|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-12-2011, 21:39 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-08-2011
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 21
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
witam wszystkich użytkowników forum, od roku jestem szczęśliwym posiadaczem mondeo MK4, podobny przypadek do opisanego przez kolegę rma miałem w focusie MK2 a przyczyną były zużyte opony, zewnętrznie poza lekkim wyząbkowaniem nie było nic widać, miałem opony Pirelli P6000 z przebiegiem ok. 50 tyś. km, bieżnik zużyty równomiernie, boki opony też ok, sprawdzanie zawieszenia, regulacja geometrii niewiele zmieniała, dopiero zmiana opon na zimowe (sezonowa) spowodowała totalną odmianę samochodu i prowadzenie jak w typowej foce, sadzę, że warto spróbować na chwilę zmienić koła od mondeo, które się dobrze prowadzi, może nie trzeba szukać w zawieszeniu?
|
23-12-2011, 22:07 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-05-2008
Model: S-MAX, Transit L3H2
Silnik: 2.0 TDCi 150(180)KM, 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2015/16, 2016
Postów: 98
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
Coś w tym musi być. W moim S-Maxie mam podobnie. Też na Pirelkach (mod. nie pamiętam) letnich 225/50/17. Auto źle się prowadzi, koła jakby same wybierają kierunek, a po załadowaniu auta, na koleinach bujało jak na łódce. Jedyne czego się u mnie doszukano to minimalny luz na drążkach. Po wymianie na zimówki autko prowadzi się jak nówka.
|
24-12-2011, 12:37 | #13 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
Jeżeli zawieszenie jest ok, zbieżność ok, to przyczyną najprawdopodobniej są opony. Miałem kiedyś taką ekstremalną sytuację po zmianie opon na zimowe Pirelli Carving w Astrze I kombi, że autem właściwie nie dało się jeździć. Auto jechało jak chciało, utrzymanie prostego kierunku było prawie niemożliwe, ciągle trzeba było korygować tor jazdy. Raz ciągnęło w lewo, raz w prawo. Na pierwszym zakręcie przy 100 km/h prawie prosto poszedłem. Po wymianie jak ręką odjął.
Ps. Po rozmowie z przedstawicielem firmy Pirelli, przyznał on, że są to opony na rynek skandynawski, bardzo miękkie i nie na polskie drogi. |
29-12-2011, 06:52 | #14 | |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-12-2011
Skąd: Stalowa Wola
Model: Mondeo MK4 sedan
Silnik: 2.0 TDci
Rocznik: 2008
Postów: 12
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
Cytat:
zbieżność zrobiona poza ASO - facet przejechał parę metrów i powiedział że jest ok (jednak zastrzegł że dziwnie ciężko chodzi układ kierowniczy przy manewrach parkowania) ASO po kolejnej jeździe i uwadze o pochyłości dróg - przeglądnęło auto i znaleźli mały luz na drążku kierowniczym - zaprosili na wymianę - jednak niepokoiło mnie to i pojechałem do znajomych mechaników + gościa który ustawiał zbieżność i stwierdzili że drążek nie ma żadnych luzów i wymiana jest bezcelowa ASO po nowym roku znowu ma przeglądać auto ale też weźmie go inny fachowiec który uważa że przyczyny mogą być w łożyskach na MC Personie albo w samej maglownicy (uderzona, krzywa) ma zamiar porozpinać koła i sprawdzić jak chodzi układ kierowniczy Ja osobiście obstawiam coś ze wspomaganiem a raczej brakiem dobrego wspomagania bo auto zachowuje się jak stary maluch 126p z zapieczonymi zwrotnicami tzn. sam wybiera sobie kierunek i jedzie (np. na zakręcie mimo pochyłości drogi potrafi wyjechać pod górę) rok temu wymieniona była pompa wspomagania i to może mieć wpływ? ASO wykluczyło opony mam 215/55/16 Generalnie brakuje mi w tym samochodzie takiej bezwładności układu (coś jak luzu) który powoduje że auto potrafi lekko wrócić na tor jazdy a nie uparcie jechać w jednym obranym kierunku - jeżdżę i wszystkie inne samochody właśnie się tak zachowują (również te z szerokimi oponami) powoli też tracę cierpliwość bo jazda jest co najmniej dyskomfortowa - auto tej klasy powinno się prowadzić "jednym palcem" a nie dwoma rękami |
|
29-12-2011, 17:33 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-04-2007
Model: Mondeo MKIV Titanium X kombi
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009/2010
Postów: 199
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
Witam,
Opisane objawy wskazują na - niestety - źle ustawioną geometrię zawieszenia. W fordach zdarza się - rzadko - pewna "przykra" usterka po przejechaniu przez dziurę w jezdni lub po brawurowym wjechaniu na krawężnik. Skutek jest taki, że może "przesuniąć się" tylne zawieszenie. Dlatego warto sprawdzić geometrię tylnego zawieszenia. Mechanicy zwykle koncetrują się na przodzie - bo jak mówią - tylu się nie rusza. Pozdrawiam |
09-02-2012, 22:12 | #16 |
ford::beginner
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-12-2011
Skąd: Stalowa Wola
Model: Mondeo MK4 sedan
Silnik: 2.0 TDci
Rocznik: 2008
Postów: 12
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
Witam ponownie, udało mi się zamknąć temat myszkowania i niepewnego prowadzenia - otóż po ponownej zbieżności w ASO zakupiłem nowe oponki zimowe GOODYEAR Ultragrip8 205/60R16.... i jak ręką odjął - auto się prowadzi świetnie - mogę zaryzykować że lepiej jak firmowy Passat jest pewne na zakrętach a wyprowadzenie go z toru jazdy jest znacznie trudniejsze niż wcześniej - stare opony to jakaś zimówka Dunlop 215/55R16
Uff... kamień z serca - raz jeszcze dziękuję za porady - przyznam że dzięki forum postanowiłem spróbować wymiany opon pozdrawiam, |
10-02-2012, 08:38 | #17 | |
ford::average
Zarejestrowany: 29-08-2010
Skąd: Nie tak blisko Warszawy, nie tak daleko.
Model: [Mk4] Ford Mondeo 1,8 TDCi Silver X Kombi
Silnik: 1,8 125KM M6
Rocznik: 2010
Postów: 82
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
Cytat:
Po starym aucie zostały mi roczne zimowe Kormorany, założyłem je do Mondeo. Zakładał i montował mi je oczywiście wulkanizator. Po pierwszym wyjeździe do Warszawy byłem przerażony, bo samochód pływał po całej jezdni podczas pokonywania zakrętów. Wiedziałem, że nie może być to wina zawieszenia, ponieważ na letnich oponach wszystko było O.K. Po powrocie do domu sprawdziłem ciśnienie w oponach, brakowało po kilka dziesiątych. Dopompowałem powietrza i efekty pływania jak ręką odjął. Pozdrawiam. |
|
10-02-2012, 10:15 | #18 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
Cytat:
|
|
10-02-2012, 22:12 | #19 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 16-09-2011
Skąd: Limanowa
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2,0 tdci 171km/426Nm by V-tech
Rocznik: 2010
Postów: 76
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
powiem tak mialem podobne objawy ale nie wiem czy to nie przez zle opony lub cisnienie w oponach po zmianie opon na opony o mnniejszym profilu sprawa wygladala calkiem inaczej auto jest pewniejsze w zakretach i przy wyjsciu z zakretu
|
10-02-2012, 23:50 | #20 |
Minęło 9 lat i nic
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: Suchy Dwór
Model: Mk4 Mondeo Ghia X automat; Fiesta
Silnik: 2.3 Duratec/161KM; 1.25/82KM
Rocznik: 2009; 2010
Postów: 324
|
Odp: pływanie i niepewne prowadzenie
tdl - a tak się namęczyli producenci komputerów i programiści ze znakami:,.?()" itp. A Tobie trafiła się taka uboga wersja, golas kompletnyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mk4 Mondeo Ghia X, 2.3 Duratec 161 KM, automat, hatchback, Panter Black + dodatki |