Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-08-2012, 09:12   #851
jaxon111
ford::amateur
 
Imię: artur
Zarejestrowany: 21-08-2012
Skąd: skierniewice
Model: ford focus
Silnik: tdci 100km
Rocznik: 2003
Postów: 1
Domyślnie Nieszczęsna kontrolka świec żarowych

Witam

Porzebuję wsparcia i wiedzy co jest nie tak z moim autem focus mk1 2003 tdci 100km.
Sprawa jest taka podczas jazdy z prędkością 120 wszystko gra ale gdy już przekroczę ta wartość zaczyna migać konrolka świec.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko gra do kolejnego razu.Poczyałem troche i pomyćlałem że to może być poencjometr pedału gazu. Zabrałem sie wiec do pracy przeczyściłem poskładałem i na próbe (zaznacze że nie widziałem wytartych ścieżek wyglądały dobrze) pojechałem na trase i co 120 140 170 wszystko ok tak kilka razy. Myśle problem rozwiązany. Aż tu nagle ciach tylko że już nie przy 120 lecz jak się rozpędzam na 3 czy 4 biegu z niskich obrotów ak około 1600 i przyspieszam .Pojechałem na komuter i wyszły dwa błędy
1 P1211
2 P0251 ten x2

Panowie co jest nie tak Pomocy bo

jaxon111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2012, 11:13   #852
Malgorzata666
 
Postów: n/a
Unhappy Odp: Nieszczęsna kontrolka świec żarowych

Mieliśmy dokładnie takie same objawy; kontrolka przy dużych prędkościach, po odpaleniu auto chodziło jak nigdy nic. Błędy takie same P1211, PO251 diagnostyka w serwisie: usterka regulacji dawki paliwa, dalej próba przelewowa wykazała lanie trzech wtryskiwaczy. W serwisie wymiana na nowe 1400 zl za szt lub regeneracja, ale wcześniej sprawdzenie pompy wtryskowej i znów przykra niespodzianka bo pełno w niej mułu metalowego. Po wstępnych rozeznaniach wychodzą jakieś zawrotne kwoty 5-6 tys zl. I do tego w moim mieście nikt się nie chce tego podjąć. Za co kochać Forda?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2012, 14:29   #853
jaxon111
ford::amateur
 
Imię: artur
Zarejestrowany: 21-08-2012
Skąd: skierniewice
Model: ford focus
Silnik: tdci 100km
Rocznik: 2003
Postów: 1
Domyślnie Odp: Nieszczęsna kontrolka świec żarowych

Ile może kosztować wykonamnie w warsztacie testu przelewowego ?
Pytam z ciekawości bo chce wykonać taki test aby sprawdzić jakie są różnice w przelewach ?
jaxon111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2012, 18:26   #854
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie sprężynka powyżej 2500 obrotów i brak mocy

Witam wszystkich,
wiem że jest już kilka tematów o sprężynce, że były już podobne problemy opisane ale nie jest jednoznacznie podany sposób rozwiązania problemu - stąd nowy temat. Fajnie by było zebrać tu wszystkie niezbędne informacje potrzebne do zdiagnozowania usterki i podać ostateczne rozwiązanie. Mam nadzieję, że admini przychylą się do mojego zamysłu i nie zamkną ani nie przeniosą tematu.

Wiele się oczytałem na forum o migającej sprężynki ale ciężko doszukać się jednoznacznego rozwiązania problemu z Mondkiem.
Rozchodzi się o Mondeo MK3 z 2003r 2.0 TDCI 130KM automat.
Sprawa wygląda następująco:
- na biegach 1 i 2 mogę go ciągnąć do oporu i nic się nie dzieje.
- przy gwałtownym i mocnym przyspieszaniu na biegach 3, 4 i 5 powyżej 2500 obrotów zaczyna migać kontrolka świec żarowych i auto traci moc, coś jakby turbina się wyłączała. Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika do kolejnego mocniejszego depnięcia jak to podałem wyżej. w Przypadku gdy rozpędzam go delikatnie to mogę go rozpędzić i do 200km/h
Byłem wczoraj na komputerze z Mondkiem i wykazane błędy to:
- P0100- przepływomierz powietrza autotest wadliwy
- P1211- usterka nieznana ale wyczytałem na forum co to może być
- P0251- elektryczna pompa paliwa zakłócenia działania
Przepływka została podmieniona i niestety nie zmieniło to stanu rzeczy. Natomiast jeśli ją odepnę to auto traci na mocy ale mogę go dociągnąć do końca obrotów na każdym biegu i sprężynka nie zapala się.

Proszę wskażcie mi konkretną przyczynę bo po przeczytaniu masakrycznej ilości postów nadal nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu tzn czy to pompa, czy czujnik na szynie, czy jeszcze coś innego?!
Zaznaczam że wskazania komputera diagnostycznego nie wykazywały wtrysków, co prawda jeden był troszkę gorszy od reszty ale z tego co mechanik mówił to spokojnie można na tym jeździć.
Dodam jeszcze, że auto ma moc, pali od kopa, pracuje równo, nie dymi, turbina nie gwiżdże i czujnik wałka rozrządu jest koloru szarego czyli niby nie wadliwy.

Proszę pomóżcie.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2012, 21:30   #855
hirotaro
ford::specialist
 
Avatar hirotaro
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-01-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoboost 240KM Titanium S
Rocznik: 2011
Postów: 652
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

30pln płaciłem w zeszłym roku
hirotaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2012, 15:03   #856
jaxon111
ford::amateur
 
Imię: artur
Zarejestrowany: 21-08-2012
Skąd: skierniewice
Model: ford focus
Silnik: tdci 100km
Rocznik: 2003
Postów: 1
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

To tak całkiem normalnie. Popytam w okolicy jakia bylaby cena
jaxon111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2012, 08:47   #857
beezone
ford::beginner
 
Avatar beezone
 
Imię: Bartosz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo BA7 MK4 Titanium
Silnik: 2,0 TDCI 96KW
Rocznik: 2008
Postów: 37
Domyślnie Odp: sprężynka powyżej 2500 obrotów i brak mocy

Cześć, raczej nie łudź się że to jakiś drobiazg - na 99% czeka cię regeneracja pompy WC.
Ten czujnik na szynie - wiem jest tani, ale one raczej nie są awaryjne.
Wtryski masz raczej ok i one nie sieją tymi błędami, a te co wypisałeś to oznaczają że pompa produkuje czasem za wysokie ciśnienie i się wyłącza i autko przechodzi w tryb awaryjny (sprężynka).
Przepływomierz sobie odpuść, to nie to co mają koledzy z VW/Audi.

Miałem to samo w poprzednim MK3 i zanim go skasowałem tylko to mi zostałoby podczas szukania przyczyn do sprawdzenia/naprawy.

Nie wiem ile kosztuje regeneracja pompy, ale raczej na pewno tam jest czujnik na pompie do wymiany no i pewnie przy okazji wypadałoby ją rozebrać i wyczyścić i zobaczyć w środku co i jak (przykładowo: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]).

Nie trać więcej czasu na łudzenie się w internecie że ktoś ci powie że to np. urwany kabelek tylko poszukaj dobrego pompiarza u siebie w okolicy i napraw pompę.

sorry za bad news z poranka, ale po co się oszukiwać.

powodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
--------

what have been seen can not be un-seen....
beezone jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2012, 15:29   #858
Pajko
ford::average
 
Avatar Pajko
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-08-2012
Skąd: Tarnów
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi Durashift
Rocznik: 2007
Postów: 89
Domyślnie

A jak mozna taka pompe sprawdzic zeby miec pewnosc ze to np nie wtryski ?
Pajko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2012, 16:11   #859
hirotaro
ford::specialist
 
Avatar hirotaro
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 23-01-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoboost 240KM Titanium S
Rocznik: 2011
Postów: 652
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

pompe można sprawdzić prze jej wyciągniecie z samochodu, na pompie może być rypnięty regulator ciśnienia paliwa kosztuje on ok 400zł na allegro oryginalny, koszt regeneracji pompy to ok 2000+400 za regulator, zakłady które regenerują pompy kasuje te czujniki po 700 i do wszystkiego dojdzie Ci koszt wyciągnięcie pompy z samochodu, ale to już cena uzależniona od mechanika który to zrobi lub od warsztatu w którym będziesz regenerował pompę, oni biorą za taką przyjemność 500zł, wtryski również należy sprawdzić bo jeśli pompa sieje opiłkami to mogła załatwić wtryski
hirotaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2012, 18:01   #860
kicaj
ford::professional
 
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

jeśli pompa sieje opiłkami warto wpierw sprawdzić filtr paliwa - powinny tam się gromadzić te opiłki...
__________________
Regulamin $23
Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona...
- i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23...
kicaj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.