|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-02-2012, 17:13 | #1 |
ford::amateur
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Mazowieckie
Model: Galaxy MK1
Silnik: 1.9 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Witam.
Spotkało mnie ostatnio nie miłe zdarzenie na drodze. Przez jakieś 10-15 minut jechałem z prędkościami 120-140 km/h (odcinek Pułtusk-Różan) Przed tablicą "Różan", redukowałem bieg z 5 na 4 przy prędkości ok. 110 km/h i nagle zapaliła mi się kontrolka świec, oleju i wyłączył mi się silnik w moim focusie (TDCI 100KM). Powiem szczerze że nie co się zdenerwowałem bo już byłem 100 km od domu, z żoną i dzieckiem na pokładzie. Stanąłem na poboczu chwilę odczekałem, zajrzałem pod maskę czy nic nie cieknie (nic nie ciekło) odpaliłem (kontrolki świec i oleju OK!!) i przejechałem jeszcze 120 km bez problemu... Więc moje pytanie, co mogło się stać?? PS.1.: Wiem że mam jakiś problem z EGR - czy to mogło mieć wpływ na całe zdarzenie PS.2.: Całe szczęście nie wyprzedzałem innego pojazdu, bo pewnie tej historii już bym wam nie napisał... PS.3.: Dobra rada dla wszystkich: sprawdźcie zawsze przed dłuższą trasą u siebie czy wam pojazd takiego psikusa nie robi (oczywiście na prostej i pustej drodze) |
22-02-2012, 12:09 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-01-2008
Model: Focus I X 100
Silnik: 1,6
Rocznik: 2003
Postów: 11
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Miałeś dużo szczęścia. To taki objaw jakbyś zblokował koła przy redukcji biegów. Mogłeś skończyć w rowie.
|
22-02-2012, 13:56 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-05-2011
Skąd: Konin
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 10
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Przy 110 km/h redukować z 5 biegu na 4 ale po jaką cholerę, nie widzę sensu w tym, jeszcze chcąc trochę zwolnić, zupełna głupota, nie mówiąc już o braku ekonomi jazdy.
|
22-02-2012, 14:00 | #4 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 25-11-2007
Skąd: lubelskie
Model: Focus MK1 GHIA
Silnik: 2.0 16V 131 KM Zetec + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 669
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Cytat:
|
|
22-02-2012, 16:55 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-12-2010
Skąd: Dębno, zachodniopomorskie
Model: Focus
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 185
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Cytat:
Tylko zasady ekonomicznej jazdy mówią, że bieg na niższy redukuje się przy 1000 RPM. Przy 110 km/h obroty musiały być na poziomie 2500 RPM. Więc do ekonomicznej jazdy jeszcze trochę brakowało. |
|
22-02-2012, 17:05 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 848
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Co to ma do rzeczy, redukcja biegu nie ma gasić silnika przy żadnych obrotach (co najwyżej odcięcie).
Jest na pewno jakiś problem. Ostatnio edytowane przez skylla1 ; 22-02-2012 o 17:07 |
22-02-2012, 17:24 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-12-2010
Skąd: Dębno, zachodniopomorskie
Model: Focus
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 185
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Cytat:
|
|
22-02-2012, 17:36 | #8 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Cytat:
|
|
22-02-2012, 18:14 | #9 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 25-11-2007
Skąd: lubelskie
Model: Focus MK1 GHIA
Silnik: 2.0 16V 131 KM Zetec + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 669
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Cytat:
- jechać na jak najwyższym biegu - hamować silnikiem na jak najniższym biegu - nie ma znaczenia, czy jest to 2500RPM czy 6000RPM - dopóki nie dotykasz pedału gazu, silnik hamuje bez zużywania paliwa. Różnica jest tu taka, że im niższy bieg, tym szybciej silnik wytraca obroty, czyli hamuje. Około 2500RPM to mam ja przy 110km/h - w benzynie... w dieslu więc będzie niższa wartość... Ale racja... hamowanie silnikiem raczej nie miało szans wyłączyć silnika... chyba, że obroty skoczyły powyżej ogranicznika |
|
22-02-2012, 19:28 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-02-2012
Skąd: Gostkowo
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 4
|
Odp: Redukcja z 5 biegu na 4 przy prędkośc 110km/h - WYŁĄCZYŁ SIĘ SILNIK!!!
Ja mam podobny problem tyle że mi gaśnie nie zależnie od prędkości jazdy czy na postoju czy przełączam bieg gaśnie i za pala się awaria układu wspomagania kierownicy, byłem u mechanika ,komputer nie wykrył żadnych błędów dla mnie to przynajmniej nie zrozumiałe, a zarazem niebezpieczne chyba będzie mnie czekał serwis.
|