Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-04-2012, 13:43   #21
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Falujące obroty w 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał wilq_gang Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dodam jeszcze, że samochód jest regularnie serwisowany w ASO, na żadnym przeglądzie nic nie znaleźli
To akurat o niczym nie świadczy....

Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2012, 09:51   #22
EooS
ford::beginner
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 16-11-2011
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2004
Postów: 39
Domyślnie Re: Falujące obroty w 2.0 TDCI

Miałem podobne problemy i w pierwszej kolejności obstawiałem EGR - okazało się że był zaślepiony, ale sam w sobie działał bez problemu; po pierwszej wizycie wyjechałem z wyczyszczonym i "odślepionym" EGR'em i wymienionymi świecami (i tak żadna już nie działała..).
Dłuższa jazda zweryfikowała, że problem nie został rozwiązany: obroty falowały, szarpał przy stałej prędkości, a później jeszcze doszło pulsowanie podświetlenia (niezależnie od obrotów silnika).
Sprawdziłem napięcie w instalacji i okazało się, że w chwili gdy zaczyna się pulsowanie podświetlenia deski i świateł mijania, napięcie na akumulatorze rośnie do ponad 15V.

Dzień przed umówioną wizytą w serwisie, miałem wrażenie że wycieraczki jakoś strasznie wolno działają - tak leniwie i mało dynamicznie.

W warsztacie okazało się, że alternator przestał ładować, a napięcie spadło do ~11V.
Popełniłem mały błąd, bo planowałem jeszcze zakupy zrobić, a dopiero następnego dnia wymienić alternator; błąd polegał na tym, że Mondek dał mi tylko jedną szansę na dojechanie do warsztatu - i jak wybrałem się na zakupy, to po przejechaniu kilku kilometrów, musieli mnie z holować do warsztatu..

Po wymianie alternatora, wszystko wróciło do normy - od tamtego czasu zrobiłem już kilka tysięcy km i jest ok.
- podświetlenie i światła nie pulsują,
- radio przestało gubić stacje i przełączać się na inne w trakcie odtwarzania (tak jakby rds zgłupiał),
- obroty silnika przestały falować,
- po rozgrzaniu silnika, obroty spadają do normalnej granicy 800 obr./min (wcześniej było różnie - nawet 1200 obr/min)
- chętniej odpala,
- poprawiła się kultura pracy silnika.
EooS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.