|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-04-2012, 21:26 | #91 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-10-2011
Skąd: południe
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Duratec 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
|
Odp: praca zimnego silnika
Generalnie 1.0 EB ma parametry zbliżone do 1.6 Ti-VCT 125. Rzecz w tym, że jest naszpikowany elementami potencjalnie awaryjnymi (turbina, pewnie dwumasa, szereg dodatkowych czujników) i trzycylindrowy, co stanowi wyzwanie przy zniwelowaniu drgań. Clue stanowi fakt, że użytkownik nie zyskuje niczego szczególnego kupując zaawansowaną konstrukcję jaką z pewnością jest 1.0 EB, ale na pewno opłaca się to producentowi (wizerunek pro-eco, zaawansowana technologia, obniżone koszty materiałów-mniejszy blok silnika, potencjalne skrócenie cyklu życia produktu = jest ruch w interesie). Dla użytkownika w perspektywie kilku lat koszty eksploatacji takiej jednostki mogą być już mniej ekscytujące. Jak będzie pokaże czas, ale moda na downsizing nie jest czymś dostarczającym szczególnej wartości dodanej dla end-usera.
|
23-04-2012, 08:15 | #92 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 849
|
Odp: praca zimnego silnika
To są czyste spekulacje :-). Producent twierdzi, że rozwiązanie jest trwałe. Dopiero za kilka lat będzie można ocenić, jak to jest w praktyce. Na pewno nie można zakładać z góry, że będzie źle, choćby dlatego, że w przeszłości wiele nieufnie przyjmowanych nowości sprawdziło się doskonale (choćby legendarne tdi). Spalanie ma też być mniejsze, więc jest i zysk dla nabywcy.
Inna rzecz, że odeszliśmy totalnie od tematu... |
06-05-2012, 19:10 | #93 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-10-2011
Skąd: południe
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Duratec 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
|
Odp: praca zimnego silnika
Fajnie było, ale się schrzaniło. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niestety opisywana przypadłość z utratą mocy dopadła i mój egzemplarz. W moim przypadku "osłabnięcie" pojawiło się po uruchomieniu już rozgrzanego silnika i ustąpiło na jakiś czas po jego wyłączeniu i ponownym włączeniu. Kolejnym razem objaw pojawił się nagle podczas jazdy. Silnik zmienia ton na taki jakby rzężący i jest spory problem z wkręceniem go na obroty 4k. Bardzo przypomina to pracę w trybie awaryjnym, przy czym nie jest wyświetlany żaden błąd lub ostrzeżenie.
@mmisza - w którym ASO Auto Boss usuwali Twoją usterkę - Bielsko, czy Chorzów? |
06-05-2012, 20:40 | #94 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-09-2011
Skąd: ŚLĄSK
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 182 PS powered by tedi_k :D
Rocznik: 2014
Postów: 93
|
Re: praca zimnego silnika
@Blood - próbowali usunąć w Chorzowie ( próbowali ponieważ jak zapewne czytałeś problem powrócił ale nie udało się go wywołać ponownie podczas jazd testowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Jeśli będziesz tam uderzał proponuję umówić się na rozmowę z Panią Magdaleną Zacher ( Dyrektor ds. technicznych ) która kontaktowała się z Ford Polska podczas analizy mojego problemu. Daj znać jak coś znają. Powodzenia!!!!
|
17-06-2012, 13:20 | #95 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
|
Odp: praca zimnego silnika
Witam,
jak wygląda sprawa z silnikiem, naprawili to? Dopadło i mnie, jutro oddaję samochód do serwisu, ale czuję że z ich podejściem to zajmie duuuuużo czasu. Najpierw sugerowali, że to paliwo i kazali wyjeździć ten bak i zatankować na innej stacji, pomimo że mówiłem że nie ma to związku z paliwem.... I innych rzeczy, zawieszenie trzeszczy i wg nich ja się nie znam, bo zawieszenie w Fordach tak właśnie pracuje... Do tego mam notoryczny problem z wyważeniem kół, delikatnie mi bije kierownica przy 95-100km/h a wyważane to było już chyba z 15 razy, z resztą bije i na alufelgach (nieoryginalnych-niefordowskich, ale nowych i prościutkich) i na stalówkach... Ale oczywiście wg ASO to ja wymyślam... No i był też wymieniany uszczelniacz skrzyni bo ciekł olej... MASAKRA! A samochód ma 3,5 tys. km przejechane... Pozdrawiam, M. |
18-06-2012, 06:28 | #96 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-09-2011
Skąd: ŚLĄSK
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 182 PS powered by tedi_k :D
Rocznik: 2014
Postów: 93
|
Odp: praca zimnego silnika
@Duuuzy u mnie ta usterka występowała tylko zimą więc na razie jest spokój. Jeśli problem zacznie powracać zimą prawdopodobnie pożegnam się z FF MK3 - szkoda zdrowia bo jak widać Ford Polska nie ma pomysłu jak rozwiązać ten problem.... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
18-06-2012, 11:19 | #97 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-10-2011
Skąd: południe
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Duratec 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
|
Odp: praca zimnego silnika
U mnie na razie też chodzi bez problemów, dlatego nie pojechałem z tym do ASO - szkoda mi czasu i zdrowia na tłumaczenie komuś, że jednak mi się nie wydawało. W zasadzie wystąpiło to kilkukrotnie w krótkich odstępach czasu (u mnie nie było to zimą - temp. otoczenia była typowo letnia) i od tego czasu spokój.
|
25-06-2012, 11:06 | #98 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 02-11-2011
Skąd: Opole
Model: Ford Focus 1.6 ecoboost titanium, Ford Escort kombii
Silnik: 1.6 150km, 1.6 90km
Rocznik: 2011, 1998
Postów: 117
|
Odp: praca zimnego silnika
Moze i dobrze ze mam 1.6 ecoboost narazie nie doświadczyłem od strony silnika, żadnych dziwnych rzeczy - moze procz metalicznego dzwieku silnika tuz po uruchomieniu - cyka troche jak diesel.
|
28-06-2012, 22:40 | #99 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-05-2012
Model: Focus MK3
Silnik: TI-VCT, EJ257
Rocznik: 2011
Postów: 52
|
Odp: praca zimnego silnika
Witam ponownie,
w ASO wgrali mi nowy soft i na razie (dopiero kilka dni) problem nie występuje. Ciekawe co będzie dalej... |
29-06-2012, 12:04 | #100 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-10-2011
Skąd: południe
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Duratec 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
|
Odp: praca zimnego silnika
Duuuzy, czy problem występował u Ciebie często? U mnie pojawił się kilka razy w maju, potem raz w czerwcu dwa dni po moim poprzednim poście. Objawy cały czas te same co u pozostałych, tyle, że ostatnio wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika nie przywracało jego normalnej pracy (jazda autostradą). Już myślałem, że zawiesił się na dobre. Jednak po nocnym postoju znowu chodzi jak trzeba.
Następnego dnia "wypożyczyłem" go sobie na ostrą jazdę. Nakręciłem ponad 100 km po ekspresówce aplikując różne style jazdy: ostre przyspieszenia z wkręcaniem do 6k obr, dłuższą jazdę na wyższych obrotach, starty-stopy i inne takie - bez efektu, chodził jak należy. W zasadzie nie mam bladego pojęcia, jaki czynnik, albo okoliczności wywołują ten spadek mocy. Mnie to wygląda ewidentnie na tryb awaryjny, tylko bez zgłaszania błędu przez komputer pokładowy. Chyba jednak nie będę dłużej czekał i umówię wizytę w ASO, niech przynajmniej wgrają nowy soft i zobaczymy. Qwa, uwielbiam takie usterki. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wredne w tym jest to, że podczas typowej miejskiej jazdy można tego nie zauważyć. Żona jeżdżąca tym autem na codzień, załapała o co biega dopiero jak jej wyłuszczyłem co się dzieje i pokazałem, że silnik nie wkręca się powyżej 3k obr niezależnie od biegu na jakim się jedzie. Ona jeździ w takim stylu, że ten ekokomputer wyświetla jej wszystkie listki na zielono we wszystkich kategoriach. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na marginesie, chciałbym, żeby ona w stosunku do mnie wykazywała się taką cierpliwością jak podczas jazdy samochodem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
|
|