Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-09-2012, 17:11   #1
Diezzel
ford::average
 
Avatar Diezzel
 
Zarejestrowany: 21-08-2011
Skąd: dolnyśląsk
Model: Mondeo MK IV
Silnik: TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 50
Domyślnie świece żarowe, prawdy i mity.

witam
sprawa wygląda tak mondeusz 2.0 TDCi przy odpalaniu na zimnym silniku kopci na biało i falują obroty po 15 sek. wszystko jest ok.
ostatnio w chłodniejsze poranki to nawet konkretny dymek jest , czuć przy tym specyficzny zapach ropy. poza tym :
- sprężynka przed odpaleniem gaśnie szybko
- płynu chłodniczego nie ubywa
- spalanie w normie miasto 7.5/8 l. /100km
- brak check engin oraz migających sprężynek
- zeszłej zimy (oprócz lipnej ropy) zawsze auto paliło ciężko czasami ale paliło.
- czasami na biegu jałowym obroty delikatnie zafalują (nie zauważalne przy obciążeniu przez klimatyzacje)
- czarny bąk przy ostrzejszym bucie (chyba normalne)

No i obstawiam świece i mam kilka pytań bo w googlach i na różnych forach wyczytałem masę info i głowa pełna, a więc :
1. czy objawy które opisałem mogą świadczyć o padniętych świec ?
2. czy to prawda że świece grzeją nawet przy wysokich dodatnich temp ?
3. wyczytałem też że świece grzeją nawet podczas pracy silnika ?
cyt. "W najnowszych silnikach wysokoprężnych świece żarowe wykorzystuje się także do dogrzewania pracującego silnika. Wydatnie podnosi to sprawność procesu spalania, poprawia kulturę pracy silnika i pozwala na redukcję szkodliwych substancji w spalinach"
4. czy konsekwencje użytkowania auta z padniętymi świecami jest na tyle poważne że można się dorobić remontu silnika ?
5. czy dobrze szukam przyczyny problemu czy obrać inny kierunek układ paliwowy, egr..... ?

Diezzel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-09-2012, 17:38   #2
Snajper_881
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

Cytat:
- sprężynka przed odpaleniem gaśnie szybko
Cytat:
2. czy to prawda że świece grzeją nawet przy wysokich dodatnich temp ?
Niestety, ale w TDCI w MKIII prawdopodobnie świece grzeją zawsze po włączeniu zapłonu bez względu na wszelkie temp. i z tego co pamiętam przez 30 sekund. Słychać wyłączenie przekaźnika, poza tym, ktoś to kiedyś sprawdzał i okazało się, że napięcie na świecach jest 30-31 sekund od właczenia zapłonu. Zauważ, że sprężynka świeci zawsze tak samo długo....
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-09-2012, 17:50   #3
lukaszs
ford::advanced
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: Fiesta
Silnik: Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 293
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

ja bym przyjrzal sie rura wychodzacym z egr w strone dolotu czy przypadkiem nie sa zapchane. mialem podobnie, dochodzilo do tego falowanie na zimnym. Od nagaru zalepiony wlot do/kolektora ssacego.
lukaszs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-09-2012, 20:06   #4
Diezzel
ford::average
 
Avatar Diezzel
 
Zarejestrowany: 21-08-2011
Skąd: dolnyśląsk
Model: Mondeo MK IV
Silnik: TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 50
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

Cytat:
Napisał Snajper_881 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety, ale w TDCI w MKIII prawdopodobnie świece grzeją zawsze po włączeniu zapłonu bez względu na wszelkie temp. i z tego co pamiętam przez 30 sekund
czyli to prawda ale jakie to ma zadanie przy + 15 stopniach i czy może to być powód kopcenia przez uwalone świece ?
Cytat:
Napisał lukaszs Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja bym przyjrzal sie rura wychodzacym z egr w strone dolotu czy przypadkiem nie sa zapchane. mialem podobnie, dochodzilo do tego falowanie na zimnym. Od nagaru zalepiony wlot do/kolektora ssacego.
o egr też myślałem,czy dam rade to sam zdiagnozować, i czy przy zimnym silniku by waliło na biało ? zawsze myślałem że problemy dolot/egr to czarny dym.
Diezzel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2012, 01:28   #5
avix
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-04-2011
Skąd: katowice
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2003
Postów: 117
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

gdy silnik jest sprawny (stan bdb) to z wszystkimi spalonymi świecami odpala bez żadnych problemów i dymów do około minus 10 stopni, sprawdzone na sobie!
avix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2012, 07:02   #6
Alfioso
ford::average
 
Avatar Alfioso
 
Zarejestrowany: 15-03-2009
Skąd: Warmińsko-Mazurskie
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 95
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

Cytat z instrukcji serwisowej:

Świece żarowe podgrzewają komory spalania, co ułatwia rozruch zimnego silnika. W fazie ogrzewania wstępnego moduł PCM otrzymuje sygnał z informacją o temperaturze silnika z czujnika temperatury głowicy cylindrów (CHT) i na tej podstawie określa czas ogrzewania wstępnego. Im niższa temperatura, tym dłuższy czas ogrzewania wstępnego. Czas maksymalny wynosi 8 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 80°C nie ma fazy ogrzewania wstępnego.

Po uruchomieniu silnika świece żarowe wchodzą w fazę ogrzewania wtórnego. Faza ta pomaga polepszyć pracę na biegu jałowym i zmniejszyć emisję węglowodorów poprzez bardziej wydajne spalanie zaraz po rozruchu Faza ta odbywa się tylko przy prędkości silnika poniżej 2500 obr/min., przy większej prędkości zostaje ona przerwana w celu zwiększenia żywotności świec żarowych. Maksymalny czas tej fazy wynosi 30 sekund przy temperaturze -20°C lub niższej. Przy temperaturze powyżej 50°C nie ma fazy ogrzewania wtórnego.
Alfioso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2012, 08:04   #7
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

przy padnietych swiecach kopci na czarno i telepie,przy plusowych temp.tdci nie potrzebuje podgrzewania,jak czuc rope to sprawdz uklad paliwowy do wtryskow moze jest nieszczelny,albo powoli leja wtryski

Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 14-09-2012 o 08:06
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-09-2012, 18:10   #8
dzorcz422
ford::amateur
 
Avatar dzorcz422
 
Zarejestrowany: 15-04-2012
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo combi
Silnik: 2.0dtci
Rocznik: 2004
Postów: 9
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

Tylko pytanie w którym momencie świeca grzeje gdy pali sie na czerwono czy na zielono po włączeniu zapłonu
dzorcz422 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-09-2012, 20:14   #9
Diezzel
ford::average
 
Avatar Diezzel
 
Zarejestrowany: 21-08-2011
Skąd: dolnyśląsk
Model: Mondeo MK IV
Silnik: TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 50
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

Cytat:
Napisał aprox99 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak czuc rope to sprawdz uklad paliwowy do wtryskow moze jest nieszczelny,albo powoli leja wtryski
tylko że to czuć z wydechu biały dymek pachnie nie spalonym ON
Cytat:
Napisał dzorcz422 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko pytanie w którym momencie świeca grzeje gdy pali sie na czerwono czy na zielono po włączeniu zapłonu
no to mnie kolega tu zdziwił mi nic na zielono się nie pali jedynie kontrolka od świateł.

A i muszę się przysłuchać temu cykaniu przekaźnika bo jak dotąd to chyba nie słyszałem.
to ma być cyk jak przy wycieraczkach?

Ostatnio edytowane przez Diezzel ; 15-09-2012 o 20:30
Diezzel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2012, 07:29   #10
chasm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
Domyślnie Odp: świece żarowe, prawdy i mity.

A wystarczy sobie wpiąć na chwilę jakąś żaróweczkę, multimetr itp. pod szynę/kabel zasilający świece - każdy znajdzie po popatrzeniu na silnik - i będzie wiadomo, kiedy grzeje.
chasm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.