|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-09-2012, 21:00 | #881 |
Zablokowany
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 06-10-2011
Skąd: Puszczykowo
Model: Fiesta
Silnik: 1300i
Rocznik: 1995
Postów: 254
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Chyba: "nigdy więcej diesla"? Do forda jest wymagana stosowna morda...
|
30-09-2012, 10:48 | #882 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
a kiedy czujnik przyjdzie ? musze zobaczyc czy bez niego auto odpali ale mysle ze nie. tam pompa wysterowana jest elektronicznie i wlasnie po to jest ten czujnik, podaje info do ECU o polozeniu walu w danym momencie. A co do EGR to przeczysc go zeby sie poruszal, sprawdz czy podcisnienie do niego dochodzi, czy wezyk jest szczelny i wtedy go zaslep, niech sobie chodzi "na pusto" . mozesz tez jezeli nie masz oporów odpiac wezyk podcisnieniowy, wsadzic w usta i zrobic podcisnienie ustami, wtedy bedziesz slyszal czy sie tloczek w Srodku EGR porusza.
a co do diesla 1,8 TDDi to sa bardzo udane jednostki, nie ma z nimi problemow duzych. Jedyna ich bolaczka to sterownik pompy wtryskowej, dotyczy to kazdego tddi, po za tym egr latwo "odlaczyc" bez zadnych konsekwencji i swiecacych kontrolek i mamy prawie prostego Diesla bo jak wiadomo czym prostsza konstrukcja tym lepsza , im mniej kabli tym bardziej niezawodny motor Ostatnio edytowane przez Uziu ; 30-09-2012 o 10:52 |
30-09-2012, 11:30 | #883 | |
Postów: n/a
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
Dzięki za pomocne posty Uziu, czujnik dopiero będę zamawiał, więc myśle że środa/czwartek powinien przyjść. Co do jednostki, dobrze wiem że ten silnik jest dobry, przyjemnie sie nim jeździ, mało pali, i ma zapewne dużo innych zalet. Ale jednak wole zostać przy benzynie + ewentualnie gaz, koszt przejechania 100km jeszcze mniejszy (w końcu diesle są po to, żeby jeździć oszczędnie), a w cenie sterownika do forda, mam cały silnik z wiązką Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. /eot Jeszcze raz dziękuje Uziu, dam znać jak uporam sie z focusem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. edit: Jeszcze jedno pytanie, ten czujnik położenia wału jest uniwersalny? W aukcjach widze, że podchodzi do większości fordowskich silników. http://allegro.pl/czujnik-polozenia-...647308897.html Wole sie upewnić przed zamówieniem, ten byłby odpowiedni? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez hryniuuu ; 30-09-2012 o 11:59 Powód: dodatkowe pytanie |
|
30-09-2012, 17:18 | #884 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
wg zdjecia czujnik jest inny od tego: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ten jest z tdci ale w TDDI jest raczej taki sam, jak dobrze pamietam.
Mozesz zadzwonic do tego co wystawia i sie zapytac dokladnie. Tam pisze ze niby jest uniwersalny do wielu fordow ale znow nie jest okreslone do jakich wersji silnikowych co prawda pojemnosci sa podane ale to roznie bywa i jezeli jest taki jak na fotce to moze nie pasowac. najlepiej by bylo jak bys mial mozliwosc wymontowac stary z auta i porownac dokladnie zeby pozniej nie bylo problemow, zwrotow itp. Wymontowac go to chwilka doslownie, potrzebny bedzie tylko kluczyk 10 i wkretak z tego co pamietam. Niestety taki jest minus diesla ze jest drogi w naprawach. Te sterowniki boscha to we wszystkich markach padaja gdzie je zamontowano. Wyszla wadliwa seria. Wiem napewno ze dotyczy to tez audi i opla. Nie ma za co dziekowac kolego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po to jest forum zeby sobie pomagac w miare mozliwosci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
30-09-2012, 19:47 | #885 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Sorki koledzy, że tak mało pozytywnie napisze, ale w większości przypadków nie psują się sterowniki tak same z siebie tylko jest to skutek mechanicznej usterki samej pompy. Ta pompa co macie w 1.8 TDDi jest montowana w Mondeo TDDI 90 KM, Roverkach i tak jak napisał Uziu w Oplach. Kumplowi też machery wymienili czujnik położenia wału bo tak pokazał komp. Nic to oczywiście nie dało, bo powodem stuków była mechaniczna usterka główki korbowodu. hryniuuu dobrze było by jakbyś napisał kody tych błędów które Ci wyskoczyły. Do błędów które wyrzuci komp trzeba naprawdę podchodzić ze zdrowym rozsądkiem.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
30-09-2012, 20:51 | #886 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
kolego Lukas mowisz o mechanicznej usterce ktora powoduje awarie sterownika- cos w tym napewno jest ale jak wytlumaczyc fakt ze awaria taka dotyczy kazdego TDDi (do ktoregos roku bo pozniej to poprawili ponoc) przy przebiegu 200 tys +/- czasem wiecej czasem mniej, wszyscy to naprawiaja , wstawiaja nowy tranzystorek bo podobno jego tam przepala i foki smigaja dalej bezproblemowo. znajomy regenerowal z 1,5-2 lata temu przy 190 tys. teraz ma cos kolo 230 i foka lata nic sie nie dzieje pali dobrze zimna i ciepla, nie traci mocy nie pali nadmiernej ilosci paliwa. W mondeo na common railu skarza sie na pompy ze sypia metalem na wtryski i zacieraja sie tloczki w srodku. ale zeby w focusie TDDI.. hmm nie widac na forum takiego problemu. a po za tym pompa powinna te 300 tys bez problemu przechodzic chyba ze paliwo bylo delikatnie mowiac zle a filtr wymieniany dopiero jak jechac nie chcial.
co do bledow to masz racje bo forda malo co dobrze potrafi odczytac. Koledze hryniuuu nic chyba nie stuka bynajmniej nie pisze o stukach, wiec miejmy nadzieje ze wszystko bedzie w porzadku |
01-10-2012, 06:59 | #887 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Ja na prawde nie chce wywoływać paniki. Uziu mylisz się, na forum jest dużo o padających pompach w TDDI (zarówno mondeo jak i focus). Poprawa sterownika polegała tylko na wproowadzeniu dodatkowej nóżki na tranzystorku, co powoduje, że wytrzyma więcej gdy się nastawnik kąta wtrysku zacina. Ot cała filozofia. No ja jestem jednym z tych co wymiana tranzystorka nie pomogła (max. 3000 obr/min i zero mocy). O tytch stukach to był tylko taki luźny przykład "trafionej diagnozy".
PS. Ja nadal chciałbym zobaczyć kody błędów.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
01-10-2012, 11:30 | #888 |
Postów: n/a
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Wg mnie nie ma co szukać dodatkowej przyczyny, wg pana który odczytał błędy uszkodzony jest tylko czujnik położenia wału (dziś dzwonił) i reszta błędów na 100% nie wpływa na to co się stało.
Do uszkodzenia poprzedniego sterownika pompy (przy 157 tys. km) doszło dlatego, że wcześniej naprawiał go jakiś Heniek za szopą (u poprzedniego właściciela), który padł po przejechaniu 10 tys. kilometrów (w tamtym tygodniu). Mój focus na tę chwile przejechane ma 167 tys. km. (100% pewny). Co do naprawy tego wcześniejszego sterownika, to jakiś lekko mówiąc pan który miał 2 lewe ręce, połączył te 4 kable które odchodzą od sterownika kostkami (takimi jak używa się w domowych gniazdkach np.), i po unieruchomieniu forda, i wyjęciu owego sterownika okazało sie że te kostki stopiły się prawie całkowicie, i obkleiły sterownik. Co do błędów, to postaram się wziąć je od pana który sprawdzał, ale nie jestem pewien czy je dalej posiada. Wg niego JEDYNYM problemem jest właśnie czujnik położenia wału tak jak pisał Uziu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A jak się potoczy dalej, to dopiero będę wiedział po wymianie tego czujnika, czyli mam nadzieje jeszcze w tym tygodniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. edit: Co do mocy, i wkręcania się na obroty, to do samego końca chodził idealnie, do odcięcia nigdy mu nie wstawiałem, ale wyprzedzanie od 60km/h na 4 biegu to była bajka w porównaniu do mojego benzynowca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez hryniuuu ; 01-10-2012 o 11:34 |
01-10-2012, 18:05 | #889 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
A wiec tak: wczoraj poszperalem w sieci i znalazlem taki o to ciekawy temat o VP30:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Przyznam sie ze nie doczytalem do konca bo juz mnie zmulilo, jak macie chwilke warto przeczytac. Kolega mjprzem wyciagal ten nastawnik kata wtrysku i pisze ze przy 220 tys nie widac po nim praktycznie zuzycia, ze dziala prawidlowo u niego i ze po naprawie tranzystorka zrobil 70 tys km bez problemow. Kolego hryniuuu czekamy na informacje. p.s. a co do tego czujnika polozenia walu to podobno odgrywa on bardzo wazna role kiedy pompa jest sterowana elektronicznie. Wspolpracuje on z czujnikiem obrotow walka w pompiei na ich podstawie sterownik określa dokładne położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku. a jeszcze kolego Lukas zapytam czy przed tym zanim straciles mooc w swoim fordzie to miales inne objawy typu ciezkie odpalanie, falowanie obrotow lub cos innego ? |
01-10-2012, 18:45 | #890 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Chyba źle się zrozumieliśmy. Przed awarią absolutnie żadnych objawów nie było, silnik do samego końca chodził idealnie. Przed tym jak zgasł mignęła mi tylko sprężynka. Mocy nie miał dopiero po naprawie sterownika.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
Tagi |
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze |
|
|