|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-05-2012, 13:00 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-03-2012
Skąd: Ostrów Wlkp.
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCi z DPFem
Rocznik: XII 2004
Postów: 8
|
Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.
Witam! Problem przedstawia się następująco - w zakresie prędkości ok 85-110 - trzymając równo pedał gazu, następuje chwilowy spadek mocy (tak jakbym odpuścił gwałtownie pedał), a w lusterku widzę kopcenie. Jednak samochód reaguje za chwilę normalnie na dodanie gazu, przyspieszenie - cały ten spadek trwa dosłownie sekundy(ę)!!! Trochę niepokoi mnie to dymienie.
Jestem po wyrzuceniu DPFa - i uświadomiłem sobie, że jak był jeszcze zamontowany to właśnie jak mi się zapalała kontrolka od silnika to w tych samych zakresach (pewnie przez tą momentalnie zwiększoną ilość spalin) - a może się mylę? Chociaż głównym powodem wywalanie DPFa była zbyt wysoka wartość wykazana na komputerze. W ogóle zauważyłem, że samochód dosyć mocno kopci na wolnych obrotach - z filtrem tego nie było widać. Fajnie jakby ktoś mi podpowiedział gdzie szukać tego przyczyn, czy to przez nieprawidłową zmianę softu po usunięciu filtra (nie ma wypiętego eolysa - bo wtedy wyskakuje mi błąd na kompie - może on nadal próbuje wtedy coś dopalać? U mechanika powiedziano mi "JEŹDZIĆ" - może zacinająca się przepustnica, może EGR. A może kończy się silnik po prostu bo już troszkę km ma. Ostatnio edytowane przez Marek ; 29-05-2012 o 05:05 Powód: Dodanie prefiksu |
04-05-2012, 18:16 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-04-2012
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Duratec 145KM
Rocznik: 2009
Postów: 42
|
Odp: Chwilowy spadek mocy ilekki dymek z tyłu
|
04-05-2012, 20:54 | #3 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-03-2012
Skąd: Ostrów Wlkp.
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCi z DPFem
Rocznik: XII 2004
Postów: 8
|
Odp: Chwilowy spadek mocy ilekki dymek z tyłu
Cytat:
|
|
04-05-2012, 21:14 | #4 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Chwilowy spadek mocy ilekki dymek z tyłu
Przenoszę do działu DIESEL.
Pozdrawiam Wojtek.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
29-05-2012, 23:13 | #5 |
ford::advanced
Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 22-04-2007
Skąd: Bełchatow
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 218
|
Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.
Mam dokładnie ten sam problem ... Nie jest to może wyjątkowo uciążliwe ale napewno denerwujące i zastanawia mnie co to może być ... Przeglądając forum mówi sie ze jest to nieszczelność w rurach od intelcolera, zacinający sie EGR czy nawet wtryski ... Nie ma jednoznacznej odpowiedzi... Problem w naszych autach jest do zbadania. Oby to nie były wtryski chociaż wątpię bo moja foka ma trochę ponad 80 tys przebiegu i wyjątkowo przyjazne zycie....
|
06-06-2012, 20:31 | #6 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-03-2012
Skąd: Ostrów Wlkp.
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCi z DPFem
Rocznik: XII 2004
Postów: 8
|
Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.
Cytat:
Co do nieszczelności to łatwo sprawdzić - odpiąć rurę gumową i do sprężarki rękę przyłożyć - mój gaśnie w trymiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Miałem lekko sparuszały wąż gumowy pod opaską, łączący przepustnicę i sprężarkę - owinąłem taśmą, bo mechanik powiedział, że wąż drogi a to nie wielka sprawa. Był jeszcze problem z jedną odwrotnie wkręconą śrubą, która sztywno powinna łączyć "plastykową rurę z częścią metalową - metalowym kolankiem nad sprężarką" (niestety nie znam fachowej nazwy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I obecnie jest tak - nie ma spadku mocy, ale dym pozostał podymi jakąś minutę, dwie i jest spokój. Dym koloru niebieskiego, co świadczy o spalaniu oleju, który najprawdopodobniej bierze ze sprężarki bo rura gumowa łącząca przepustnicę i sprężarkę dość wilgotna w środku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tyle - jak będziesz wiedział więcej daj znać - chętnie poczytam! |
|
13-06-2012, 15:58 | #7 |
ford::beginner
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 24-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 19
|
Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.
Witam,
U mnie są podobne objawy jak w pierwszym poście. Po podpięciu po IDS wyszedł błąd EGR. Mechanik pooglądał, posłuchał, podotykał i potwierdził. Ale teraz mam problem, ponieważ dostaję sprzeczne informację, który jest dobry. Dzwoniłem do ASO i dostałem po VINie numer części 1682737 ale Pan powiedział, że jest to zawór z przewodem elektrycznym Natomiast tutaj np. pokazany jest ten zawór pod tym numerem częście, ale bez przewodu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy ktoś się orientuje, który przewód w końcu jest odpowiedni dla 1.6 TDCI 90KM z 2006 roku? |
26-01-2013, 11:45 | #8 |
ford::amateur
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 03-08-2012
Skąd: Świnoujście
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 7
|
Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.
Witam.Mialem ten sam problem tez wyciety dpf problem tkwil w zaworze egr. wymienilem i po sprawie.Widelki egr-a byly dosc mocno wyrobione i nie bylo plynnego sterowania.
|