Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-07-2012, 13:24   #741
LRAL480
ford::beginner
 
Avatar LRAL480
 
Zarejestrowany: 04-09-2008
Model: Mondeo MkIV - Titanium
Silnik: 2.0 EcoBoost - 203 KM
Rocznik: 2014
Postów: 35
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Witam
Mam pytanie dotyczące pompy wtryskowej w Mondeo MKIII, 2.0 TDCI 130 KM.
Auto wpada w tryb awaryjny przy różnych prędkościach w przedziale od 140 km/h do 180 km/h na 5 i 6 biegu.
Kod błędu P0251
Wytryski sprawdzone - bez zastrzeżeń.
Podejrzenie pada na pompę wtryskową.

Jestem po testach w serwisie Bosch-a.
Po odłączeniu i zaślepieniu wyjść na listwie CR, podłączeniu kompa mechanik sprawdzał pompę kręcąc rozrusznikiem, komputer wskazał 108 MPa.
Czy taka wartość jest prawidłowa?
Jaka powinna być wartość prawidłowa?

LRAL480 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 13:44   #742
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

pompa do roboty, po odpięciu regulatora ciśnienia, ciśnienie powinno nabić nawet 1600bar
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 13:48   #743
LRAL480
ford::beginner
 
Avatar LRAL480
 
Zarejestrowany: 04-09-2008
Model: Mondeo MkIV - Titanium
Silnik: 2.0 EcoBoost - 203 KM
Rocznik: 2014
Postów: 35
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

OK - powoli godzę się z wydatkiem na naprawę
Na czym powinna polegać naprawa takiej pompy?
Czy chodzi o wymianę tzw. sekcji?
LRAL480 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 21:49   #744
qdesigner
ford::amateur
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Z internetu
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 9
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Witam ponownie!

Wtryski jeszcze raz rozebrałem. Wyczyściłem w myjce ultradźwiękowej (+ dobry preparat).
Po umyciu sprawdziłem prowizorycznie drożność końcówek (strzykawka z preparatem do czyszczenia). Wszystkie otworki drożne a że końcówki mają dopiero tydzień to nie biorę pod uwagę zużycia.
W tym miejscu nasuwa się pytanie czy wie ktoś z jakim momentem skręcić wtryskiwacz?

Dokręcenie do głowicy - 47 Nm - taką wartość znałem na forum.

Skręcenie wtryskiwacza - ?

Żadna zosób dokonujących naprawy nie napisała momentu z jakim skręcała wtryskiwacz.
Po kilku dniach poszukiwań znalazłem post z wartością w granicach czterdziestu kilku Nm.
Także skręciłem wtrysk z momentem 42Nm.
Dzisiaj po kolejnych dwóch dniach poszukiwań znalazłem post z forum MKP o treści:

"A ford podaje tylko: nie większą niż 40Nm, ale każdy kto regeneruje wtryski musi znaleźć swój własny złoty środek. Pompiarz, który mi robił wtryski mówił, że on Delphi do mondeo dokręca 30Nm i jest ok."

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć:

1. czy dokręcenie z za dużym momentem może spowodować klepanie wtrysków?
2. z jakim momentem powinno się faktycznie skręcać wtryskiwacze?

Z góry dziękuję za pomoc. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
qdesigner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 22:02   #745
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Znalazłem coś takiego:

Cytat:
Napisał Rexcorrus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niewątpliwie temat nie raz wałkowany na forum, jednak dla tych co nie chcą szukać i czytać całego tematu wiedzę przekazuje dalej:
Po pierwsze musimy zachować czystość. Po rozłożeniu każdy element należy umyć w czystej ropie. Najlepiej pod mikroskopem zobaczyć czy nie ma tam drobin metalu z pompy, czy na iglicy i pozostałych elementach nie ma uszkodzeń. Czyścimy obudowę wtrysku, myjemy wszystko. Po umyciu płuczemy jeszcze raz w drugim pojemniku i kładziemy części na czystym pojemniczku. Najlepiej było by umyć elementy w myjce ultra dźwiękowej, no ale wiadomo – mało kto ma taki sprzęt.
Przy składaniu należy zachować rygor technologiczny – klucz dynamometryczny niezbędny !
1. Skręcamy wtrysk ręcznie do pierwszego oporu.
2. Kluczem dokręcamy z siła 50 Nm
3. Cofamy (luzujemy) 120 stopni.
4. Dokręcamy 10Nm, potem 55 Nm
Pierwsze dokręcenie powoduje ułożenie – odciśnięcie elementów we wtrysku i jest kluczowe dla właściwej pracy zaworka.
Dokręcenie 55Nm to dokręcenie końcowe – za słabo – będzie się lało, za mocno zaworek nie będzie pracował i się go uszkodzi.
Wtrysk powinno się umieścić w maszynie testowej żeby został przepłukany przed właściwa pracą i sprawdzony – tego niestety większość z nas nie ma. Dlatego wtrysk należy składać na mokro – bez wycierania po myciu.
Według importera znakomita większość zaworków działa bezproblemowo nawet 100 tysięcy km, a główną przyczyna usterek jest niewłaściwy montaż we wtrysku (bez zachowania czystości i rygoru dokręcania)
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 22:12   #746
qdesigner
ford::amateur
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Z internetu
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 9
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

A ja znalazłem już trzecią wersje.

1 - 42 Nm
2 - 30 Nm
3 - 60 Nm.

I teraz temat znaleziony przez kolegę Deryll - 55 Nm
qdesigner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2012, 23:14   #747
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał heko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pompa do roboty, po odpięciu regulatora ciśnienia, ciśnienie powinno nabić nawet 1600bar
Przy bardzo dobrym aku, sprawnym rozruszniku i wydajnej pompie może nabić "na rozruszniku" 1600 bar. Ale z tego co wiem delphi uznaje, że 1250 bar to wartość graniczna. Jeśli nabija mniej to do roboty,.. chyba, że rozrusznik kiepski albo aku.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2012, 21:34   #748
qdesigner
ford::amateur
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Z internetu
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 9
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Witam ponownie!

Wyczyściłem wtryskiwacze w myjce ultradźwiękowej, poskładałem na mokro i skręciłem wtryskiwacz momentem 55Nm. Dodatkowo wymieniłem czujnik spalania stukowego.
I dalej klekot ...

Dzisiaj byłem na sprawdzeniu kodów wtryskiwaczy. Wszystkie są ok. Przy okazji sprawdziłem ciśnienie w układzie paliwowym ... wynik 999 bar. Powinno być mninimum 1050 bar. Wniosek z tego, że albo wtryski nie trzymają ciśnienia, albo pompa walnięta.

Sprawdziłem to odpinając wtyczkę od cewki i przewód przelewowy od każdego wtryskiwacza kolejno.
Po odpięciu wtyczki każdy wtryskiwacz powinien być zamknięty (przelew = 0ml) jak się okazało powoli kapało z każdego przelewu.
Świadczy to o przeciekaniu wtryskiwaczy, czyli nie trzymaniu ciśnienia przez nie.

Ponownie je wymontowałem, skręciłem momentem 60 Nm i zamontowałem. Teraz dużo ciszej pracują, jeszcze nie jest idealnie, ale słychać wyraźną poprawę.
Jutro sprawdzę jakie jest ciśnienie paliwa. Oraz jak wyglądają przelewy.

Edit:

Dzisiaj rano zmierzyłem FRP - ciśnienie na szynie paliwowej i po dokręceniu wtryskiwaczy na 60Nm wyszło jakieś 1265 bar. Także pompa jest na 100% sprawna.
Wniosek z tego taki, że nie można jednoznacznie określić momentu skręcenia wtryskiwaczy. U jednej osoby wystarczy 55 Nm a u innej potrzeba 62 Nm.

Dlatego też w żadnej dokumentacji nie jest podany konkretny moment skręcenia wtryskiwacza, a jedynie moment ich dokręcenia do głowicy - 47 Nm.
Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez qdesigner ; 20-07-2012 o 11:01
qdesigner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2012, 10:44   #749
aras124
ford::average
 
Avatar aras124
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: Koszalin
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 63
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Uważajcie na gościa który sprzedaje na allegro pod nickiem diabelek-86 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zaworki do wtryskiwaczy miały być mega trwałe. W rozmowie przez tel. wszystko ładnie pięknie i z gwarancją w razie co nie będzie problemu.
Gościu sprzedaje totalną chińszczyznę, zaworki wytrzymały niecałe 100 km i to wszystkie 4, do tego sprzedaje bez żadnych paragonów i faktur, na dodatek teraz wszystkiego się wypiera. Reszta jego części to zapewne, też totalna podrabiana lipa.
aras124 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-07-2012, 14:08   #750
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Niestety znam przypadek, że auto na nowych chińskich zaworkach przejechało 50 km. i zaworki totalnie padły. Ale okazało się, że nie była to wina zaworków tylko pompy, która była już nieźle zmielona. Metaliczny pył w paliwie z piłującej się pompy wykończy każdy zaworek,.. czy to chiński czy oryginał. Po wymianie pompy i na kolejnych chińskich zaworkach auto jeżdzi już drugi miesiac. Choć i tak sobie chińskich bym się nie odważył założyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.