|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-02-2012, 19:29 | #21 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-12-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus kombi
Silnik: 1.8 TDCI 100 KM
Rocznik: 2003
Postów: 37
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Pytam, bo często kłopoty z hamulcami się zaczynają, jeśli ET jest za małe. Ciebie to jednak nie dotyczy.
|
10-02-2012, 14:11 | #22 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Warszawa/Gliwice
Model: Były Transit i Focus, jest Lexus is200
Silnik: 2.0tddi, 1,6 benzyna, jest 2,0 benzyna :)
Rocznik: były 2004 i 2006, jest 2001 ;)
Postów: 861
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Dziwne bo drgania zaczęły się po ponownym wyważeniu kół...wcześniej drgało podczas jazdy, teraz drga podczas hamowania. ale mam dosyć już zwalone amory z przodu, więc moze to jakaś przyczyna, sam nie wiem. reszta zaiweszenia wg diagnosty jest ok, ale coś mi tam puka z prawej strony...moze to wszystko się jakoś składa na końcowy efektGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie!!! Transit sprzedany,Focus również zmienił właściciela... Jest śliczny Lexus is200 i jego tylne, napędzane koła |
11-02-2012, 09:17 | #23 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Cytat:
|
|
11-02-2012, 11:04 | #24 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-12-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus kombi
Silnik: 1.8 TDCI 100 KM
Rocznik: 2003
Postów: 37
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Cytat:
|
|
11-02-2012, 16:13 | #25 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Co ty piszesz, dawno się tak nie uśmiałem-masz rację zgłęb tajniki mechaniki i jeszcze trochę praktyki. Różnice rzędu kilku milimetrów w offsecie nie wpływają w żaden sposób na bicie tarczy. Jeżdziłem samochodami gdzie były różnice rzędu 20 mm albo były założone dystanse i nic nie biło. Kolega opisuje że coś mu stuka np. kilka osób opisywało tu takie bicie bo była padnięta np tuleja po wymianie ustępowało,przyczyn może być dużo ale nie popadajmy w skrajności i nie doszukujmy się ich w ET.
Ostatnio edytowane przez Matych ; 11-02-2012 o 16:20 |
11-02-2012, 16:19 | #26 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Cytat:
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
|
11-02-2012, 19:41 | #27 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-12-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus kombi
Silnik: 1.8 TDCI 100 KM
Rocznik: 2003
Postów: 37
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Cytat:
Nigdzie nie pisałem, że ET takie czy inne powoduje jakiekolwiek bicie. To faktycznie nonsens. Napisałem tylko tyle, że mając felgi o mniejszym ET niż przewidział producent, niczego nie wybaczają. Koła pracują pod niewielkim bocznym obciążeniem. Wytłumaczę inaczej. To są tory kolejowe. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli nie są nowe, to wyglądają tak. Są odrobinę krzywe. Jeśli leżą poziomo, to zawieszenie wagonu "gubi" te niewielkie odchyłki boczne i pasażerowie, praktycznie niczego nie odczuwają. Gdyby te same tory pochylić o kilka centymetrów, tzn. jedna wyżej, druga niżej, to wózek kolejowy cały czas by naciskał na tę niższą szynę i cały układ nie miałby możliwości wygubienia tych niewielkich krzywizn. Wagonem by cholernie szarpało, bo cały wózek szedłby po krzywiźnie niższej szyny. Wracając do tarcz. Jeśli zawieszenie auta i tarcz hamulcowych jest w stanie nienagannym, to wsio ryba na jakich kołach jedzie samochód. Jeśli tak nie jest, to od razu wszystkie odchyłki od normy są wyczuwalne na nadwoziu. Trudno zrozumieć, że kilka setek bicia tarczy jest gubione na luzie montażowym równo obciążonego zawieszenia? |
|
11-02-2012, 19:49 | #28 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Cytat:
A tego zdania wyżej za nic nie kumam. Jaki luz montażowy równo obciążonego zawieszenia???
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
|
22-02-2012, 12:04 | #29 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-01-2008
Model: Focus I X 100
Silnik: 1,6
Rocznik: 2003
Postów: 11
|
Odp: Krzywe tarcze hamulcowe po tygodniu
Witam, dołączając się do dyskusji, powiem słowami mojego mechanika. Zobacz jak zachowa się wielokrotnie silnie nagrzewana tarcza hamulcowa w kontakcie z wodą o temperaturze 3-5 stopni.
Zadziwiające zresztą że większość problemów tego typu ma miejsce zimą. Może coś w tym jest?. |