Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-05-2012, 13:00   #1
gulliver
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-03-2012
Skąd: Ostrów Wlkp.
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCi z DPFem
Rocznik: XII 2004
Postów: 8
Domyślnie Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.

Witam! Problem przedstawia się następująco - w zakresie prędkości ok 85-110 - trzymając równo pedał gazu, następuje chwilowy spadek mocy (tak jakbym odpuścił gwałtownie pedał), a w lusterku widzę kopcenie. Jednak samochód reaguje za chwilę normalnie na dodanie gazu, przyspieszenie - cały ten spadek trwa dosłownie sekundy(ę)!!! Trochę niepokoi mnie to dymienie.
Jestem po wyrzuceniu DPFa - i uświadomiłem sobie, że jak był jeszcze zamontowany to właśnie jak mi się zapalała kontrolka od silnika to w tych samych zakresach (pewnie przez tą momentalnie zwiększoną ilość spalin) - a może się mylę? Chociaż głównym powodem wywalanie DPFa była zbyt wysoka wartość wykazana na komputerze. W ogóle zauważyłem, że samochód dosyć mocno kopci na wolnych obrotach - z filtrem tego nie było widać.
Fajnie jakby ktoś mi podpowiedział gdzie szukać tego przyczyn, czy to przez nieprawidłową zmianę softu po usunięciu filtra (nie ma wypiętego eolysa - bo wtedy wyskakuje mi błąd na kompie - może on nadal próbuje wtedy coś dopalać? U mechanika powiedziano mi "JEŹDZIĆ" - może zacinająca się przepustnica, może EGR. A może kończy się silnik po prostu bo już troszkę km ma.


Ostatnio edytowane przez Marek ; 29-05-2012 o 05:05 Powód: Dodanie prefiksu
gulliver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2012, 18:16   #2
akse
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-04-2012
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Duratec 145KM
Rocznik: 2009
Postów: 42
Domyślnie Odp: Chwilowy spadek mocy ilekki dymek z tyłu

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - proponuję przeczytać; tam jest odpowiedź
akse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2012, 20:54   #3
gulliver
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-03-2012
Skąd: Ostrów Wlkp.
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCi z DPFem
Rocznik: XII 2004
Postów: 8
Domyślnie Odp: Chwilowy spadek mocy ilekki dymek z tyłu

Cytat:
Napisał akse Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - proponuję przeczytać; tam jest odpowiedź
Przeczytałem, ale jakoś nie doszukałem się odpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chyba, że coś u mnie z rozumieniem tekstu czytanego. Nic o kopceniu i spadku mocy.
gulliver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-05-2012, 21:14   #4
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
Domyślnie Odp: Chwilowy spadek mocy ilekki dymek z tyłu

Przenoszę do działu DIESEL.

Pozdrawiam
Wojtek.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2012, 23:13   #5
Bartuś01
ford::advanced
 
Avatar Bartuś01
 
Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 22-04-2007
Skąd: Bełchatow
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 218
Domyślnie Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.

Mam dokładnie ten sam problem ... Nie jest to może wyjątkowo uciążliwe ale napewno denerwujące i zastanawia mnie co to może być ... Przeglądając forum mówi sie ze jest to nieszczelność w rurach od intelcolera, zacinający sie EGR czy nawet wtryski ... Nie ma jednoznacznej odpowiedzi... Problem w naszych autach jest do zbadania. Oby to nie były wtryski chociaż wątpię bo moja foka ma trochę ponad 80 tys przebiegu i wyjątkowo przyjazne zycie....
Bartuś01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2012, 20:31   #6
gulliver
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-03-2012
Skąd: Ostrów Wlkp.
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCi z DPFem
Rocznik: XII 2004
Postów: 8
Domyślnie Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.

Cytat:
Napisał Bartuś01 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam dokładnie ten sam problem ... Nie jest to może wyjątkowo uciążliwe ale napewno denerwujące to nieszczelność w rurach od intelcolera, zacinający sie EGR czy nawet wtryski ...
Mam rozumieć że też masz usunięty DPF??? Jeśli tak, to napisz czy masz wszystko poodłączane (np. czujnik eolysa).
Co do nieszczelności to łatwo sprawdzić - odpiąć rurę gumową i do sprężarki rękę przyłożyć - mój gaśnie w trymiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Miałem lekko sparuszały wąż gumowy pod opaską, łączący przepustnicę i sprężarkę - owinąłem taśmą, bo mechanik powiedział, że wąż drogi a to nie wielka sprawa. Był jeszcze problem z jedną odwrotnie wkręconą śrubą, która sztywno powinna łączyć "plastykową rurę z częścią metalową - metalowym kolankiem nad sprężarką" (niestety nie znam fachowej nazwy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I obecnie jest tak - nie ma spadku mocy, ale dym pozostał podymi jakąś minutę, dwie i jest spokój. Dym koloru niebieskiego, co świadczy o spalaniu oleju, który najprawdopodobniej bierze ze sprężarki bo rura gumowa łącząca przepustnicę i sprężarkę dość wilgotna w środku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tyle - jak będziesz wiedział więcej daj znać - chętnie poczytam!
gulliver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2012, 15:58   #7
adrianh
ford::beginner
 
Avatar adrianh
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 24-05-2012
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCi Duratorq 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 19
Domyślnie Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.

Witam,
U mnie są podobne objawy jak w pierwszym poście. Po podpięciu po IDS wyszedł błąd EGR. Mechanik pooglądał, posłuchał, podotykał i potwierdził. Ale teraz mam problem, ponieważ dostaję sprzeczne informację, który jest dobry.

Dzwoniłem do ASO i dostałem po VINie numer części 1682737 ale Pan powiedział, że jest to zawór z przewodem elektrycznym

Natomiast tutaj np. pokazany jest ten zawór pod tym numerem częście, ale bez przewodu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Czy ktoś się orientuje, który przewód w końcu jest odpowiedni dla 1.6 TDCI 90KM z 2006 roku?
adrianh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2013, 11:45   #8
Osiolek124
ford::amateur
 
Avatar Osiolek124
 
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 03-08-2012
Skąd: Świnoujście
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 7
Domyślnie Odp: Chwilowy spadek mocy i lekki dymek z tyłu. DPF usunięty.

Witam.Mialem ten sam problem tez wyciety dpf problem tkwil w zaworze egr. wymienilem i po sprawie.Widelki egr-a byly dosc mocno wyrobione i nie bylo plynnego sterowania.
Osiolek124 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.