Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-07-2012, 12:53   #1
spawacz4
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-03-2012
Skąd: Zabrze
Model: Focus mk2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 115
Domyślnie Po wymianie filtra nie odpala

Witam ja wiem że taki tematy był wałkowany może z 1000 razy ale naprawdę problem jest dla mnie poważny i mam klika pytań na które chciałbym uzyskać dokładne odpowiedzi myślę że któryś z forumowiczów się ze mną podzieli swoimi doświadczeniami. Mianowicie wymieniłem filtr paliwa zgodnie z instrukcją wyciągałem stary wyczyściłem obudowę zalałem nowego oleju napędowego poskładałem za kluczyk odpalił na chwile i zgasł.

Ford focus MK2 1.8 TDCI 2005r

1. Jak odpowietrzyć układ paliwowy.
2. Czy jest jakiś odpowietrznik.
3. Czy jak mam odłączone węże od paliwa (dwa) to przy kręceniu powinienna z któregoś lecieć ropa. ?

spawacz4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2012, 14:54   #2
Toni999
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-10-2009
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi/ 1,6 16V
Rocznik: 2001 / 2004
Postów: 176
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Witam,
Szanowny kolego przy kręceniu rozrusznikiem z węży nie popłynie paliwo dlatego że Foka z tym typem silnika niema pompy w zbiorniku w przeciwieństwie do wersji benzynowych ( to taki patent oszczednościowy Forda) oznacza to że jest to układ podciśnieniowy bo paliwo zasysa pompa wtryskowa dlatego mechanicy wymieniając filtr paliwa używają urządzenia podciśnieniowego a robi się to tak do filtra podłącza się węże biegnące do zbiornika zaś wąż biegnący do pompy pozostawia się niepodłączony i do odpowiadającego mu krućca na filtrze podłącza się przezroczysty wężyk biegnący do urządzenia podciśnieniowego, po włączeniu podciśnienie powoduje że paliwo wypełnia najpierw przewody paliwowe następnie filtr i pojawia się w przezroczystym wężyku do maszyny podciśnieniowej wuwczas szybko zdejmujemy wężyk i na kruciec zakładamy wąż do pompy wtryskowej , wystarczy zapalić silnik i potrzymać go chwilę na podwyższonych obrotach i sprawa załatwiona.
Natomiast w twoim patencie zapewne silnik pracował na biegu jałowym i dlatego po wyczerpaniu paliwa z filtra zgasł ponieważ pracująca na niskich obrotach pompa nie dała rady zassać paliwa ze zbiornika, dlatego jeśli nadal masz ochotę sam się z tym bawić to jeszcze raz zalej filtr i odpal silnik ale przez kilka minut trzymaj go na obrotach np: 2000 ob/min chodzi o to że wuwczas wydajność pompy zasysającej paliwo jest znacznie większa co ułatwia przeciągnięcie powietrza znajdującego się w przewodach.
To tyle w tej kwestii ale pamiętaj że w ten sposób możesz uszkodzić pompę która bardzo nie lubi pracy na sucho.
Toni999 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2012, 16:19   #3
spawacz4
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-03-2012
Skąd: Zabrze
Model: Focus mk2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 115
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Eh nie mam maszyny podciśnieniowej ale mam dużą strzykawkę i wężyk przeźroczysty czyli tak w skrócie Podłączam sobie wężyk i strzykawką ciągnę paliwo jak mi się pokaże paliwo i przestaną lecieć bąble powietrza wtedy zakładam i odpalam ? Czy te paliwo się nie wróci ?
spawacz4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2012, 16:26   #4
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Sprawdź czy dobrze skręciłeś obudowę filtra, ja jak samemu skręcałem to była lekka nieszczelność, dopiero robiąc to w 2 osoby skręciliśmy szczelnie.
Szkoda pompy na kręcenie silnikiem. Kup kawałek przewodu przezroczystego i pompkę taką jak tą [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zamontuj ją z kawałkiem przewodu na wylocie z filtra do pompy. I tą ręczna pompką pompuj, aż nie będzie powietrza w przeźroczystym przewodzie i gruszka zrobi się twarda. Dodatkowo do przewodu idącego do pompy wtryskowej nalej oleju napędowego, następnie szybko zapnij przewód na filtr zamiast tej pompki i próbuj zapalić. Zapewne zapali i zgaśnie a za 2x powinien odpalić i już działać oczywiście po odpaleniu daj mu popracować na wyższych obrotach ok 2000 obr.
Ja tak zrobiłem bo już serce mnie bolało jak go męczyłem tym rozrusznikiem.
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2012, 20:44   #5
spawacz4
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-03-2012
Skąd: Zabrze
Model: Focus mk2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 115
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Powiem tak ty miałeś nie szczelność, ja kupiłem zamiennik filtra i uszczelka tj. oring miał 1cm . luzu z każdej strony nie wiedziałem że to nie może być tak poskręcałem kręcę załapał zgasł :/ dolewam ropki tym cyplem od wlotu benzyny patrze a dokoła bombleki powietrza. Pojechałem odrazu do sklepy pytam się co on mi tu dał a on że mają błąd w komputerze musiałem kupić org z boscha
spawacz4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2012, 20:54   #6
JohnLenin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Rzeszów
Model: Focus MK3
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2011
Postów: 320
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Witam. Wymieniałem filtr paliwa u znajomego mechanika, po wszystkim, a właściwie po ok. pół godzinnej walce z odpowietrzeniem usłyszałem, że jeszcze żadne auto tak mu się nie zapowietrzyło. Podawał paliwo przez przewody, stosował plak no i, po pół godzinnej walce odpalił, masakra! Dobrze że sam się za to nie brałem.
JohnLenin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2012, 22:11   #7
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Ja też wymieniałem filtr na zamiennik i słabo skręciłem obudowę filtra i przez to mi łapał lewe powietrze. Po ponownym dokręceniu i zrobieniu tak jak pisałem wyżej wszystko było już ok i do dziś dnia jest.
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2012, 12:10   #8
spawacz4
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-03-2012
Skąd: Zabrze
Model: Focus mk2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 115
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Cytat:
Napisał mateq111 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprawdź czy dobrze skręciłeś obudowę filtra, ja jak samemu skręcałem to była lekka nieszczelność, dopiero robiąc to w 2 osoby skręciliśmy szczelnie.
Szkoda pompy na kręcenie silnikiem. Kup kawałek przewodu przezroczystego i pompkę taką jak tą [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zamontuj ją z kawałkiem przewodu na wylocie z filtra do pompy. I tą ręczna pompką pompuj, aż nie będzie powietrza w przeźroczystym przewodzie i gruszka zrobi się twarda. Dodatkowo do przewodu idącego do pompy wtryskowej nalej oleju napędowego, następnie szybko zapnij przewód na filtr zamiast tej pompki i próbuj zapalić. Zapewne zapali i zgaśnie a za 2x powinien odpalić i już działać oczywiście po odpaleniu daj mu popracować na wyższych obrotach ok 2000 obr.
Ja tak zrobiłem bo już serce mnie bolało jak go męczyłem tym rozrusznikiem.
Zakupiłem dziś na giełdzie w sośnicy pompkę i przewód przeźroczysty, na wylocie z filtra zamontowałem kawałek przewodu potem na przewodzie jest pompka i znów przewód do baniaka wypompowałem litr ropy i nie ma już bąbelków powietrza teraz jak zdjąć ten przewód i założyć normalny który Idze do pompy ?? Dolałem już również do tego przewodu co Idze do pompy takiego w srebrnej plecionce. Ciężko jest zamienić przewód na normalny gdyż jest ciężki dostęp a jak sam napisałeś trzeba na szybko zanim ja go zmienię już słychać jak całe powietrze wcieka do środka
spawacz4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2012, 13:22   #9
mateq111
ford::average
 
Avatar mateq111
 
Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Trzebinia/Kraków
Model: Astra III/Focus II
Silnik: 1.7 CDTI/1.8 TDCI
Rocznik: 2010/2007
Postów: 119
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

W tym jest właśnie problem musisz to szybko przepiąć i od razu kręcić silnikiem. Zapali ci i daj mu trochę gazu tak na 2000rpm, zgaśnie Ci bo masz trochę paliwa w przewodzie i później trochę powietrza które łapie się podczas przepinania przewodów. Kręcisz 2x trochę dłużej aż załapie znowu dajesz gazu i już powinien chodzić. Przewód między filtrem a pompom daj sobie jak najbliżej filtra, żeby to trwało dosłownie kilka sekund.
P.S. Podładuj akumulator jak wcześniej długo męczyłeś go.
mateq111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2012, 15:15   #10
spawacz4
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-03-2012
Skąd: Zabrze
Model: Focus mk2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 115
Domyślnie Odp: Po wymianie filtra nie odpala

Jeszcze jedno pytanie jak odpowietrzyć pompę wtryskową wyczytałem że trzeb coś nacisnąć czymś ciękim i poczekać aż zacznie płynąć paliwo ?? czy to prawda czy może jest na to inny sposób ?
spawacz4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.