Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-03-2012, 15:09   #1
boszax
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
Domyślnie Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

Postanowiłem, że kupię oryginalny wahacz, bo po stronie pasażera jest całkowicie kaput. Pisałem maile z jednym ASO Forda i tam mi powiedzieli że do kompletu potrzebna jest jakaś metalowa osłona sworznia wahacza, która wygląda jak na załączonym obrazku. Kosztuje coś koło 10zł, tylko do czego to służy? Może już ktoś się z tym spotkał ?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg nak.JPG (1.5 KB, 45 wyświetleń)

boszax jest offline  
Stary 14-03-2012, 15:25   #2
Bodzio 1
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Opole/Viersen
Model: escort/mondeo było teraz focus
Silnik: 1.8 xr3i / 2.0 tdci/ 1.6 focus
Rocznik: 1996/2002/2000
Postów: 397
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

Też to mam. Myśle że po to aby uchronić osłone gumową sworznia między innymi przed "pyłem" klockowym.Moim zdaniem jak było to niech będzie. Koszt tego znikomy w porównaniu do całego wydatku.

Ostatnio edytowane przez Bodzio 1 ; 14-03-2012 o 15:31
Bodzio 1 jest offline  
Stary 14-03-2012, 18:38   #3
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

A ja dodam ze nie warto kupowac nowych oryginalnych wahaczy tylko zregenerowac stare wahacze. Czyli wprasowac nowe oryginalne tulejki i dac nowy sworzen. Koszt duzo mniejszy niz nowy wahacz a bedzie dzialal identycznie jak nowy. Oczywiscie jezeli stary nie jest powypadkowy czyli pokrzywiony.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline  
Stary 14-03-2012, 19:43   #4
boszax
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

Trochę szkoda mi kasy na ten oryginał ale z tego co wyczytałem podróby należy omijać szerokim łukiem. Jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. Co do wymiany samych tulei to ojciec upiera się, że nie będzie to to co fabrycznie zrobione i po pewnym czasie wprasowane tuleje jakimś cudem wylezą z wyrobionych gniazd. Myślałem też, czy nie przejechać się na szrot i poszukać oryginalnych wahaczy w dobrym stanie. Sprawdzenie czy są oryginalne to nie problem zarówno na wahaczu jak i na tulejach są fordowskie numery. Koszt mały a może uda się znaleźć wahacz w naprawdę dobrym stanie.
boszax jest offline  
Stary 14-03-2012, 20:01   #5
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

Kolego sam wahacz to tylko powyginana i zgrzana blacha stalowa ktora sama z siebie sie nie psuje i nie ulega zuzyciu. Zuzyciu ulegaja tylko tulejki i sworznie. Na szrocie nie szukaj bo na szrocie to zadkosc zebys znalazl dobre tulejki metalowo gumowe. A pozatym takich rzeczy nie wklada sie ze szrotu. To tak jakbys wlozyl pierscienie na tloki ze szrotu. Tulejki nie maja prawa same wyjsc z wahaczy. Wprasowywane sa prasa ktore zwykle maja 20 ton nacisku. Pozatym nie wymienia sie tylejek z jednej strony. Postepuje sie z nimi identycznie jak z amortyzatorami. Wymienisz z jednej strony a zaraz ci padka z drugiej dlatego wymieniasz komplet. Naprawde radze wymienic same tulejki bo sam wiesz ze bedzie duzo taniej a nadal bedziesz mial wszystko oryginalne. Zawieszenia robilem juz w nie jednym samochodzie i zawsze to samo klijentom doradzam. Oczywiscie dla mechanika wymienic cale wahacze jest duzo prosciej i szybciej ale nie na tym rzecz polega. Ja stawiam na jakosc i wiadomo koszty i kazdemu wymieniam same tulejki i nikt nie na rzeka tylko kazdy sie dziwi ze aby tyle za to wzialem. Zwykle jak robie to chca zeby zrobic kakretnie wiec wymieniam komplet tulejek, sworznie i koncowki drazkow kierowniczych, do tego oczywiscie przegladam drazki kierownicze, laczniki stabilizatorow i lulejki stabilizatora. Potem jade na zbierznosc i po tym zabiegu jestem pewny ze kilkadziesiac tysiecy km zrobi sie bez problemu. Przemysl jeszcze raz bo to nie jest samochod za 20 tys zeby niepotrzebnie pchac pieniadze. Po co przeplacac jezeli mozna miec to samo a polowe ceny.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png

Ostatnio edytowane przez brajdak ; 14-03-2012 o 20:04
brajdak jest offline  
Stary 14-03-2012, 20:10   #6
kris71
ford::specialist
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 20-06-2009
Skąd: Piotrków Trybunalski
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Postów: 855
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

Cytat:
Napisał boszax Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do wymiany samych tulei to ojciec upiera się, że nie będzie to to co fabrycznie zrobione i po pewnym czasie wprasowane tuleje jakimś cudem wylezą z wyrobionych gniazd.
nic Ci nie wylezie,większych bzdur nie słyszałem.
A jak tuleje to tylko ori,żadnych zamienników,chyba ,że co pół roku chcesz do mechaniora jeździć na wymiane.
__________________
moja furmanka : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=153642
kris71 jest offline  
Stary 14-03-2012, 20:18   #7
boszax
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

No właśnie samochód i tu nie ma co się oszukiwać jest już po prostu stary. Pewnie jeszcze kilka lat i Escorty znikną zupełnie z polskich dróg. Widzę, że jesteś doświadczonym mechanikiem. Oryginalne tuleje na Allegro sprzedawane są po 65, czyli rzeczywiście by się opłacało od razu zrobić porządnie obie strony. A jakiej firmy polecasz sworznie, bo oryginałów po prost nie ma?

Ostatnio edytowane przez Marek ; 14-03-2012 o 21:48 Powód: Jeden temat - jedno zagadnienie
boszax jest offline  
Stary 14-03-2012, 21:47   #8
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,203
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

Temat dotyczy osłony sworznia, a nie tulejek,łączników drążków itp.....o tym było wiele razy na forum.

Kolego boszax założyłeś temat na forum to nie rób z niego śmietnika.
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą
Marek jest offline  
Stary 14-03-2012, 22:52   #9
darnel
ford::expert
 
Avatar darnel
 
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
Domyślnie Odp: Oryginalny wahacz - dodatkowa osłona na sworzeń?

Nie bardzo widzę sens istnienia tej osłony. Widocznie nie zawsze bywała, bo ja kupiłem escorta z fabrycznym zawieszeniem, ale takich osłon nie było
__________________
zostań bliźniakiem genetycznym -> Zachęcam.
Jest mondeo i kilka innych fordów
darnel jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.