|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-03-2012, 17:16 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-05-2009
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 16
|
Duratec HE - Spadek mocy po nagrzaniu
Witam Panowie. Nie znalazłem żadnej konkretnej informacji mimo przejrzenia wielu podobnych wątków. Mianowicie mam następujący problem: Samochód na zimnym silniku ma kopa i wgniata w fotel w pełnym zakresie obrotów. Niestety na ciepłym od dłuższego czasu brak mocy szczególnie w wyższych zakresach obrotów. Powyżej 3 tys to już tylko wyje i w ogóle nie ciągnie. Indentyczna, lub jeszcze gorsza sytuacja jest na LPG (świezo po przeglądzie instalacji) Odpada zatem kwestia pompy paliwa, świece (motorcraft-NGK) i przewody (NGK) nowe. Olej świeży, filtr powietrza również. Wydaje się ze MAP sensor również sprawny gdyż przecież teraz nie ma wysokich temperatur. Jedyne co mi sie pali to check engine, ale to się paliło już odadawna nawet wtedy gdy z mocą nie było żadnych problemów. Cewka stara, ale musi być dobra bo to od razy wychodzi przy LPG.
podsumowując: 1. Duży spadek mocy na ciepłym silniku, szczególnie na wyższych obrotach 2. Identyczna sytuacja na instalacji LPG 3. Silnik pracuje płynnie , nie szarpie nie dławi sie. Po prostu nie ma mocy ani przyspieszenia. 4. Sytuacja niezależna od temperatury zewnętrznej. 5. Pali się check engine bez wskazania konkretnych błędów. Generalnie po przeczytaniu podobnych tematów nie znalazłem podpowiedzi gdzie szukać. |
21-03-2012, 10:18 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-05-2009
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 16
|
Odp: Duratec HE - Spadek mocy po nagrzaniu
Na razie wiadomo ze kom wywala niską wydajnośc katalizatora. Ma zostać zastąpiony strumienicą. Jeśli sytuacja sie nie poprawi będa brali pod uwagę uszczelkę pod głowicą lub wypalone gniazda zaworów
|