Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-07-2009, 01:55   #21
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
Domyślnie Odp: wyciek oleju spod kolektora dolotowego

Cytat:
Napisał Starwarrior Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Strzała, Ty to normalnie jesteś człowiek masakra... Wszędzie musisz zajrzeć, porozkręcać, poskładać znowu do kupy i najlepiej znowu rozkręcić na wszelki wypadek...
Przecież gdyby ludzie nie eksperymentowali to byśmy dziś w jaskiniach mieszkali ^^
Wychodzę z założenia że mechanicy to partacze, robia masówkę. Jak ja coś samemu zrobie, to wiem że dobrze to przykręcę, dobrze nasmaruje, dobrze ustawie itd. I na końcu jeszcze 2 razy sprawdzę zanim uznam że zrobione, a mechanik? "ważne że się trzyma, klient i tak nie będzie dociekał co i jak" a jak się coś zjeb* to znów się zarobiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mama do dziś opowiada ze jak dostałem takie elektryczne autko na 6 urodziny to najpierw je rozkręciłem aby zobaczyć co jest w środku a potem złożyłem i się bawiłem ^^ i tak już mi zostało do dziś. Czy laptop czy pralka, czy kino domowe, wszystko w środku obejrzałem i ewentualnie poprawiłem fabrykę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

P.s
byś widział jak ostatnio tylne szczęki naprawiałem^^ Ogólnie mechanizm się zaciął. Pomijając fakt że wiertarką z metalową szczotą przejechałem sobie po łapie to efekt końcowy był taki że nie tylko naprawiałem, ale także hamulce przestały piszczećGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Musiałem jak zwykle poprawić fabrykę bo spartolili parę rzeczy. Mianowicie w tłoczkach była taka guma która "nabrzmiała" i blokowała przesuwanie się tłoka bo gromadziło się podciśnienie. Wywaliłem ją i szczęki chodzą jak nowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Teraz mam w planach wykręcenie turbiny bo muszę zobaczyć co tam się dzieje z układem wydechowym(coś mi z stamtąd brzęczy i puszcza bąki spalin). Jeszcze nie wiem jak sie do tego zabiorę, pożyjemy zobaczymy. Do mechanika na pewno nie dam bo mi to turbo odpadnie podczas jazdy.


Ostatnio edytowane przez SrebnaStrzała ; 16-07-2009 o 02:04
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-07-2009, 03:37   #22
Starwarrior
ford::advanced
 
Avatar Starwarrior
 
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Spalding/UK
Model: Mondeo Ghia X mk3
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 240
Domyślnie Odp: wyciek oleju spod kolektora dolotowego

szkoda ze gdzieś w okolicach gdanska nie mieszkasz..., wpadłbym do Ciebie na pogawędkę i coś byśmy porozbierali przy moim... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Też lubie grzebać, ale tu nie mam warunków ani garażu, a na ulicy go nie będę rozbierał... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo GHIA X Mk3,złoty metalik, grill po FL, tylne lampy po lifcie '05, czarne skóry, pełna opcja, 115KM, wkładka K&N


Po remapie: 141KM 324,6Nm

Ostatnio edytowane przez Starwarrior ; 16-07-2009 o 03:40
Starwarrior jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2009, 19:10   #23
rob75
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-04-2009
Model: mondeo mk3
Silnik: tddi
Rocznik: 2001
Postów: 13
Domyślnie Odp: wyciek oleju spod kolektora dolotowego

zaślepiłem EGR ale w dalszym ciągu wydmuc***e czarną maż spod kolektora dolotowego,oleju nie ubywa stan jest taki sam jak po wymianie (przejechane już od wymiany 4500tys km )
rob75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2009, 09:30   #24
tlopuc
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
Domyślnie Odp: wyciek oleju spod kolektora dolotowego

Napisz dokładnie gdzie ci dmucha? Pomiędzy kolektorem a głowicą? jak tak to trzeba wymienić uszczelkę. Jak masz zaślepiony erg to sprawdź czy ci tej zaślepki nie przepaliło.
A ta maź to może zwykły olej który się miesza z brudem na silniku.
__________________
Pozdrawiam PUCEK
tlopuc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2009, 14:18   #25
konkordat
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2006
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 13
Domyślnie Odp: wyciek oleju spod kolektora dolotowego

Miałem podobne objawy przy kolektorze ssącym, jednak w TDCI. Pomogła wymiana uszczelek, stare po prostu stwardniały i zaczęły przepuszczać.
konkordat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2012, 22:20   #26
wylye
ford::beginner
 
Imię: Jerzy
Zarejestrowany: 06-03-2011
Skąd: Leeds
Model: Fiesta
Silnik: 1.4 PB + LPG
Rocznik: 2015
Postów: 13
Domyślnie Odp: wyciek oleju spod kolektora dolotowego

Odnośnie wycieku spod kolektora w tddi, mam pewne sugestie, poparte rozwiązaniem (mojego) problemu. W ubiegłym roku wyczyściłem dolot i wymieniłem uszczelki (8szt) bo pompa wtryskowa i wszystko dookoła niej było ubabrane olejem. Zgodnie z opiniami znalezionymi na tym i kilku innych forach "nie dotykałem" śrub "rozpołowienia" kolektora, bo rzekomo trudno znaleźć tamte uszczelki.
Okazało się, że tamta naprawa nic nie dała i olej jak sobie wyciekał - tak wycieka.
Parę tygodni temu, wściekłem się, zdjąłem kolektor, wymyłem, wymieniłem ponownie 8 uszczelek, ale przede wszystkim - rozpołowiłem kolektor.
Okazało się, że śruby "na rozpołowieniu" - tzn wkręty, były stosunkowo luźne!!!
i wyciek zdawał się ewidentnie pochodzić z tego właśnie segmentu kolektora.
Uszczelnienie "rozpołowienia" składa się z 2 uszczelek. Łatwo można wydłubać je z kanału osadczego, jednak należy zachować ostrożność. Po rozkręceniu śrub mamy w ręku dwie części kolektora. Delikatna uszczelka osadzona w jednej połówce w kanaliku osadczym, w drugiej połówce kolektora przylega ona płasko do powierzchni kanałów dolotowych, JEDNAK dodatkowo w każdej z 2 uszczelek z tej właśnie płaskiej strony znajdują się po 2 quasi "półpanewki" osadcze, z plastikowymi tulejkami wewnątrz.
Rzecz w tym, żeby najpierw wydłubać cienkim śrubokrętem te właśnie "półpanewki"
Tak uwolnioną z uszczelki jedną połówkę kolektora - odkładamy na bok. Teraz bezpiecznie wydłubujemy uszczelkę z systemu kanalików osadczych - drugiej połówki kolektora.

Mycie i odtłuszczanie - pomijam.
Przed montażem całości- wciskamy w kanalik osadczy (przed uszcelką) "symboliczną" ilość (naprawdę odrobinę) uszczelki w płynie do 300 st C. i WAŻNE, smarujemy "płynną uszczelką również w drugiej połówce kolektora TYLKO miejsca w które wchodzą opisane wyżej "półpanewki"
Skręcamy wszystko i montujemy do auta.

U mnie efekt był zarąbisty. Okazało się, że cały wyciek pochodził właśnie z rozpołowienia.
Jednak mam jeszcze jedno "ulepszenie" do przekazania.
Otóż w innym miejscu na forum czytałem o sitkach i siatkach wkładanych do oryginalnej odmy w mk3.
Też tego próbowałem i nie widziałem jakiegoś szczególnego "halo"
Tzn olej jak był - tak był w systemie doładowania.
Ktoś inny pisał o seperatorze od Focusa 1.8. Kupiłem taki ale - to "kolubryna" i nie wiedziałem gdzie to wcisnąć.
Okazało się, że jest rewelacyjna rzecz wymyślona przez niejakiego W. Shaubergera w czasie WW2 a dzisiaj z powodzeniem stosowana w "mateczniku" w Bayernie (BMW Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
Chodzi o tzw "cyklon" stosowany jako [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
(poza tym - to w Fokusie to żaden cyklon)
Od czasu jak zainstalowałem odmę z BMW E46, w kolektorze sucho, i nic nie cieknie.

Ps
Odpływ oleju z seperatora podłączyłem rurką do małej buteleczki, zbiera się tam około 0,25 - 0,30 L na 10000 km
Jeżeli ktoś się uprze, może wstawić trójnik w powrocie oleju z turbo, lub jak w BMW w rurce osłonie bagnetu olejowego i samo będzie ściekało.
Ja po prostu wylewam te parę setek - przy wymianie oleju do ścieku.

Może komuś się przyda
wylye jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2012, 20:58   #27
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
Domyślnie Odp: wyciek oleju spod kolektora dolotowego

Sprawdź uszczelkę między zaworem EGR a kolektorem dolotowym.
U mnie od jakiegoś czasu też zawilgocony jest silnik olejem w okolicy EGR-a. Dzisiaj oblukałem sytuację i okazało się, że uszczelka (nr FINIS 1316713) do wymiany - ja mam TDCi z 2006r., więc nie wiem, czy ww. numer elementu pasuje do Twojego TDDi z 2001r.

A dodatkowo jeszcze pęknięta rura między IC a EGR-em -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].

Ostatnio edytowane przez benio ; 03-08-2012 o 22:53
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.