boscha z zwykłego diesla Escorta czy ten z VW?? Tylko kwestia jak to podłączyć z tym filtrem VW bo widzę 4 przewody, a z tego co pamiętam. w escortach są 2. Co Pan/owie/ie sądzą o tym??
Czy faktycznie coś nie tak może być z silnikiem? Z tego co pamiętam problemy miałem tylko po nocy, a potem po odpaleniu palił bardzo ładnie.
Ale opowiadanie mi wyszło. Pozdrawiam

stoper86 jest offline  
Stary 17-10-2012, 07:28   #22
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Witaj stoper86! Zacząć należałoby od tego jak zdefiniujesz problemy z odpalaniem. Zeszłej zimy na przełomie stycznia i lutego miliony ludzi miało problemy z odpalnieniem rano autaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[A po wpisaniu w YT "Subaru Winter start up -44c" można zobaczyc co to znaczy problem z opalaniem].
W naszych dieslach problemy z zimowym odpalaniem wynikają z niskiej temperatury (w której z racji konstrukcji silnik z wstępną komorą spalania musi się nieźle namęczyć, aby doszło do samozapłonu) i/lub zapowietrzającego się układu paliwowego (w ciepłe dni nie jest to odczuwalne, albo nawet nie występuje, ale przy niskich temperaturach układ się rozszczelnia i tworzą się korki powietrzne).
W ciemno mogę Ci tylko powiedzieć, że musisz zmienić przewody z szybkozłączkami na zwykłe wężyki gumowe igielitowe przezroczyste (najlepiej zbrojone). Wówczas bedziesz widział czy Ci się układ zapowietrza, czy też nie. Orginalny podgrzewacz można od razu wypiąć bo jak twierdzi wielu pożytku z niego nie ma, a do szczęścia (czyli odpanienia auta zimą) nie jest konieczny (a właściwie żadnej roli nie odgrywa).
Jeśli masz filtr systemu Lucasa to możliwe, że tam masz nieszczelność. Jeśli planujesz tak czy siak zmienić filtr paliwa przed zima to możesz od razu wsadzić filtr pudszkowy (są tanie i bezproblemowe).
To czy wybierzesz filtr systemu Boscha montowany w fordach czy taki z 1,9TDI VW to juz nie ma wiekszego znaczenia na odpalanie.
W tym filtrze do VW cą 4 przewody bo jak wspomniałem gorące paliwo powracające z pompy wtryskowej do baku "zagląda" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po drodze do filtra i go grzeje. W naszym fordowskim układzie przewód powrotny paliwa prowadzi bezpośrednio do silnika.
PS. Współcześni "fachowcy" tak juz mają, że wymienią to co łatwo wymienic, a jak efektu nie przyniesie to od razu auto na złom. Nie martw się. Ja już 3lata temu słyszałem, że silnik padlina, a jeżdżę do tej poryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline  
Stary 17-10-2012, 07:40   #23
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Cytat:
Napisał bongo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gumowe igielitowe przezroczyste (najlepiej zbrojone).
To w końcu igelitowe czy gumowe? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja nie polecam igelitowych, bo latem robią się mięciutkie jak plastelina (zwłaszcza przy podgrzanym paliwie), a zimą twardnieją i lubią pękać.
Zwykły czarny gumowy, zbrojony przewód paliwowy mu zapodać. 8mm średnicy wewnętrznej. Zacisnąć połączenia mocnymi cybantami i zapomnieć.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline  
Stary 17-10-2012, 09:26   #24
stoper86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-02-2010
Skąd: Kielce
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 21
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Dzięki bongo za wyczerpującą odpowiedź:)
Więc przed zimą usunę podgrzewacz, filtr systemu Lucasa i pokombinuje z jakimś innym. Może któryś z kolegów zamieścił by zdjęcia z przerobienia tegoż układu??
Skomplikowane to nie jest ale czasami warto spojrzeć jak to wygląda:)
Bo myślę o założeniu też zaworka zwrotnego i pompki ręcznej. Tylko czy nie za dużo tych "udogodnień" będzie??
stoper86 jest offline  
Stary 17-10-2012, 09:33   #25
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Pompka ręczna (gruszka) w 99% zawiera w sobie zaworek zwrotny. A jeśli nie, to właśnie taką należy kupić.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline  
Stary 17-10-2012, 10:46   #26
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To w końcu igelitowe czy gumowe? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sorki. O igielit mi chodziło. Generalnie chodzi mi o to, żeby przynajmniej ostatni odcinek (miedzy filtrem pompą) był przezroczysty, żeby naocznie sprawdzić czy powietrze razem z paliwem nie płynie. Później zawsze można zamienić na gumowe. Koszty są śmieszne. Igielit faktycznie lubi zmieniać swa elastycznosc pod wpływem temperatury, ale jeszcze mnie nie zawiódł.
Cytat:
Napisał stoper86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bo myślę o założeniu też zaworka zwrotnego i pompki ręcznej. Tylko czy nie za dużo tych "udogodnień" będzie??
Wcale nie za dużo, a wręcz idealnie. Choć osobicie nie mam gruszki wpietej na stałe, tylko podpinam gdy zmieniam filt, aby odpowietrzyć.

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pompka ręczna (gruszka) w 99% zawiera w sobie zaworek zwrotny. A jeśli nie, to właśnie taką należy kupić.
Tylko jakiej jakości jest taki zaworek w gruszce? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja dla przykładu kupiłem zeszłej zimy gruszke za ponad 40zeta i zaworek nie trzyma. Nadaje się do pompowania, ale nie zapobiegnie przed ewentualnym cofaniem sie paliwka.
Niby nie ma się do czego przyczepić bo gruszka działa, no ale jednak pozostał niesmak bo 40zeta to wcale nie mało kasy jak za taki "prymitywny" sprzetGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline  
Stary 17-10-2012, 11:12   #27
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Cytat:
Napisał bongo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko jakiej jakości jest taki zaworek w gruszce?
To można sprawdzić za pomocą płuc w sklepie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mój, w pompce którą kupiłem, trzyma już jakieś 5 lat.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline  
Stary 17-10-2012, 12:03   #28
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To można sprawdzić za pomocą płuc w sklepie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chyba, że produkt, który się kupuje jest zapakowany i rozpakować go można dopiero po kupnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak jak mówiłem, przyczepić sie nie mogę po pompka działa, ale ciśnienia nie trzyma.
Jak ktoś chce używać jej tylko do odpowietrzania układu przy np. okresowej wymianie filtra, to szkoda kasy (a przecież o to chodzi w tej wymianie przewodów i szybkozłączek, żeby się układ nie zapowietrzał i nie trzeba było się w żadne wachlowanie pompką bawić). Lepiej kupić w aptece za pare groszy taką wielka strzykawe zwaną w świecie medycznym "żaneta".
A już w ogóle najlepiej to płucami zaciągnąć paliwo, tylko trzeba uważąć żeby się nie opićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Efekt murowany. Tylko lepiej nie stosować tej metody zbyt często bo ON niszczy szkliwo na zębachGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...

Ostatnio edytowane przez bongo ; 17-10-2012 o 12:15
bongo jest offline  
Stary 17-10-2012, 16:29   #29
stoper86
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-02-2010
Skąd: Kielce
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 21
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Dzisiaj odwiedziłem znajomego mechanika który specjalizuje się w samochodach ciężarowych i powiedziałem mu, że najprawdopodobniej mi układ paliwowy "łapie powietrze". Okazało się, że zeszłej zimy miał taki sam problem ze swoim Citroenem Kangoo i przerobił układ wywalając oryginalną gruszkę i założył pompkę z zaworkiem zwrotnym z tego co mówił to model z jakiegoś tira i Mi dał taką nową i myślę, że ona będzie najlepszym rozwiązaniem do mojego Escorta. Zdjęcia zamieszczam poniżej. Co wy o tej pompce sądzicie??
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
stoper86 jest offline  
Stary 18-10-2012, 08:14   #30
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Zamiana oryginalnego filtra paliwa na konstrukcje z innego pojazdu

Cytat:
Napisał stoper86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj odwiedziłem znajomego mechanika który specjalizuje się w samochodach ciężarowych i powiedziałem mu, że najprawdopodobniej mi układ paliwowy "łapie powietrze". Okazało się, że zeszłej zimy miał taki sam problem ze swoim Citroenem Kangoo i przerobił układ wywalając oryginalną gruszkę i założył pompkę z zaworkiem zwrotnym z tego co mówił to model z jakiegoś tira i Mi dał taką nową i myślę, że ona będzie najlepszym rozwiązaniem do mojego Escorta. Zdjęcia zamieszczam poniżej. Co wy o tej pompce sądzicie??
Może być, czemu nie. Tylko, że... Musiałbyś kupić króćcie fi 8mm z odpowiednim gwintem i uszczelki, żeby wkręcic po obu stronach tej pompki. Takie krućce to ok 8zł za sztukę + uszczelki. Do tego kręcenie taką pompką w domu nie sprawia kłopotów, ale na mrozie trzeba bedzie włożyć w to troszkę siły - dlatego należałoby ją solidnie do czegoś przykręcić i to w takim miejscu żeby mieć możliwość swobodnego kręcenia (ale może do tego przypasi stelaż po pompce LucasaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).
Nie wiem czy nie taniej i prościej będzie kupić taką gruszkę. No ale ta pompka ze zdjęć to juz full profesjonalna jest, że proszę siadaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wybór należy do Ciebie. W TIRach działa to i w Escorciku będzie hulaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. Jak masz znajomego speca od ciężarówek, to po kiego grzyba się jakiegoś mechanika z bożej łaski radziłeś, który najwyraźniej poza zmianą świec i podgrzewacza paliwa nie potrafił nic zdziałać, ani doradzićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...

Ostatnio edytowane przez bongo ; 18-10-2012 o 11:50
bongo jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.