Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-04-2012, 09:25   #1
m[g]
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
Domyślnie Biały dym/para spod maski

Witam,

Sprawa dotyczy zakupionego niedawno Focusa 1.8TDDI z 2004 roku. Samochód został sprowadzony, gdzie w kraju znajomy mechanik wymienił olej, rozrząd (pasek + napinacz), płyny (chłodniczy, hamulcowy, wspomagania) oraz filtry. Po tej wizycie przejechałem samochodem ok. 500km i nie zauważyłem zachowania, które przedstawiam poniżej.

Do rzeczy - dzisiaj, po przejechaniu ok. 20km, normalnym tempem (60-100km/h) zauważyłem na światłach (ogólnie na postoju), że spod maski wydobywa się delikatnie biały dym/para. Wskaźnik temperatury płynu był ustawiony w pozycji pionowej z delikatnym przesunięciem w stronę czerwonego pola (od początku tak było). Po dojechaniu na miejsce otworzyłem maskę i stwierdziłem, że dym wydobywa się od strony kierowcy, gdzieś spod/obok akumulatora, z dolnych części silnika i nie śmierdzi (był dla mnie praktycznie bezwonny). Nie da się ukryć, że zdenerowałem się tym faktem, tym bardziej, że w święta jeździłem całkiem dużo z interwałami ok. 100km i przy niższej temperaturze otoczenia nie zaobserwowałem podobnego zjawiska. Zastanawiam się co to może być - czy jakaś woda się skropliła i parowała (chociaż to mało prawdopodobne, ponieważ noc była stosunkowo ciepła i raczej sucha [szyby nie były zaparowane]), czy może olej parował (który znajdował się np. na bloku silnika), czy uszczelka pod głowicą siada? Dodam, że w trakcie jazdy samochód pracował normalnie (obroty, moc, praca silnika) i po godzinie (czyli gdy silnik ostygł) problem zniknął.

Przy okazji mam pytanie - czy u Was przy zwiększaniu obrotów silnika rury idące do intercoolera mocno się naprężają i sam intercooler się tak, jakby trochę "unosi"?

Proszę o radę, bo nie znam się na tym, jest to mój pierwszy tego typu samochód i nie wiem czy mogę z tym jeździć, czy może umawiać się jeszcze dzisiaj do mechanika.

Pozdrawiam,
MG


Ostatnio edytowane przez Marek ; 31-05-2012 o 15:34 Powód: Dodanie prefiksu
m[g] jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 09:50   #2
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

Dym czy para , jeśli para to może tylko gdzieś na wężach czy złączu puszcza płyn chłodniczy .Sprawdż na początek stan płynu chłodnicy w zbiorniczku wyrównawczym jest na nim podziałka min- max .
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 09:54   #3
m[g]
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

Teraz nie mam możliwości, ale podczas rozpoznawania problemu rzuciłem szybko okiem i wydawało się, że ilość płynu jest na odpowiednim poziomie (przy rozgrzanym silniku ok. podziałki max).
m[g] jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 14:03   #4
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

moze po wymianie plynu jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl. co do rur interculera to normalne zjawisko musza sie pompowac
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 14:14   #5
m[g]
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

Rozumiem, że w Focusie odpowietrzanie następuje automatycznie, tylko jakie są tego objawy?
m[g] jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 14:34   #6
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

niema zadnych objaw. poprostu sie odpowietrza samo..jezeli przewody nie sa zatkane i uklad chlodzenia byl czysty bez smieci i nie zalany zwykłą woda z ktorej wydobywa sie kamien.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 20:35   #7
piko36
ford::average
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 22-11-2008
Skąd: Przemków
Model: focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2000
Postów: 66
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

sprawdz plastikową rurkę (trójnik) moze pęka u mnie tak było na mocno rozgrzanym silniku parowało jest ona na chłodnicy
piko36 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 21:00   #8
m_g
ford::advanced
 
Avatar m_g
 
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: PASSAT B8 + VOLVO V40
Silnik: Klekoty po dwa litra
Rocznik: XXI w.
Postów: 461
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

Coś ci się gotuje pod maską, któryś płyn i na 99 to chłodniczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Btw mg, emdzi, m_g jest tylko jeden Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. hehehe
m_g jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2012, 21:06   #9
Cobretti
ford::professional
 
Avatar Cobretti
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

Cytat:
Btw mg, emdzi, m_g jest tylko jeden
prawda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał m[g
;1813274]Focusa 1.8TDDI z 2004 roku.
jesteś pewien, że to TDDI w tym roczniku ??
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus
Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm
Cobretti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2012, 07:31   #10
m[g]
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
Domyślnie Odp: Biały dym/para spod maski

Cytat:
Napisał piko36 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sprawdz plastikową rurkę (trójnik) moze pęka u mnie tak było na mocno rozgrzanym silniku parowało jest ona na chłodnicy
Dzięki za radę, dzisiaj popołudniu sprawdzę.

Cytat:
Btw mg, emdzi, m_g jest tylko jeden hehehe
Hehe, to ja ostatecznie będę m[g] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał Cobretti Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jesteś pewien, że to TDDI w tym roczniku ??
Tak, na klapie bagażnika widnieje emblemat TDDI (choć wiem, że można to zmienić). Ponadto zgodnie z moją prośbą w [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] otrzymałem informację, że posiadam silnik 1.8L Lynx Diesel TC (90PS), co (chyba) jednoznacznie wskazuje, że jest to TDDI. Cobretti, skąd Twoje zdziwienie? Czy TDDI nie produkowano już po 2001 roku?

Wracając do tematu - wczoraj po przejechaniu dokładnie takiego samego odcinka, podobnym tempem, z podobnym obciążeniem nie zauważyłem dymu/pary. Przed domem, na postoju udało mi się doprowadzić silnik do takiej temperatury, aby włączył się wiatrak na chłodnicy - pochodził kilka sekund i się wyłaczył, co oznacza, że działa poprawnie. Nie zauważyłem również ubytku płynu chłodniczego. Zacząłem szukać różnic pomiędzy trasą do i z powrotem - okazało się, że rano miałem uruchomione ogrzewanie i nawiew. Dzisiaj również jechałem z ogrzewaniem i po ok. 15km znowu zauważyłem delikatnie wydobywający się dym z pod maski (temperatura silnika w normie). Postanowiłem wówczas wyłączyć ogrzewanie i nawiew - po dojechaniu na miejsce (ok. 3km) nie zauważyłem dymu/pary. Spróbuję jeszcze dokładnie to zbadać i dam znać, ale może ktoś miał już podobny problem? Z moich obserwacji wynika, że samochód za granicą musiał trochę stać "pod chmurką", więc może to będzie przyczyną?
m[g] jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
biały dym



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.