|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-05-2012, 16:54 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Płyn pod akumulatorem
Od jakiegoś czasu przy dłuższej jeździe (ponad 200km) ubywa mi płynu z ukł. chłodzenia. Nie jest spalany a znajduje się pod akumulatorem. Tak jakby wypływał korkiem, lub otworem w zbiorniku wyrównawczym, który znajduje się przed korkiem. Nie raz, nie dwa słyszałem/czytałem o ginącym płynie, ale zawsze myślałem że jest spalany...
Coś nie tak z korkiem/zbiorniczkiem wyrównawczym czy również stawiacie na uszczelkę/głowicę..? Temp silnika w normie - wskazówka na 90'C Już wiem wszystko, po ściągnięciu osłony i uzupełnieniu płynu na max, zrobiłem ok 10km mocno depcząc na 2-3 biegu, nie wyżej i po kilku minutach podniosłem maskę. Z otworu przed korkiem kipi i bombluje... Mam nadzieję że to tylko uszczelka... Jutro zamawiam rozrząd i pompę wody i w przyszłym tyg podnoszę głowicę. Trzymać kciuki. Po wymianie prawej półosi, myślałem że będzie już koniec a tu jeszcze jedna Galaxowa choroba, przede mną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oby ostatnia... Galaxy MK2, 1.9TDI, 115KM Ostatnio edytowane przez klapek_ ; 09-05-2012 o 19:48 |
09-05-2012, 21:23 | #2 |
ford::average
Imię: Robert'o
Zarejestrowany: 16-03-2008
Skąd: Dolny Śląsk
Model: S-Max
Silnik: 1,6 Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 81
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
Witaj
też tak miałem... najpierw wymieniłem korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego, a potem głowicę... Temperatura również w normie - ale większa prędkość czy przyczepa - zaraz skok... pozdro
__________________
Karta Adac? Pisz na priv! |
10-05-2012, 07:31 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
Dla świętego spokoju zamówiłem przed chwilą w InterCars'ie nowy korek, jutro śmigam do Łodzi to się upewnię w mojej diagnozie.
Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy, przechyliłem go tak aby przelew był pod poziomem cieczy, zalałem płynu na max pod korek i trzymałem obroty na 4,5k. Wydawać by się mogło że będzie bomblować ale po za wypychaniem płynu nic się nie dzieje... Korek prawdę powie. |
14-05-2012, 09:11 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
Zrobiłem w sobotę 900km na nowym korku. Po przejechaniu 400km zaświeciła się kontrolka niskiego stanu cieczy. Po zatrzymaniu, odkręciłem korek i płyn "wrócił" do zbiorniczka - poziom ok...
Ponadto w ciągu jazdy, zauważyłem że wskazówka temp cieczy potrafi "spaść" z 90'C na 70'C i po chwili wraca na 90... Przed wymianą korka tego nie było. Nowy korek uszczelnił układ ale widać że chyba jednak jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie... |
14-05-2012, 11:40 | #5 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
uszczelka kolego.. pod głowicą .
przykro mi. spróbuj jeszcze potwierdzić badaniem zawartości CO2 w płynie. Lecz to nie zawsze jest miarodajne. u mnie tez podobne cyrki w galaxym były, i okazała sie niedociągnięta głowica poprzednim właścicielem. odrecali śruby głowicy jednym palcem- a CO2 w płynie nie było, oleju w płynie nie było, płynu w oleju nie było. |
09-07-2012, 19:42 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
Ostatnio mało jeździłem i to głównie po mieście wiec dolewać nie musiałem... W sobotę wyskoczyłem nad morze - po 100km czerwona żarówa się pojawiła...
Dziś zamówiłem kompletny rozrząd z pompą wody + uszczelka pod głowicę i jutro podniosę głowicę. Mam nadzieję że będzie na starej uszczelce ślad... Głowicę dla planowania czy różnie opinie przy tym silniku? |
01-08-2012, 14:12 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
Jestem po Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wymieniałem uszczelkę sam - wiem dlaczego mechanicy tyle kasują za robociznę... Cała akcja zajęła mi ok 10h pracy, ale robiłem to pierwszy raz. Po zdjęciu głowicy, bez większego szukania było widać (zarówno na uszczelce jak i na głowicy) miejsce nieszczelności... Przed rozbiórką myślałem o planowaniu i wymianie uszczelniaczy ale tak mocno było wydać nieszczelność że odpuściłem. Wymieniłem: - uszczelka głowicy(2 dziurki), - kompletny rozrząd (rolki Ruville, pasek Conti) - pompa wody (Ruville), - nowy płyn chłodniczy Całkowity koszt (InterCars) 580zł Gdyby nie było widać miejsca, którym spaliny szły w płyn, to cena wzrosłaby o jakieś 300-500zł (test głowicy, planowanie, uszczelniacze). Dwa dni po złożeniu pojechałem do Chorwacji, autko zrobiło 3400km i płynu nie ubywa. Ponadto zauważyłem delikatnie mniejsze spalanie niż było wcześniej. Trasa na Chorwację w 7 osób z dużym boxem na dachu, klimatronic na AUTO, prędkość na autostradach 140-150km/h. Spalanie 6.7L/100km Ostatnio edytowane przez klapek_ ; 01-08-2012 o 14:15 |
02-08-2012, 15:48 | #8 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
zuch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. brawo, szerokiej drogi.
|
03-08-2012, 07:45 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
Dzięki, został mi chyba jeszcze termostat bo na Chorwackich serpentynach, temp zamiast rosnąć to spadła na 70'C (wskazówka)...
Jutro podepnę kompa, okaże się jaka naprawdę jest temperatura Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co całej operacji został mi nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego i poharatane paluchy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
06-08-2012, 09:01 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2000
Postów: 23
|
Odp: Płyn pod akumulatorem
Jednak termostat. Przy 74'C otworzył się niewdzięcznik... Jutro wymienię.
Turbina zrobiona, półoś zrobiona, uszczelka wymieniona, jeszcze dogrzewacz do zrobienia i mam nowego Galaxa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |