Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-06-2012, 16:36   #781
akabibdudka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-04-2011
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Siema, zawiozłem autko do serwisu Boscha. Sprawdzili wtryski, wszystko z nimi w porządku. Błędy P0251 i P1211 więc albo pompa albo czujnik ciśnienia na szynie CR. Wezmę się za ten czujnik (na allegro 100zł używka - [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) i miejmy nadzieję że przejdzie.

akabibdudka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2012, 17:10   #782
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

A mi dzisiaj wywaliło sprężynkę przy zmianie biegu z 1 na 2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dosłownie deliktnie gazu dodałem wcisnąłem sprzęgło patrzę a tu spirala...
I weź tu bądź mądry :/
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2012, 23:01   #783
andre81
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cześć.
Przyznam, że dzisiaj przeczytałem tylko 8 z 79 stron z tego postu, ale czytałem też inne strony na temat "migającej sprężynki" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sam mam teraz z tym problem i po wizycie u kilku mechaników prosiłbym znających temat o pomoc w zakresie:
- przyczyny problemu,
- doradźcie proszę, kto mógłby w Krakowie właściwie zdiagnozować problem i naprawić mondziaka.

A po kolei to wygląda tak:
AUTO
Mondeo mk3, 2004r 2.2 TDCi, GHIA 200tys na liczniku, skrzynia manualna. Właścicielem jestem niecały rok. Poprzedni robił regeneracje 4tego wtrysku w Boschu w Krakowie.

PROBLEM
W trakcie jazdy najczęściej na 6tce i 5tce przy prędkości powyżej 120 km/h i obrotach powyżej 2tys. czasami pojawia się "migająca sprężynka". Auto przeważnie gaśnie, czasami nie ale wyraźnie czuć, spadek mocy - również po ponownym odpaleniu przez co trudniej osiągnąć większe prędkości. Ostatnio kontrolka zapalała mi się również na niższych biegach - nie wiem czy ma to jakiś związek, ale jest ciepło i klima mocno hulała. Ogólnie z zapalaniem nie ma problemu (świece odpadają?) i problem często pojawia się po jakichś 100km jazdy.

DIGNOZY I BUJANIE SIĘ PO MECHANIKACH
1 mechanik - zczytał błędy, powiedział że przyczyn może być wiele i tyle. Przynajmniej kasy nie wziął.
2mech. - również stwierdził, że nie wiadomo co to, ale może to filtr paliwa. Wymieniłem i nic.
3mech. - stwierdził, że wtyryski lub pompa i najsensowniej będzie zacząć od regeneracji pompy bo jeśli tworzą się opiłki to nie ma sensu wcześniej regenerować wtryski, a potem ewentualnie wtryski. Jego wnioski oparte były na domniemywaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
4mech - ASO Ford Wikar - panowie z góry założyli, że to wtryski, nawet nie chcieli wysłuchać nic na temat objawów. Zrobili próbę przelewową i tu zonk bo wyniki były prawidłowe, ale dalej zostali przy swoim, że pewnie wtrysk się zacina. Dostałem radę, żeby reklamować regenerację tyle, że zapytałem na podstawie czego i jak skoro regenerowany był tylko jeden wtrysk - i tu przyznali rację.
Doprosiłem się o kody błędów i tu pojawiły się występujące podobno w parze P0251 i P1211 - Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza i przerwa w obwodzie czujnika.
(gdzieś czytałem, że w takim przypadku jest to pompa - prawda?)

ZROBIONA ROBOTA
Wymieniony filtr paliwa.
Czujnik wałka rozrządu szary, ale zamówiłem nowy to przełożę i zobaczymy co się stanie.
Świece chyba odpadają bo auto zapala bez problemu.

CO DALEJ?
Diagnozować w inny zakładach np. Boschu? Mam już tego trochę dosyć....
Czy patrząc na błędy P0251 i P1211 można stwierdzić, że na pewno jest to pompa?
W przypadku braku innej diagnozy zacząć od pompy (regeneracja) potem ewentualnie regeneracja (lub lepiej wymiana) wtryskiwacz?
Kogo polecicie w Krakowie do diagnozy ewentualnie regeneracji pompy?

Sorry, że tak dużo treści, ale liczę na wyrozumiałość...... i pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

aaaa Jeszcze dodam, że ciśnienie paliwa w ASO stwierdzili prawidłowe (więc wykluczyli sobie pompę) natomiast mech. nr 3 mówił, że jest na granicy więc pewnie to pompa

Ostatnio edytowane przez andre81 ; 20-06-2012 o 23:06
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 12:45   #784
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Witaj Andre81,

Ja nie polecę Ci nikogo w Krakowie od tego typu spraw, ale wydaje mi się, że dobrym pomysłem będzie zwrócenie się o pomoc do kolegi Heko z tego forum, który jest z K-wa (jest tunerem V-techu) i myślę że może mieć rozeznanie do którego mechanika/serwisu warto podjechać. A jeśli nie to możesz ewentualnie podskoczyć na Śląsk (nie jest to bardzo daleko z K-wa) i tu Ci mogę polecić serwis z Piekar Śl. bo sam korzystałem i jestem zadowolony: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
FORD MONDEO Mk4
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 16:18   #785
akabibdudka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-04-2011
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Chłopaki, wyskoczyła mi dziś aż 2 razy sprężynka + raz check engine ale już nie znika mi. Nawet po zgaszeniu, cały czas się pali. Coś możliwe że doszło czy to ten błąd P1211 i P2501 (cisnienie paliwa) - pompa lub czujnik?
akabibdudka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-06-2012, 22:33   #786
andre81
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Dzięki Ethernal za kontakt. Byłem, podpięliśmy autko na hamowni, ale nic nie zwojowaliśmy... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chyba zacznę od pompy.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2012, 01:48   #787
Sajber
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-06-2012
Skąd: Kraków
Model: Modneo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 3
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

andre81 a byłeś na piastowskiej w s&s ?? Oni zajmują się fordami, bo kupiłem auto i mam ten sam problem i własnie zastanawiam się czy do nich nie podjechać
Sajber jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 10:47   #788
szaqall111
ford::average
 
Avatar szaqall111
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-06-2008
Skąd: Olsztyn
Model: BMW 320 D
Silnik: 2.0 D 163PS/380Nm
Rocznik: 2012
Postów: 196
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Ello Panowie
kolejny raz fury nie mam rano bialy dym przy odpalaniu--> czas trwania dymka to od 5 do 30 sekund, widze ze moj mechanik chyba nie wie co jest, kolejny raz bedzie wymianial zaworki, czy cos jeszcze moge mu podpowiedziec?
Panowie doradzicie coś? bo 27 lipca wyjazd z rodzina boxem dachowym i nie wiem czy fura da radę?
__________________
BMW 320D 163 PS [380nM]Luxury

Ostatnio edytowane przez szaqall111 ; 03-07-2012 o 14:45
szaqall111 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 12:33   #789
kaszmir170
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

U mnie to samo tylko sprawa wyglądała tak, że jeździłem dzień wcześniej bez problemów, auto od dłuższego czasu miało tylko problem z mocą nie było takie mocne jak wcześniej gdzieś ta moc przy depnięciu na gaz uciekała. Na drugi dzień jak wstałem chciałem odpalić autko odpaliło ale zgasło po paru chwilach i już nie zapaliło. Przy odpalaniu i dłuższym trzymaniu świeciła kontrolka "sprężynka" silnik może raz maksymalnie obrócił ale to wszystko skończyło się na holowaniu do mechanika. Mam Focusa 1.8 115km TdCi któregoś pięknego dnia nie odpalił migała kontrolka świec żarowych. Po tym oddałem do mechanika wyszło na komputerze, że czujnik wałka rozrządu i wtryski wymienili filtr przy pompie, wymienili ten czujnik do tego regeneracja wszystkich trysków poszła i stwierdzili, że auto dalej nie pali może ktoś wie co może być przyczyną? Zapłaciłem już 3000 zł i nie mam zamiaru płacić kolejnych kosztów skoro nie wiadomo co to może być ale komputer nic nie wykazał i auto jest sprawdzane dalej bo nie zapala. Może ktoś wie o co chodzi?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2012, 21:48   #790
akabibdudka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-04-2011
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Cytat:
Napisał kaszmir170 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie to samo tylko sprawa wyglądała tak, że jeździłem dzień wcześniej bez problemów, auto od dłuższego czasu miało tylko problem z mocą nie było takie mocne jak wcześniej gdzieś ta moc przy depnięciu na gaz uciekała. Na drugi dzień jak wstałem chciałem odpalić autko odpaliło ale zgasło po paru chwilach i już nie zapaliło. Przy odpalaniu i dłuższym trzymaniu świeciła kontrolka "sprężynka" silnik może raz maksymalnie obrócił ale to wszystko skończyło się na holowaniu do mechanika. Mam Focusa 1.8 115km TdCi któregoś pięknego dnia nie odpalił migała kontrolka świec żarowych. Po tym oddałem do mechanika wyszło na komputerze, że czujnik wałka rozrządu i wtryski wymienili filtr przy pompie, wymienili ten czujnik do tego regeneracja wszystkich trysków poszła i stwierdzili, że auto dalej nie pali może ktoś wie co może być przyczyną? Zapłaciłem już 3000 zł i nie mam zamiaru płacić kolejnych kosztów skoro nie wiadomo co to może być ale komputer nic nie wykazał i auto jest sprawdzane dalej bo nie zapala. Może ktoś wie o co chodzi?

Dlaczego tak się niektórzy dajecie zrobić w ch**a? Jak to możliwe , że zdiagnozowali że wtryski nie działają a po zrobieniu dalej sprężynka? Zapewne z wtryskami wszystko w porządku było.

PS: Lepiej pojechać do serwisu np. Boscha zapłacić więcej za diagnozę itd, ale dostajesz umowę, gwarancję, wszystko. Za te 3000 już byś miał po problemie zapewne.

DO WSZYSTKICH CO MAJĄ PROBLEM ZE SPRĘŻYNKĄ

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
akabibdudka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.