|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-10-2012, 20:29 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Witajcie. Moja Gally zaczęła pić olej -jakieś 1.5l na 1000km. Zmierzyłem ciśnienie sprężania i waha się ono w przedziale 11.5 do 13.5. Dodam że miałem wcześniej wymieniane uszczelniacze zaworowe przy okazji wymiany popychaczy hydraulicznych. Zachodzę o co kamman!? Czy ktoś zetknął się z wadliwie założonymi uszczelniaczami, czy to można po prostu sp..ć?
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! |
02-10-2012, 23:39 | #2 |
ford::specialist
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 08-02-2011
Skąd: Gdynia
Model: Ford Focus MK3 FL
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM
Rocznik: 2016
Postów: 778
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Czemu wymieniałeś popychacze hydrauliczne? Terkotał?
|
03-10-2012, 07:18 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Jeden stukał jak policja o poranku a trzy zmiękły.. więc jak wałki były ściągnięte grzechem było nie wymienić uszczelniaczy. Tym bardziej, że stare uszczelniacze jak się okazało po rozbiórce "stwardniały" / oleju pobierał może 0.8l na 10000km. / Teraz to żal mówić..
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! |
03-10-2012, 08:45 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Gdy twój silnik ma już znaczny przebieg kilometrów i ciśnienie w cylindrach nierówne i niskie , to znaczący wpływ na zużycie oleju ma układ tłoki , pierścienie , tuleje czyli gładż cylindra.Nic nie pomoże wymiana uszczelnieczy na zaworach. 1,5 litra na tysiąc kilometrów, jeszcze nie tragedia,Jak reszta w silniku ok, czyli zapala, ma moc itd, to się nie przejmuj, jedż dalej, kontroluj olej. Bo naprawa tej przypadłości sporo kosztuje.Możesz przeczytać temet ...nadmierne zużycie oleju... tam są opisane te problemy i sposób naprawy.
|
03-10-2012, 09:53 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Zastanawiająca dla mnie jest zbieżność dokonanej naprawy z początkiem "brania oleju" ..Co do ciśnienia to nie jest ono wzorcowe ale nie powinno być powodem połykania takich ilości oleju. Dodam jeszcze że tylko dwie świece były obrośnięte nagarem, a jedna z nich na cylindrze z kompresją 12.5/!/ - stąd moje przypuszczenia co do braku uszczelnienia na zaworach.
Czy w silniku 2.3 prowadnice zaworowe technologicznie osadzane są do pewnej głębokości i ograniczone jakąż kryzą? Czy też można je wbić za głęboko przy niefachowym /de/montażu sprężyn? Nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia na innej głowicy jak to fizycznie wygląda, a swoim autem póki co jeżdżę.. Temat jest ciekawy bo podejrzewam że niejeden robił pierścienie a gumki fruwały ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! |
03-10-2012, 09:57 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Nie zastanawiałbyś się gdybyś przeczytał 166 postów o których pisałem.A uszczelniacze mają taki wpływ na branie oleju , jak wierzchołek brzozy na katastrofę.
|
03-10-2012, 12:36 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Zastanawiałem się długo czy odpowiadać na post kolegi Szalom..ale po kolei:
1. Nie zastanawiam się CZY uszczelniacze powodują zwiększone zużycie oleju BO TO jest FAKT- tylko czy może się zdarzyć ich wadliwy montaż itd - przeczytaj kolego moje DWA posty dokładnie.. 2. Brzoza nie ma tu nic do rzeczy - miało być śmiesznie jest ...niesmacznie. 3. Forum powstało jako miejsce wymiany doświadczeń i pomocy koleżeńskiej- nie masz nic do dodania - nie zaśmiecaj GO. 4. Kolega Szalom lubi mieć ostatnie słowo w dyskusji - zaraz pojawi się cenna, cięta riposta.. na którą nie odpowiem.
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! |
03-10-2012, 20:25 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-07-2011
Skąd: Chorzów
Model: Galaxy
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 1996
Postów: 339
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Taka ilość oleju raczej nie przeleci przez nowe uszczelniacze !! chyba że zostały pocięte przy wkładaniu .
Obstawiam niestety pierścień zgarniający a nawet dwa pierścienie na 2 cylindrach . Opisz czy masz tłuste-czarne świece ? Może masz delikatny błękitny dymek z rury ? |
11-10-2012, 14:09 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2005
Skąd: lubelszczyzna
Model: Galaxy
Silnik: 2.3 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 170
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
- diagnoza: na jednym cylindrze pierścień olejowy a na drugim 2 uszczelniacze.. To się nazywa "fart"...
Rozglądam się za drugim silnikiem. Może ktoś wie o takowym w promieniu 60km od Lublina?
__________________
...bo nie każda morda pasuje do FORDA ! Ostatnio edytowane przez low_radiation ; 11-10-2012 o 14:11 Powód: ehh |
11-10-2012, 14:24 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-07-2011
Skąd: Chorzów
Model: Galaxy
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 1996
Postów: 339
|
Odp: uszczelniacze zaworowe, stopień sprężania
Jak masz zaufanie do WŁASNEGO motoru to daj zrobić uszczelniacze i pierścienie i silnik jak nowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Roboty sporo bo trzeba rozebrać motorek z góry i z dołu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - a jak znajdziesz "nowy silnik" może się okazać gorszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W TDI kompresja - szczelność to podstawa przy benzynie nawet spadek do połowy wartości jest do objechania. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |