Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-02-2012, 11:10   #11
igorek1980
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2007
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 16 v 115km
Rocznik: 1996
Postów: 89
Domyślnie Odp: sprzęgło zetec 1,6 16V wymiana

czy sprzęgło od 1.8D będzie pasowało do 1.8 16v oba posiadaja takie same wymiary

średnica [mm]: 220
Ilosć zębów: 17
Profil piasty: 17x16,9x19,9

bo mam wątpliwości co do kupna tego sprzęgła choc to orginał w atrakcyjnej cenie ale są rózne niby wersje choc znalazłem tabele od firmy Valeo

Średnica 1 [mm] 220
Część nowa
Wersja CPON
Średnica 2 [mm] 219
Ilość zębów 17
Profil piasty 17x16,3x19,9

Komplet sprzęgła VALEO zawiera:
Tarcza Sprzęgła
Docisk Sprzęgła
Łożysko Oporowe

NUMERY ORGINALNE :
FORD 1007375
FORD 1009135
FORD 1009136
FORD 1057579
FORD R95AX7L596DA Oznaczenie
Rok Budowy
KM

FORD - ESCORT VII (GAL, AAL, ABL) - 1.6 i 16V
01.95-08.95
88

FORD - ESCORT VII (GAL, AAL, ABL) - 1.6 16V
01.95-10.98
90

FORD - ESCORT VII (GAL, AAL, ABL) - 1.8 16V
01.95-08.95
105

FORD - ESCORT VII (GAL, AAL, ABL) - 1.8 16V
01.95-10.98
115

FORD - ESCORT VII (GAL, AAL, ABL) - 1.8 D
01.95-12.96
60

FORD - ESCORT VII sedan (GAL, AFL) - 1.6 i 16V
01.95-08.95
88

FORD - ESCORT VII sedan (GAL, AFL) - 1.6 i 16V
01.95-02.99
90

FORD - ESCORT VII sedan (GAL, AFL) - 1.8 16V
01.95-08.95
105

FORD - ESCORT VII sedan (GAL, AFL) - 1.8 16V
01.95-02.99
115

FORD - ESCORT VII sedan (GAL, AFL) - 1.8 D
01.95-12.96
60

FORD - ESCORT VII Clipper (GAL, ANL) - 1.6 i 16V
01.95-08.95
88

FORD - ESCORT VII Clipper (GAL, ANL) - 1.6 16V
01.95-02.99
90

FORD - ESCORT VII Clipper (GAL, ANL) - 1.8 16V
01.95-08.95
105

FORD - ESCORT VII Clipper (GAL, ANL) - 1.8 16V
01.95-02.99
115

FORD - ESCORT VII Clipper (GAL, ANL) - 1.8 D
01.95-02.99
60

FORD - ESCORT VII kabriolet (ALL) - 1.6 16V XR3i
02.95-12.96
88

FORD - ESCORT VII kabriolet (ALL) - 1.6 16V XR3i
02.95-09.99
90

FORD - ESCORT VII kabriolet (ALL) - 1.8 16V XR3i
02.95-08.98
105

FORD - ESCORT VII kabriolet (ALL) - 1.8 16V XR3i
10.95-08.98
115

FORD - ESCORT '95 nadwozie pełne (AVL) - 1.8 D
01.95-
60


mój escort to 1.8 16v 115 km 01.06.1996

igorek1980 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2012, 10:55   #12
ford123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: Katowice
Model: Escort
Silnik: Zetec 1,6 16V
Rocznik: 1998r
Postów: 44
Domyślnie Odp: sprzęgło zetec 1,6 16V wymiana

Wymieniłem sprzęgło.
O mały włos nie rozebrałem zawieszenia ale poradziłem sobie z wyciągnięciem skrzyni biegów.
Mam problem bo jak wyciągnąłem łapkę która popycha łożysko wysprzęglania to po założeniu nowego łożyska ono mi się zacina na wałku sprzęgłowym.
Przeczyściłem panewki i łapę trzymającą łożysko i wałek po którym prowadzi się to łożysko czasami się zacina ale jak się zatnie to nie chce ruszyć i trzeba na dół łożyska w miejscu styku z łapą popychającą lekko przycisnąć i wtedy idzie dobrze.
Na dole nie ma tej śrubki trzymającej łożysko i przypuszczam że łożysko źle się układa na wałku i dlatego tak się dzieje.
Posmarowałem bardzo delikatnie wałek i te panewki co łapa chodzi w skrzyni i teraz się już tak nie blokuje ale łożysko po wałku nie idzie ale delikatnie przeskakuje jakby się nie leżało na wałku tylko się wyginało.
Wystarczy że łapę z ciężarkiem podniosę do góry to łożysko pięknie idzie i nie zacina się.
Posmarowałem pastą do tłoczki cylinderki.
Wywnioskowałem że cała łapa wisi na mocowaniu dolnym łożyska tam gdzie nie ma tej śrubki która jest na górnej łapie łożyska.
Ta łapa chodzi w górę i w dół o 1 mm a jeżeli wyciągnę łożysko to całą idzie ruszać góra dół.
Problem w tym że nie wiem co robić bo może mi nie odbić w czasie jazdy sprzęgło.
Może zgubiłem jakąś panewkę która była na dole łapy i nie pozwoliła na opadnięcie łapy poniżej poziomu by nie wisiała na łożysku.
Zrobiłem zdjęcia i jak dostanę kabel to będzie pełno fotek między innymi jak zawiesiłem silnik by nie spadł.
Proszę o pomoc bo już mi przychodzi do głowy by całą łapę gdzie jest odważnik powiesić na gumie do góry samochodu.
Bardzo podobny temat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Proszę o poradę jak wyregulować samoregulator przy pedale bo pedał wpadł w podłogę.

Ostatnio edytowane przez ford123 ; 31-05-2012 o 11:03 Powód: Proszę o poradę jak wyregulować samoregulator przy pedale bo pedał wpadł w podłogę.
ford123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2012, 23:07   #13
ford123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: Katowice
Model: Escort
Silnik: Zetec 1,6 16V
Rocznik: 1998r
Postów: 44
Domyślnie Odp: sprzęgło zetec 1,6 16V wymiana

Witam.
Poskładałem wszystko do kupy i okazało się za ten luz sama linka redukuje, chodzi mi o luz pomiędzy miejscem gdzie łożysko jest na końcu a stykiem z sloneczkiem sprzęgła.
Wywnioskowałem że łożysko przez cały czas się kręci nawet jeżeli puszczę sprzegło.
Po założeniu linki pedał sprzegła miałem w połowie pomiędzy podłogą a podałem hamulca.
Pokręciłem śrubą przy pedale sprzęgła w prawo i pedał się podniósł.
Sprzęgło zaczęło wyżej brać, czyli zaczyna mi auto ruszać.
Nie wiem jak ustawić bo boję się by jak puszczę sprzegło by było na 100% zasprzeglone.
Teraz auto rusza jeżeli pedał sprzegła puszczę 3 cm nad podłogą.
A jak pociągnę dźwignią sprzegła pod maską to mam luz 1 cm.
Jak kręcę ta śrubą w prawo to pedał sprzegła się podnosi śluz na lince przy dźwigni skrzyni maleje.
Tym samym pedał wyżej bierze a auto później rusza puszczając sprzeglo.
Nie wiem czy nie lepiej ustawić tak by wysprzęglenie było przy samej podłodze to bym miał pewność że jak puszczę sprzegło to sprzeglo nie będzie się ślizgać.
Dodam jeszcze że jak ustawie pedał sprzegła wyżej to czuć jak rozsprzęgla a jak ustawie na równo z podałem hamulca to nie czuć na nodze wysprzęglania prawie wogóle pomimo że auto rusza.
Jak tą srubke ustawić by nie spalić sprzegła.
Czy to normalne że łożysko cały czas się kręci i dotyka słoneczka jak puszczę sprzegło.
Dziękuję za wsparcie.
ford123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2012, 09:34   #14
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: sprzęgło zetec 1,6 16V wymiana

Kolego w tym modelu to normalne ze lozysko caly czas sie kreci. Np w daewoo jest dodatkowa sprezyna na lapie ktora odciaga lozysko od sloneczka. A sam pedal sprzegla powiniem byc ustawiony na rowno z pedalem hamulca lub ewentualnie ze 3 mm wyzej. Jak dobrze pamietam to sroba nie podciaga linki tylko podnosi sam pedal sprzegla. Linka ma stala dlugosc nie regulowana.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2012, 15:02   #15
ford123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: Katowice
Model: Escort
Silnik: Zetec 1,6 16V
Rocznik: 1998r
Postów: 44
Domyślnie Odp: sprzęgło zetec 1,6 16V wymiana

Jak podniosę pedał sprzęgła na równo z pedałem hamulca to sprzęgło zaczyna zabierać 3cm nad podłogą, nawet dobrze się biegi zmieniają ale martwią mnie dwie rzeczy:

Pierwsza to to czy na pewno do końca dobrze puszcza sprzęgło bo jest dość duży nacisk łożyska na słoneczko sprzęgła.
Sprawdziłem to ciągnąć za dźwignie przy skrzyni biegów w stronę przodu samochodu.
Jeżeli poluzuję na śrubie pedału sprzęgła i pedał jest niżej to dużo lżejszy jest ten docisk.
Jak będzie mniejszy docisk to sprzęgło się tak szybko nie zużyje.
Nawet pedał sprzęgła lżej chodzi ale jest nie wygodnie jeździć bo zabiera przy samej podłodze.

Drugą sprawą jest to że przypuszczam że może to być wina sprężyny przy pedale sprzęgła bo ona tylko może powodować taki stan rzeczy.

Jaki powinien być nacisk tego łożyska na słoneczko by nie zużyć szybko tarczy sprzęgła.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_0029.jpg (91.2 KB, 73 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_0056.jpg (94.8 KB, 78 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_0023.jpg (91.7 KB, 77 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_0036.jpg (93.9 KB, 79 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC_0068.jpg (89.5 KB, 74 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez ford123 ; 02-06-2012 o 18:58 Powód: Sprawdziłem i powodem chyba jest sprężyna.
ford123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2012, 15:40   #16
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: sprzęgło zetec 1,6 16V wymiana

Kolego jezeli po podniesieniu pedalu w odpowiednia pozycje ( rowno z pedalem hamulca ) dasz rade reka podniesc go jeszcze wyzej to jest OK. Jezeli w takiej pozycji pedalu podniesiesz maske i dwoma palcami dasz rede pociadnac za lape sprzegla aby odciagnac lozysko od sloneczka to oznacza ze tez jest dobrze. Jezeli wszystko jest tak jak napisalem a sprzeglo ci szybko padnie to nie przez to ze za bardzo dociskalo lozysko do sloneczka tylko dlatego ze pewnie kupiles sprzeglo firmy krzak po taniej cenie.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2012, 00:32   #17
ford123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-11-2009
Skąd: Katowice
Model: Escort
Silnik: Zetec 1,6 16V
Rocznik: 1998r
Postów: 44
Domyślnie Odp: sprzęgło zetec 1,6 16V wymiana

Witam.
Jest tak jak piszesz dziś zrobiłem pierwsze 450km i wszystko hula jak należy.
Dziękuję za pomoc
Tą sprężynę trochę wyciągiem by nie naciskało tak mocno.
Wyczaiłem jeszcze jedną rzecz.
Jak podniesiesz pedał na śrubie ro sprężyna mocniej naciąga linkę przez to ona ciaśniej chodzi w pancerzu i stąd pedał ciężej się naciska.
ford123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.