|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-04-2012, 17:10 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Kraków
Model: 1,9 TDI
Silnik: 1.4 EFI
Rocznik: 1998
Postów: 336
|
Hamowanie silnikiem
Po czym poznac że hamowanie silnikiem przy pracy na benzynie /wykluczenie wtrysku/ jest sprawne? Czy chodzi tylko o różnicę w spalaniu? Czy to jest aż tak wyrażne?
|
24-04-2012, 18:28 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 21-12-2011
Skąd: Myślenice
Model: Escort
Silnik: 1.8 DOHC
Rocznik: 1992
Postów: 88
|
Odp: Hamowanie silnikiem
Gdy czujnik położenia przepustnicy przekaże sygnał, że znajduje się w położeniu prędkości
obrotowej biegu jałowego, a jednocześnie czujnik prędkości obrotowej poinformuje, że prędkość silnika wynosi ponad 2000obr/min, następuje wstrzymanie wtryskiwania paliwa. Temperatura silnika wpływa również na intensywność hamowania silnikiem przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Po zmniejszeniu prędkości obrotowej do 1500 obr/min wtryskiwanie paliwa zostaje wznowione.Czyli jesli masz sprawne te czujniki to tak sie dzieje jak napisałem. |
25-04-2012, 08:36 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Hamowanie silnikiem
Tylko z tego co wiem to w układach z mono wtryskiem(CFI) metoda hamowania silnikiem jest mniej ekonomiczna z punktu zużycia paliwa. Czyż tak?
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
25-04-2012, 17:44 | #4 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 21-12-2011
Skąd: Myślenice
Model: Escort
Silnik: 1.8 DOHC
Rocznik: 1992
Postów: 88
|
Odp: Hamowanie silnikiem
Ja mowie o silniku ze sterownikiem.
|
25-04-2012, 18:03 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Kraków
Model: 1,9 TDI
Silnik: 1.4 EFI
Rocznik: 1998
Postów: 336
|
Odp: Hamowanie silnikiem
A jaka może być oszczędność? Czy warto się tym kierować?
|
25-04-2012, 19:43 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Hamowanie silnikiem
Moment moment. Ja też mówię o silniku ze sterownikiem ale o jednym wtryskiwaczu na wszystkie cztery cylindry. Bo słyszałem że w mono wtrysku hamowanie silnikiem nie powoduje odcięcia wtryskiwania paliwa. Nie wiem ile w tym prawdy.
Fakt jest faktem że obroty w CFI znacznie wolniej spadają( podczas zmiany biegu) niż w wielopunkcie.
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |