|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-08-2012, 10:51 | #1 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
witam,
mam problem dotyczący błędu wymienionego w tytule postu. auto jest po "dzwonku" już po naprawie i prawie całe złożone, wszystko działa z wyjątkiem silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. rozrusznik kręci, pompa jednak nie zasysa paliwa, próby podania go grawitacyjnie nie dały żadnego efektu, silnik nie odpalił także z plaka i jakby delikatnie kichał w przepustnicę. Po podłączeniu pod KTS Boscha wyskakuje wymieniony błąd, którego nie da się skasować, system podczas kręceniem rozrusznikiem nie pokazuje obrotów silnika tak jakby czujnik wału był uszkodzony. macie jakieś pomysły co może być przyczyną że silnik nie chce palić ? co jest odpowiedzialny za wyskakujący błąd wstępnie wykluczmy, choć to też będę dokładnie sprawdzał: rozrząd - rozbierałem go i był cały, wymieniłem tylko pasek na nowy, co by nie było nie powinno mieć to znaczenia na dopływ paliwa do pompy wtryskowej. czujnik wału - być może nie pokazuje obrotów przy rozruchu ? ale nie jestem tego pewien sensor airbag - sprawny, poduchy gasną, KTS nie pokazuje żadnego błędu. dzięki za sugestie i pozdrawiam |
02-08-2012, 12:11 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-02-2012
Skąd: świętokrzyskie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
Crash data - to błąd który zapisywany jest w pamięci eprom sterownika airbag i to on prawdopodobnie poprzez immo blokuje możliwość uruchomienia silnika. Jego nie da się wykasować jak zwykłego błędu. Oczywiście Polak potrafi i nie wymieniane są sterowniki tylko wgrywana jest do ich epromu oryginalna zawartość. Po tym zabiegu dopiero kasujesz błąd poduszek i auto ożyje. Opisuję jak to jest w vw i pochodnych chociaż nie wydaje mi się, żeby ford wymyślił coś innego.
__________________
Moje instrukcje i manuale do Mondeo MK4 |
02-08-2012, 12:12 | #3 |
ford::specialist
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
A czy jesteś pewien, że moduł sterowania silnikiem jest sprawny?
Przecież znajdule się on z przodu z lewj strony za zderzakiem, aby się do niego dostać trzeba odkręcić i odgiąć nadkole. Może właśnie "dzwon" spowodował jego uszkodzenie, lub uszkodzenie złącz (np. złamanie pinu, przerwanie przewodu itp). Pozdrawiam |
02-08-2012, 12:16 | #4 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
dzięki Wam za odpowiedź,
sterownik oddawałem do "regeneracji" gość sprawdzał i stwierdził, że w tym samochodzie/konkretnie sterowniku na 100% nie ma czegoś takiego jak zapis CRASH DATA. czyżby mnie oszukał ? raczej to wykluczam. po podłączeniu samochodu pod KTS wszystkie błędy airbag zostały wykasowane. MakGreg - jesteś pewien swojej teorii ? Ostatnio edytowane przez Rolandsk ; 23-02-2015 o 14:00 |
02-08-2012, 12:25 | #5 |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 31-05-2012
Skąd: Chojnice
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 223
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
Pytanie co jeszcze wymieniałeś w aucie ??. Ja kiedyś miałem przypadek w VW że wymieniałem licznik bo stary miał pękniętą szybkę i auto nie chciało zapalić. W ASO skapneli się co jest dopiero jak zajrzeli do bagażnika i zobaczyli stary licznik.
|
02-08-2012, 12:28 | #6 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
nie no licznika nie wymieniałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., kabina nie tknięta, strzeliły tylko poduchy i je wymieniałem.
|
02-08-2012, 13:45 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-02-2012
Skąd: świętokrzyskie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
Co do forda to nie jestem pewien bo temat przerabiałem w seacie. Ale sam komunikat crash data, potwierdza, że moja teoria może być prawdziwa - crash data to nie jest zwykły błąd, to trwały zapis w eprom sterownika i tylko wgranie oryginalnego wsadu rozwiązuje problem. W seacie ten błąd blokował immobiliser stąd konieczność wymiany lub regeneracji sterownika airbag. Najlepiej, jak byś miał nowy (sprawny) sterownik na podmianę. Wówczas będziesz dopiero pewny tej diagnozy.
__________________
Moje instrukcje i manuale do Mondeo MK4 |
02-08-2012, 13:49 | #8 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
Ja w clio wysyłałem sterownik poduszek (wystrzeliły napinacze tylko) do fachowca do Krakowa, na Śląsku nie znalazłem nikogo kto to potrafił zrobić. Tyle że przed tym samochód odpalał normalnie ,tylko kontrolka airbag się świeciła.
|
02-08-2012, 14:16 | #9 |
ford::beginner
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
dzwoniłem ponownie do speca od regeneracji sterownika airbag,
na 100% twierdzi, ze sensor nie jest winien zamieszania, a coś innego (jakiś inny sterownik gdzie jest to zapisane). Pech chciał, ze nie spojrzałem gdzie ten błąd jest widoczny dla komputera. Domniemywa także to samo co Ty sugerujesz - blokada immo spowodowana błędem. pozdr. Ostatnio edytowane przez Rolandsk ; 23-02-2015 o 13:59 |
02-08-2012, 22:36 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 689
|
Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali
kolego zadzwoń 601 257 277 powiem co może być przyczyną , wyjaśnie co i jak z poduszkami ale nawet zapis zderzenia w sterownikach nie blokuje uruchomienia silnika, zadzwoń
|