|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-12-2011, 20:25 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: Jelenia Góra/Zielona Góra
Model: Mondeo MK1 Sedan
Silnik: 1.6 16V 88KM
Rocznik: 1995
Postów: 75
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
Kupiłem oryginał używkę. Napięcia są OK, silnik nie przerywa, ale często pojawiają się jakby "wahania" w dawkowaniu pedału gazu przy małym obciążeniu. Występuje przy na niskich obrotach i delikatnie, jednostajnie wciśniętym gazie lub powolnym jego odpuszczaniu. Chyba głównie na zimnym silniku. Wrażenie jest takie jakby mi noga drgałaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy to może być wina przepływki, czy może ujawniło się teraz coś innego?
|
15-12-2011, 22:31 | #12 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
zaślep egr, objaw który masz właśnie na to wskazuje.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
16-12-2011, 14:23 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: Jelenia Góra/Zielona Góra
Model: Mondeo MK1 Sedan
Silnik: 1.6 16V 88KM
Rocznik: 1995
Postów: 75
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
Ha, też o tym myślałem. W błędach poza przepływką wystąpiło coś z EGR oraz czujnikiem PFE (przetwornik różnicy ciśnień?) który chyba jest z nim powiązany. Mam jeden gumowy wężyk zaślepiony, taki idący od ściany grodziowej po stronie pasażera. Kiedyś już się nad tym zastanawiałem co to jest, ale nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Może to właśnie jest powiązane z EGR? Czy zaślepiony to nie wiem, na razie nie mam warunków, żeby sprawdzić, ale na pewno pójdę tym tropem... |
16-12-2011, 17:42 | #14 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
ja nie wiem jak to jest z wężykami egra, nie przerabiałem samych wężyków, a jedynie zaślepiłem egr. U mnie to pomogło, a objaw był podobny jak u Ciebie, jadąc na na 5 biegu ze stałą prędkością, np 70kmh, auto tak lekko szarpało. Po zaślepieniu problem znikł.
Jak masz ten grzybek z egr, to poniżej tego grzybka układ przykręcony jest do bloku silnika na 2 śrubkach. Odkręcasz to, jest tam taka uszczelka. Na jej kształt wycinasz blaszkę (jak mam z brachy chyba alu, jakieś 2mm), robisz otwory na śrubki i montujesz. Nie potrzeba żadnych dodatkowych uszczelek. Mam to tak zmontowane już przez 80tys km i jest ok. Sprawdź ten temat.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) Ostatnio edytowane przez TomCat ; 16-12-2011 o 17:44 |
06-01-2012, 20:08 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-03-2007
Skąd: Jelenia Góra/Zielona Góra
Model: Mondeo MK1 Sedan
Silnik: 1.6 16V 88KM
Rocznik: 1995
Postów: 75
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
Dokładnie był to EGR. Dzięki za nakierowanie. Na razie mam zaślepiony kawałkiem puszki złożonym na 2 razyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Objawy ustąpiły, silnik chodzi elegancko. Na założenie już czeka fachowo docięta zaślepka z 2mm kwaśiaka (kupiona na allegro za 4zł). Na wszelki wypadek złoże na czerwony silikon.
|
18-01-2012, 14:08 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2009
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI 143 KM
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
Witam.Mam problem w mondeo 1.8 16V własnie z przepływomierzem. obroty nie spadaja ponizej 1000 obr a wyniki pomiarów to 1tys - 0,85 V 2tys- 1,6 V 3,5tys- 2,1 V .Przepływomierz nie nadaje sie do użytku czy szukac problemów w czym innym mianowicie spala mi 20L
|
18-01-2012, 16:27 | #17 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
a sonda jak?
|
18-01-2012, 16:45 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2009
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI 143 KM
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
Sonda daje w zakresie 0,4-0,9
|
18-01-2012, 18:40 | #19 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
na zimnym silniku czy na ciepłym?
|
19-01-2012, 10:00 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-10-2009
Skąd: Wrocław
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI 143 KM
Rocznik: 2008
Postów: 31
|
Odp: Kupno nowego przepływomierza
termostat nie zamyka wiec wszelkie pomiary na zimnym silniku. wyczysciłem przepływomierz i normalnie sie wkreca lecz wyniki sa takie same.puszczam gaz spada do 1500obr z 4 sekundy trzyma a pozniej delikatnie ponad tysiac obrotow ma
|