|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-05-2012, 14:00 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkich ?
Panowie, doradźcie mi, bo chyba ktoś chce mnie na kasę naciągnąć, a konkretnie na 5000 zł
i potrzebuje opinii waszej na tej temat. Mianowicie: Pewnego dnia zapowietrzył mi się filtr paliwa po własnoręcznej wymianie( zalałem za mało ropy) i auto nie chciało ruszyć. Podstawiłem samochód do mechanika i kazałem by prócz wymiany i odpowietrzeniu filtru zrobili przegląd bo auto kopciło i mówię, że za jednym razem niech mi posprawdzają co i jak ( pewnie EGR do wyczyszczenia jest itd) i jak coś znajdą to niech dzwonią. Panowie mechanicy wynaleźli uszkodzony wtrysk i dali go do regeneracji wraz z trzema pozostałymi do przeglądu. Od dwóch tygodni dalej nie jest zregenerowany bo skarżą się na kolejki w Boshu i auto stoi. Dziś dzwonię i mówię krótko - auto ma być na jutro zrobione bo nie mam zamiaru czekać następnych dwóch tygodni. Główny mechanik w odpowiedzi dał mi do zrozumienia że zregenerowany wtrysk został odebrany, lecz nie zaskoczył i jest jakiś problem i jak go zamontuje to auto będzie chodzić nie równo i tka nie może być. W boshu stwierdzili że skoro auto ma przejachane 160 tys to trzeba wszystkie zregenerować bo zregenerowany wtrysk od razu się uszkodzi przez tamte trzy ( co według mnie jest bzdurą bo przecież dużo osob na forum wymienia po jednym, dwóch wtryskach i nigdzie tak nie mówią ) Tydzień przed oddaniem auta na warsztat zrobiłem nim w dwa dni 1000km / jedąc średnio powyżej 150km/h i nie miałem żadnych problemów, żadnych sprężynek nic,więc skąd nagle każą mi wymienić bądź zregenerować wszystkie wtryski za około 5tys zł ? Tankuje paliwo tylko na shellu i orlenie, dodaję raz na X tys kilometrów środek do czyszczenia wtrysków i jedyny problem ze sprężynkami miałem zimą przy temperaturze -20 stopni jak gazowałem auto na zimnym silniku. Co sądzicie o moim przypadku, czy mam doczynienia z partaczami co chcą wydoić mnie na hajs i po znajomości dają komuś z Bosha czy innej firmy wtrysk do sprawdzenia i regeneracji, a potem każą wymieniać wszystko. Jak będzie wyglądać praca auta jak każę im wsadzić ten zregenerowany wtrysk bo nie wierzę w ich szczerość. Co byście zrobili na moim miejscu, proszę o porady gdyż jestem załamany że mam wydać tyle pieniędzy kiedy problemów z autem nie miałem, prócz tego kopcenia. Ford Mondeo Titanium X - 2005r 2.0 Diesel. Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 25-04-2016 o 12:35 |
15-05-2012, 16:31 | #2 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkiech
Jesli przed tym nie miales problemow to to sciema,kazales im zadzwonic jak cos znajda,zadzwonili i za twoja zgoda dali wtrysk do regeneracji?? albo samowolnie??ja zabralbym samochod od nich ,moga ci wszystko znalezc i bedziesz placic,naraz po wymianie filtra wszystkie wtryski leca,chyba cud,chca cie naciagnac na kase.mialem cos podobnego 2 lata temu,nie chcial odpalic i Diesel Adamczyk stwierdzil ze wszyskie 4 wtryski du wymiany lub regeneracji,no coz bylem 1000km od domu nie mialem wyjscia.Po dwoch dniach z regenerowanymi wtryskami tez nie palil,okazalo sie ze bylo cos z podcisnieniem w baku paliwa,dopiero jet to usuneli bylo ok a samochd jezdzil po regeneracji wtryskow tak samo jak przed,kosztowalo mnie to 1400€,bylbym w domu sam bym to znalazl i naprawil a tak co musialem placic
Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 15-05-2012 o 16:36 |
15-05-2012, 17:30 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkiech
Dzwoniłęm raz jeszcze do nich o dokładne wytłumaczenie dlaczego 4 wtryski są do regeneracji.
Właściciel powiedział że jeden wtrysk był kompletnie padnięty, pozostałe 3 mają tak słabe ciśnienie że po zamontowaniu zregenerowanego najsłabszy z tych trzech padnie i tak dalej i tak dalej i trzeba wymienić wszystkie bo auto będzie chechłać... ( ma niby wydruki testu i ciśnienie w nich jest bardzo słabe ) Ogólnie stwierdził że auto działało na najsłabszym ciśnieniu wtrysków i dlatego ten najslabszy wywaliło, a fakt że jeździłem i nic się nie działo skomentował tym że auto nie działało na maxymalnej swojej mocy. Cena za wtrysk Delphi jaką mi powiedział to około 700zł. ( więc jest to nowy wtrysk czy regeneracja ) ? Czy te kopcenie i czasami występująca sprężynka w zimie mogę mieć takie objawy żę konieczne jest jednak wymiana tych 4 wtryskiwaczy... ? |
15-05-2012, 17:50 | #4 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkiech
Jak jeden wtrysk zrobili to jeśli pozostałe już są cienkie to będą kolejne siadać. Ciśnienie na szynie musi być zachowane a jeśli są wahania to wywala sprężynkę. Pozostałe wtryski zaczną przelewać ponad normę i klops.... Jeśli na próbie przelewowej wyszło że wszystkie leją to bym wszystkie robił ale nie podałeś żadnych danych z testów.
Za 700 PLN to tylko regeneracja. Tylko skąd cena 5000 PLNów. |
15-05-2012, 19:29 | #5 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkiech
Teoria jest prawidłowa, o ile faktycznie są szczerzy i postawili dobrą diagnozę . Regenerując jeden wtryskiwacz , za kilka miesięcy możesz mieć problem z kolejnym. Jeżeli taka naprawa jest konieczna to kwota 5000 zł , to zdzierstwo.
__________________
Warto odwiedzici : sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA Ostatnio edytowane przez PaBlLoO90 ; 15-05-2012 o 19:44 |
15-05-2012, 21:42 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 26
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkiech
5000 to cena jaką podał za nowe cztery wtryskiwacze, wymianę - sprowadzenie ich, wymianę filtra paliwa, odpowietrzenia, wyczyszczenia przewodów etc... wieczorem powiedzialem że chce regenerować te wtryski jesli dostanę na papierze że są tak słabe jak uważa i wtedy regeneracja jednego wyniesie około 700zl
|
15-05-2012, 22:18 | #7 |
ford::expert
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkiech
jak piszesz o sprezynce to znaczy za miales problemy czyli diagnoza jest ok,czemu piszesz ze przedtem jezdziles bez problemow??
|
21-05-2012, 10:07 | #8 |
ford::average
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 10-06-2008
Skąd: szczecin
Model: KUGA
Silnik: 2.0 TDCi 150
Rocznik: 2016
Postów: 66
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkich ?
Witam
W moim aucie objawem padniętych wtryskiwaczy była wszystkim znana sprężynka (piąty, szósty bieg gaz i sprężynka ) dodatkowym objawem jak zwykle kopcenie i inne objawy opisane na forum. Główną przyczyną padania wtrysków jest oczywiście jakość paliwa jak również opiłki z pompy co sprowadza się do jakości paliwa i oczywiście materiału z jakiego jest wykonany wtryskiwacz. jeżeli wtryski zaczynają lać oznacza że zaworek umieszczony w wtryskiwaczu nie trzyma ciśnienia, (najczęstsza przyczyna). Jeżeli miałeś problem ze sprężynką to powinieneś wiedzieć jaki kod błędu zanotował komp. jednorazowa sprężynka nie oznacza problemów ze wtryskiwaczami, zaś przyczyn kopcenia jest masa ( często pęknięta jedna z rur doprowadzająca powietrze z turbiny do silnika, i oczywiście EGR i kolektor dolotowy. ( kiedyś wymieniałem w swoim zaworki , zrobiłem blisko 80 tysięcy i kopcił na czarno jak dobra lokomotywa, myślałem że poszły ponownie zaworki ale próba przelewowa 14/16/15/16 więc zrobiłem czyszczenie egr-a i kolektora dolotowego -było co czyścić, kopcenie zanikło i teraz czysta ekologia. Reasumując myślę że 700 to jest regeneracja z montażem, przyczyn kopcenia jest bardzo wiele począwszy od wtryskiwaczy poprzez wszelakiego rodzaju nieszczelności na turbinie zakończywszy. Prawdą natomiast jest że jeżeli zaczyna lać jeden to pozostałe są w coraz słabszej kondycji i wymiana ich jest kwestią krótkiego czasu. Powinieneś mieć takie dane jak kody błędów, jak również dane z pomiarów wtryskiwaczy minimum próbę przelewową. Swoją drogą gdzie Ty znalazłeś taki warsztat i który bosh ma takie kolejki? Myślę że masz dużo do przeczytania na tym forum . Pozdrawiam |
21-05-2012, 12:15 | #9 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkich ?
Cytat:
Na Forum obydwie przypadłości przewałkowane są już wzdłuż i w poprzek...
__________________
Zgredzik |
|
21-05-2012, 23:06 | #10 |
ford::average
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 10-06-2008
Skąd: szczecin
Model: KUGA
Silnik: 2.0 TDCi 150
Rocznik: 2016
Postów: 66
|
Odp: Wtryski regeneracja czy wymiana wszystkich ?
Może masz rację że za lanie odpowiada głównie końcówka która zamiast rozpylać można powiedzieć że leje, ale uważam że jeżeli jest zbyt małe ciśnienie to dobra końcówka zaczyna lać. Ale zgadzam się zamiast lać powinno być przelewa. faktycznie dużo było pisane na ten temat i rozpoczynanie tego tematu ponownie jest bezsensowne.
Pozdrawiam |