Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-04-2012, 17:10   #1
jasta
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Kraków
Model: 1,9 TDI
Silnik: 1.4 EFI
Rocznik: 1998
Postów: 336
Domyślnie Hamowanie silnikiem

Po czym poznac że hamowanie silnikiem przy pracy na benzynie /wykluczenie wtrysku/ jest sprawne? Czy chodzi tylko o różnicę w spalaniu? Czy to jest aż tak wyrażne?

jasta jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-04-2012, 18:28   #2
tokarzan2
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 21-12-2011
Skąd: Myślenice
Model: Escort
Silnik: 1.8 DOHC
Rocznik: 1992
Postów: 88
Domyślnie Odp: Hamowanie silnikiem

Gdy czujnik położenia przepustnicy przekaże sygnał, że znajduje się w położeniu prędkości
obrotowej biegu jałowego, a jednocześnie czujnik prędkości obrotowej poinformuje, że prędkość silnika
wynosi ponad 2000obr/min, następuje wstrzymanie wtryskiwania paliwa. Temperatura silnika wpływa
również na intensywność hamowania silnikiem przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Po zmniejszeniu
prędkości obrotowej do 1500 obr/min wtryskiwanie paliwa zostaje wznowione.Czyli jesli masz sprawne te czujniki to tak sie dzieje jak napisałem.
tokarzan2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2012, 08:36   #3
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Hamowanie silnikiem

Tylko z tego co wiem to w układach z mono wtryskiem(CFI) metoda hamowania silnikiem jest mniej ekonomiczna z punktu zużycia paliwa. Czyż tak?
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2012, 17:44   #4
tokarzan2
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 21-12-2011
Skąd: Myślenice
Model: Escort
Silnik: 1.8 DOHC
Rocznik: 1992
Postów: 88
Domyślnie Odp: Hamowanie silnikiem

Ja mowie o silniku ze sterownikiem.
tokarzan2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2012, 18:03   #5
jasta
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Kraków
Model: 1,9 TDI
Silnik: 1.4 EFI
Rocznik: 1998
Postów: 336
Domyślnie Odp: Hamowanie silnikiem

A jaka może być oszczędność? Czy warto się tym kierować?
jasta jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-04-2012, 19:43   #6
enjoypoznan
ford::professional
 
Avatar enjoypoznan
 
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
Domyślnie Odp: Hamowanie silnikiem

Moment moment. Ja też mówię o silniku ze sterownikiem ale o jednym wtryskiwaczu na wszystkie cztery cylindry. Bo słyszałem że w mono wtrysku hamowanie silnikiem nie powoduje odcięcia wtryskiwania paliwa. Nie wiem ile w tym prawdy.

Fakt jest faktem że obroty w CFI znacznie wolniej spadają( podczas zmiany biegu) niż w wielopunkcie.
__________________
CBR 1000RR + MICRON

FORD - nigdy mnie nie zawiódł.
enjoypoznan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:53.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.