|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-07-2012, 13:24 | #741 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-09-2008
Model: Mondeo MkIV - Titanium
Silnik: 2.0 EcoBoost - 203 KM
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Witam
Mam pytanie dotyczące pompy wtryskowej w Mondeo MKIII, 2.0 TDCI 130 KM. Auto wpada w tryb awaryjny przy różnych prędkościach w przedziale od 140 km/h do 180 km/h na 5 i 6 biegu. Kod błędu P0251 Wytryski sprawdzone - bez zastrzeżeń. Podejrzenie pada na pompę wtryskową. Jestem po testach w serwisie Bosch-a. Po odłączeniu i zaślepieniu wyjść na listwie CR, podłączeniu kompa mechanik sprawdzał pompę kręcąc rozrusznikiem, komputer wskazał 108 MPa. Czy taka wartość jest prawidłowa? Jaka powinna być wartość prawidłowa? |
13-07-2012, 13:44 | #742 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
pompa do roboty, po odpięciu regulatora ciśnienia, ciśnienie powinno nabić nawet 1600bar
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
13-07-2012, 13:48 | #743 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-09-2008
Model: Mondeo MkIV - Titanium
Silnik: 2.0 EcoBoost - 203 KM
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
OK - powoli godzę się z wydatkiem na naprawę
Na czym powinna polegać naprawa takiej pompy? Czy chodzi o wymianę tzw. sekcji? |
13-07-2012, 21:49 | #744 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Z internetu
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 9
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Witam ponownie!
Wtryski jeszcze raz rozebrałem. Wyczyściłem w myjce ultradźwiękowej (+ dobry preparat). Po umyciu sprawdziłem prowizorycznie drożność końcówek (strzykawka z preparatem do czyszczenia). Wszystkie otworki drożne a że końcówki mają dopiero tydzień to nie biorę pod uwagę zużycia. W tym miejscu nasuwa się pytanie czy wie ktoś z jakim momentem skręcić wtryskiwacz? Dokręcenie do głowicy - 47 Nm - taką wartość znałem na forum. Skręcenie wtryskiwacza - ? Żadna zosób dokonujących naprawy nie napisała momentu z jakim skręcała wtryskiwacz. Po kilku dniach poszukiwań znalazłem post z wartością w granicach czterdziestu kilku Nm. Także skręciłem wtrysk z momentem 42Nm. Dzisiaj po kolejnych dwóch dniach poszukiwań znalazłem post z forum MKP o treści: "A ford podaje tylko: nie większą niż 40Nm, ale każdy kto regeneruje wtryski musi znaleźć swój własny złoty środek. Pompiarz, który mi robił wtryski mówił, że on Delphi do mondeo dokręca 30Nm i jest ok." Czy jest ktoś w stanie powiedzieć: 1. czy dokręcenie z za dużym momentem może spowodować klepanie wtrysków? 2. z jakim momentem powinno się faktycznie skręcać wtryskiwacze? Z góry dziękuję za pomoc. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
13-07-2012, 22:02 | #745 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Znalazłem coś takiego:
Cytat:
|
|
13-07-2012, 22:12 | #746 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Z internetu
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 9
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
A ja znalazłem już trzecią wersje.
1 - 42 Nm 2 - 30 Nm 3 - 60 Nm. I teraz temat znaleziony przez kolegę Deryll - 55 Nm |
15-07-2012, 23:14 | #747 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
19-07-2012, 21:34 | #748 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 29-06-2012
Skąd: Z internetu
Model: MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2012
Postów: 9
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Witam ponownie!
Wyczyściłem wtryskiwacze w myjce ultradźwiękowej, poskładałem na mokro i skręciłem wtryskiwacz momentem 55Nm. Dodatkowo wymieniłem czujnik spalania stukowego. I dalej klekot ... Dzisiaj byłem na sprawdzeniu kodów wtryskiwaczy. Wszystkie są ok. Przy okazji sprawdziłem ciśnienie w układzie paliwowym ... wynik 999 bar. Powinno być mninimum 1050 bar. Wniosek z tego, że albo wtryski nie trzymają ciśnienia, albo pompa walnięta. Sprawdziłem to odpinając wtyczkę od cewki i przewód przelewowy od każdego wtryskiwacza kolejno. Po odpięciu wtyczki każdy wtryskiwacz powinien być zamknięty (przelew = 0ml) jak się okazało powoli kapało z każdego przelewu. Świadczy to o przeciekaniu wtryskiwaczy, czyli nie trzymaniu ciśnienia przez nie. Ponownie je wymontowałem, skręciłem momentem 60 Nm i zamontowałem. Teraz dużo ciszej pracują, jeszcze nie jest idealnie, ale słychać wyraźną poprawę. Jutro sprawdzę jakie jest ciśnienie paliwa. Oraz jak wyglądają przelewy. Edit: Dzisiaj rano zmierzyłem FRP - ciśnienie na szynie paliwowej i po dokręceniu wtryskiwaczy na 60Nm wyszło jakieś 1265 bar. Także pompa jest na 100% sprawna. Wniosek z tego taki, że nie można jednoznacznie określić momentu skręcenia wtryskiwaczy. U jednej osoby wystarczy 55 Nm a u innej potrzeba 62 Nm. Dlatego też w żadnej dokumentacji nie jest podany konkretny moment skręcenia wtryskiwacza, a jedynie moment ich dokręcenia do głowicy - 47 Nm. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez qdesigner ; 20-07-2012 o 11:01 |
21-07-2012, 10:44 | #749 |
ford::average
Imię: Arek
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: Koszalin
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2015
Postów: 63
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Uważajcie na gościa który sprzedaje na allegro pod nickiem diabelek-86 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zaworki do wtryskiwaczy miały być mega trwałe. W rozmowie przez tel. wszystko ładnie pięknie i z gwarancją w razie co nie będzie problemu.
Gościu sprzedaje totalną chińszczyznę, zaworki wytrzymały niecałe 100 km i to wszystkie 4, do tego sprzedaje bez żadnych paragonów i faktur, na dodatek teraz wszystkiego się wypiera. Reszta jego części to zapewne, też totalna podrabiana lipa. |
21-07-2012, 14:08 | #750 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Niestety znam przypadek, że auto na nowych chińskich zaworkach przejechało 50 km. i zaworki totalnie padły. Ale okazało się, że nie była to wina zaworków tylko pompy, która była już nieźle zmielona. Metaliczny pył w paliwie z piłującej się pompy wykończy każdy zaworek,.. czy to chiński czy oryginał. Po wymianie pompy i na kolejnych chińskich zaworkach auto jeżdzi już drugi miesiac. Choć i tak sobie chińskich bym się nie odważył założyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|