|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-03-2012, 20:15 | #41 | |
ford::average
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
Cytat:
|
|
20-03-2012, 20:28 | #42 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
Znaczy że auta przy hamowaniu silnikiem zużywają paliwo?
A chwilowe spalanie na zegarach oszukuje żeby kierowcy nie wkurzac? Ech te teorie spiskowe.... |
21-03-2012, 09:30 | #43 | ||
ford::average
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 23-05-2011
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003.04
Postów: 72
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
Cytat:
Cytat:
|
||
21-03-2012, 11:26 | #44 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
Panowie, jeśli mogę, ja w troche innym temacie, choć zblożnym- MK4 1.6 benzyna. Gdy dojeżdzam do skrzyzowania, na rozgrzanym silniku, wrzucam na luz, jadę z prędkością 40-50, obroty powiedzmy z 2500 spadaja szybko i płynnie na 1200-1300 i utrzymuja sie na tym poziomie do chwili zatrzymania auta (jade bez wcisnietego sprzęgła), na postoju wynoszą jakies 850-900. Podobnie jest podczas dojeżdzania na wciśniętym sprzęgle. gdy autoi stoi po podkręceniu na wyższe obroty, spadają płynnie, bez zatrzymania się, do wartosoci 850-900. Frapuje mnie ten moment "przycięcia " obrotów podczas dojeżdzania na wartości 1300. czy wszystko jest ok? wczoraj była diagnostyka- zero błędów, reset kompa i sprawdzenie wszystkich połączeń, w tym pedał gazu. Mechanik Ten typ tak ma. Obroty bez zmian, zatrzymują sie przy dojeżdzaniu na 1300, do zatrzymania się. pozdr
|
21-03-2012, 12:19 | #45 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
Wszytko OK - tak misie kojarzy ze nawet w Escorcie 1.6 zetecu moim tak było - wolne obroty podczas jazdy były wyższe niż na postoju.
|
21-03-2012, 14:34 | #46 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
W czasie jazdy następuje doładowanie dynamiczne,-powietrze wpada pod pewnym ciśnieniem do min.przepływki,i gardzieli filtra powietrza
|
21-03-2012, 15:33 | #47 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
Cytat:
Wyższe wolne obroty podczas jazdy na pewno nie mają nic wspólnego z czujnikiem predkości i komputerem sterującym praca silnika. |
|
21-03-2012, 16:18 | #48 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
To "doładowanie dynamiczne" może co najwyżej pozwolić turbinie na szybsze się jej rozkręcanie ale żeby to działało wpierw trzeba przystosować układ dolotowy. Ja mam coś takiego zrobione, sam to robiłem. Lej mam tuż za grilem i jest połączony rurą z obudową filtru powietrza, a tam siedzi filtr gąbkowy. Nie wiem czy to coś daje bądź razie tak jeżdżę.
|
21-03-2012, 19:47 | #49 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
Doładowanie dynamiczne stosuje się przede wszystkim w motocyklach...a one turbiny zazwyczaj nie mają,część wlotowa układu to rodzaj dyszy ukształtowanej tak by rozpędzić wlatujące z zewnątrz powietrze.Pomijając kwestie luzów na osi przepustnicy przepływka dostaje wiecej powietrza,informuje o tym komputer-a on robi z obrotami co mu się podoba za pomocą krokowca.Układy dolotowe mają ściśle określoną długość...a w praktyce każdy ma pod maską różne wynalazki,gazy,chińskie filtry powietrza,stożki itd.
|
21-03-2012, 19:55 | #50 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-03-2009
Skąd: mazowsze
Model: mondeo mkIV
Silnik: 1.6 benzyna 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 141
|
Odp: "schodzenie" do biegu jałowego w czasie jazdy
czyli jest ok?przez trzy latka dojezdzalem do swiatel na wcisnietym sprzegle i nie zwracalem uwagi na obroty.ostatnio nie wiem skad wrzucam luz i zauwazylem to zatrzymanie obrotow.nie wiem,czy tak bylo od poczatku czy nie...
|
Tagi |
bieg jałowy , wolne oborty |
|
|