|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2012, 13:43 | #21 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Falujące obroty w 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
14-04-2012, 09:51 | #22 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-11-2011
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2004
Postów: 39
|
Re: Falujące obroty w 2.0 TDCI
Miałem podobne problemy i w pierwszej kolejności obstawiałem EGR - okazało się że był zaślepiony, ale sam w sobie działał bez problemu; po pierwszej wizycie wyjechałem z wyczyszczonym i "odślepionym" EGR'em i wymienionymi świecami (i tak żadna już nie działała..).
Dłuższa jazda zweryfikowała, że problem nie został rozwiązany: obroty falowały, szarpał przy stałej prędkości, a później jeszcze doszło pulsowanie podświetlenia (niezależnie od obrotów silnika). Sprawdziłem napięcie w instalacji i okazało się, że w chwili gdy zaczyna się pulsowanie podświetlenia deski i świateł mijania, napięcie na akumulatorze rośnie do ponad 15V. Dzień przed umówioną wizytą w serwisie, miałem wrażenie że wycieraczki jakoś strasznie wolno działają - tak leniwie i mało dynamicznie. W warsztacie okazało się, że alternator przestał ładować, a napięcie spadło do ~11V. Popełniłem mały błąd, bo planowałem jeszcze zakupy zrobić, a dopiero następnego dnia wymienić alternator; błąd polegał na tym, że Mondek dał mi tylko jedną szansę na dojechanie do warsztatu - i jak wybrałem się na zakupy, to po przejechaniu kilku kilometrów, musieli mnie z holować do warsztatu.. Po wymianie alternatora, wszystko wróciło do normy - od tamtego czasu zrobiłem już kilka tysięcy km i jest ok. - podświetlenie i światła nie pulsują, - radio przestało gubić stacje i przełączać się na inne w trakcie odtwarzania (tak jakby rds zgłupiał), - obroty silnika przestały falować, - po rozgrzaniu silnika, obroty spadają do normalnej granicy 800 obr./min (wcześniej było różnie - nawet 1200 obr/min) - chętniej odpala, - poprawiła się kultura pracy silnika. |