|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-08-2012, 09:12 | #851 |
ford::amateur
Imię: artur
Zarejestrowany: 21-08-2012
Skąd: skierniewice
Model: ford focus
Silnik: tdci 100km
Rocznik: 2003
Postów: 1
|
Nieszczęsna kontrolka świec żarowych
Witam
Porzebuję wsparcia i wiedzy co jest nie tak z moim autem focus mk1 2003 tdci 100km. Sprawa jest taka podczas jazdy z prędkością 120 wszystko gra ale gdy już przekroczę ta wartość zaczyna migać konrolka świec.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko gra do kolejnego razu.Poczyałem troche i pomyćlałem że to może być poencjometr pedału gazu. Zabrałem sie wiec do pracy przeczyściłem poskładałem i na próbe (zaznacze że nie widziałem wytartych ścieżek wyglądały dobrze) pojechałem na trase i co 120 140 170 wszystko ok tak kilka razy. Myśle problem rozwiązany. Aż tu nagle ciach tylko że już nie przy 120 lecz jak się rozpędzam na 3 czy 4 biegu z niskich obrotów ak około 1600 i przyspieszam .Pojechałem na komuter i wyszły dwa błędy 1 P1211 2 P0251 ten x2 Panowie co jest nie tak Pomocy bo |
22-08-2012, 11:13 | #852 |
Postów: n/a
|
Odp: Nieszczęsna kontrolka świec żarowych
Mieliśmy dokładnie takie same objawy; kontrolka przy dużych prędkościach, po odpaleniu auto chodziło jak nigdy nic. Błędy takie same P1211, PO251 diagnostyka w serwisie: usterka regulacji dawki paliwa, dalej próba przelewowa wykazała lanie trzech wtryskiwaczy. W serwisie wymiana na nowe 1400 zl za szt lub regeneracja, ale wcześniej sprawdzenie pompy wtryskowej i znów przykra niespodzianka bo pełno w niej mułu metalowego. Po wstępnych rozeznaniach wychodzą jakieś zawrotne kwoty 5-6 tys zl. I do tego w moim mieście nikt się nie chce tego podjąć. Za co kochać Forda?
|
22-08-2012, 14:29 | #853 |
ford::amateur
Imię: artur
Zarejestrowany: 21-08-2012
Skąd: skierniewice
Model: ford focus
Silnik: tdci 100km
Rocznik: 2003
Postów: 1
|
Odp: Nieszczęsna kontrolka świec żarowych
Ile może kosztować wykonamnie w warsztacie testu przelewowego ?
Pytam z ciekawości bo chce wykonać taki test aby sprawdzić jakie są różnice w przelewach ? |
22-08-2012, 18:26 | #854 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
sprężynka powyżej 2500 obrotów i brak mocy
Witam wszystkich,
wiem że jest już kilka tematów o sprężynce, że były już podobne problemy opisane ale nie jest jednoznacznie podany sposób rozwiązania problemu - stąd nowy temat. Fajnie by było zebrać tu wszystkie niezbędne informacje potrzebne do zdiagnozowania usterki i podać ostateczne rozwiązanie. Mam nadzieję, że admini przychylą się do mojego zamysłu i nie zamkną ani nie przeniosą tematu. Wiele się oczytałem na forum o migającej sprężynki ale ciężko doszukać się jednoznacznego rozwiązania problemu z Mondkiem. Rozchodzi się o Mondeo MK3 z 2003r 2.0 TDCI 130KM automat. Sprawa wygląda następująco: - na biegach 1 i 2 mogę go ciągnąć do oporu i nic się nie dzieje. - przy gwałtownym i mocnym przyspieszaniu na biegach 3, 4 i 5 powyżej 2500 obrotów zaczyna migać kontrolka świec żarowych i auto traci moc, coś jakby turbina się wyłączała. Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika do kolejnego mocniejszego depnięcia jak to podałem wyżej. w Przypadku gdy rozpędzam go delikatnie to mogę go rozpędzić i do 200km/h Byłem wczoraj na komputerze z Mondkiem i wykazane błędy to: - P0100- przepływomierz powietrza autotest wadliwy - P1211- usterka nieznana ale wyczytałem na forum co to może być - P0251- elektryczna pompa paliwa zakłócenia działania Przepływka została podmieniona i niestety nie zmieniło to stanu rzeczy. Natomiast jeśli ją odepnę to auto traci na mocy ale mogę go dociągnąć do końca obrotów na każdym biegu i sprężynka nie zapala się. Proszę wskażcie mi konkretną przyczynę bo po przeczytaniu masakrycznej ilości postów nadal nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu tzn czy to pompa, czy czujnik na szynie, czy jeszcze coś innego?! Zaznaczam że wskazania komputera diagnostycznego nie wykazywały wtrysków, co prawda jeden był troszkę gorszy od reszty ale z tego co mechanik mówił to spokojnie można na tym jeździć. Dodam jeszcze, że auto ma moc, pali od kopa, pracuje równo, nie dymi, turbina nie gwiżdże i czujnik wałka rozrządu jest koloru szarego czyli niby nie wadliwy. Proszę pomóżcie. |
22-08-2012, 21:30 | #855 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-01-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoboost 240KM Titanium S
Rocznik: 2011
Postów: 652
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
30pln płaciłem w zeszłym roku
|
23-08-2012, 15:03 | #856 |
ford::amateur
Imię: artur
Zarejestrowany: 21-08-2012
Skąd: skierniewice
Model: ford focus
Silnik: tdci 100km
Rocznik: 2003
Postów: 1
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
To tak całkiem normalnie. Popytam w okolicy jakia bylaby cena
|
24-08-2012, 08:47 | #857 |
ford::beginner
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo BA7 MK4 Titanium
Silnik: 2,0 TDCI 96KW
Rocznik: 2008
Postów: 37
|
Odp: sprężynka powyżej 2500 obrotów i brak mocy
Cześć, raczej nie łudź się że to jakiś drobiazg - na 99% czeka cię regeneracja pompy WC.
Ten czujnik na szynie - wiem jest tani, ale one raczej nie są awaryjne. Wtryski masz raczej ok i one nie sieją tymi błędami, a te co wypisałeś to oznaczają że pompa produkuje czasem za wysokie ciśnienie i się wyłącza i autko przechodzi w tryb awaryjny (sprężynka). Przepływomierz sobie odpuść, to nie to co mają koledzy z VW/Audi. Miałem to samo w poprzednim MK3 i zanim go skasowałem tylko to mi zostałoby podczas szukania przyczyn do sprawdzenia/naprawy. Nie wiem ile kosztuje regeneracja pompy, ale raczej na pewno tam jest czujnik na pompie do wymiany no i pewnie przy okazji wypadałoby ją rozebrać i wyczyścić i zobaczyć w środku co i jak (przykładowo: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]). Nie trać więcej czasu na łudzenie się w internecie że ktoś ci powie że to np. urwany kabelek tylko poszukaj dobrego pompiarza u siebie w okolicy i napraw pompę. sorry za bad news z poranka, ale po co się oszukiwać. powodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-------- what have been seen can not be un-seen.... |
24-08-2012, 15:29 | #858 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-08-2012
Skąd: Tarnów
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi Durashift
Rocznik: 2007
Postów: 89
|
A jak mozna taka pompe sprawdzic zeby miec pewnosc ze to np nie wtryski ?
|
24-08-2012, 16:11 | #859 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-01-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoboost 240KM Titanium S
Rocznik: 2011
Postów: 652
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
pompe można sprawdzić prze jej wyciągniecie z samochodu, na pompie może być rypnięty regulator ciśnienia paliwa kosztuje on ok 400zł na allegro oryginalny, koszt regeneracji pompy to ok 2000+400 za regulator, zakłady które regenerują pompy kasuje te czujniki po 700 i do wszystkiego dojdzie Ci koszt wyciągnięcie pompy z samochodu, ale to już cena uzależniona od mechanika który to zrobi lub od warsztatu w którym będziesz regenerował pompę, oni biorą za taką przyjemność 500zł, wtryski również należy sprawdzić bo jeśli pompa sieje opiłkami to mogła załatwić wtryski
|
25-08-2012, 18:01 | #860 |
ford::professional
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
jeśli pompa sieje opiłkami warto wpierw sprawdzić filtr paliwa - powinny tam się gromadzić te opiłki...
__________________
Regulamin $23 Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona... - i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23... |
Tagi |
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze |
|
|