|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-09-2012, 20:40 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Radom
Model: mondeo(balbina)
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
Witam serdecznie. Od pewnego czasu dobiegały do kabiny dziwne warczenie pod czas jazdy autem, tak mnie to wkurzało, że za czołem szukam przyczyny skąd ten dźwięk. Po poszukiwaniach okazało sie ,że przyczyna leży po stronie elektronicznego przetwornika ciśnienia ten, który znajduje się na ścianie grodziowej wibruje jak telefon komórkowy. I teraz mam dwa pytania:
1- Tak nie powinno chyba być? 2- Jakie są objawy jak nie działa właściwie? |
28-09-2012, 16:35 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Radom
Model: mondeo(balbina)
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
takie ciężkie pytania?
|
28-09-2012, 18:07 | #3 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
Czy chodzi Ci o przetwornik różnicy ciśnień?
|
28-09-2012, 20:13 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Radom
Model: mondeo(balbina)
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
No to srebrne co znajduje się na ścianie grodziowej
|
28-09-2012, 21:04 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
Próbowałeś odłączyć wtyczkę lub przewód gumowy?
|
29-09-2012, 09:55 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Radom
Model: mondeo(balbina)
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
tak próbowałem ale bez efektów, musiałem go odkręcić z płytki i w tedy dźwięku słychać w aucie już nie było. Tylko mnie zastanawia co powinno się dziać w aucie jak elektroniczny przetwornik ciśnień nie działa poprawnie lub w ogóle.
|
29-09-2012, 10:32 | #7 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
Tak on wygląda wewnątrz i wg mnie, nie ma tam co wibrować, tym bardziej po odłączeniu. Może to coś innego wibruje.
|
29-09-2012, 21:15 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Radom
Model: mondeo(balbina)
Silnik: 1.8 16V
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
To on tak wibrował i przenosiły się te wibracje do środka auta, jak go odkręciłem i położyłem luzem tak na przewodach, żeby nie dotykał płytki do, której był przykręcony to już dziwnego warczenie w aucie nie było. Zastanawiam się co tak może wibrować w nim, skoro na zdjęciu nic takiego nie widać. Po za tym jak go wziołem w dłoń to czuć jak wibruje gdy silnik pracuje.
|
29-09-2012, 22:13 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
Rozumiem, że próbowałeś odłączać wtyczkę i przewody gumowe i dalej wibrował. Równocześnie obydwa gumowe przewody odpinałeś?
|
02-10-2012, 16:09 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-12-2006
Model: MONDEO MK1 Kombi
Silnik: 1.8 16V ZETEC + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 281
|
Odp: wibrujący-elektroniczny przetwornik ciśnienia
Przetwornik różnicy ciśnień daje sygnał do kompa o otwarciu lub zamknięciu zaworu EGR. Sprawdź błędy PCM-a. Jeśli jest uszkodzony to pojawi się kod 327. Na dobrą sprawę można go odłączyć zaślepiając rurki, coby spaliny nie tańcowały po komorze silnika. Dla poprawnej pracy silnika nie ma znaczenia, raczej dla ekologii.
|