Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-11-2011, 13:31   #1
tupungato
ford::beginner
 
Avatar tupungato
 
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM

Przeszukuję archiwum i nie trafiłem idealnie w mój przypadek.
Pacjent to Focus MK1 TDCi 1,8 (100KM/100PS). Przebieg 160kkm, ale swego czasu był sprowadzony przez handlarza, więc może być większy.

Odpala trochę podobnie do Focusa na tym filmiku:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Czyli kręci, kręci, kilka razy "chwyta", aż w końcu chwyci na dobre i zapala. Im zimniej tym gorzej. Na razie najzimniej było 2°C, wtedy kręciłem może 5x po 10 sekund. Zwykle jeszcze, w przeciwieństwie do tego filmiku, przed definitywnym odpaleniem silnik już jakby chwyta i przez 2-5 sekund "prawie chodzi", tzn. chodzi jakby na 2-3 cylindry (takie mam odczucie), cały czas z pomocą rozrusznika i dopiero wtedy chwyta na dobre. Jak już "chwyci", chodzi świetnie. Nie ma problemów z trzymaniem niskich obrotów. Nie ma problemów z przyspieszeniem. Po tym trudnym odpaleniu wylatuje obłok siwego dymu, ale normalnie w czasie jazdy nie kopci. Oczywiście jak go depnę z całej siły, to przy bardzo wysokich obrotach zakopci na czarno, ale raczej w taki zdrowy sposób jak wszystkie turbodiesle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Mechanik rozebrał, wyczyścił rozrusznik (lekko to poprawiło sprawę), sprawdził wszystkie świece, sprawdził akumulator. Sugeruje, żebym się z tym udał do specjalisty od pomp/wtrysków/czegoś jeszcze. Może to jednak coś prostszego?

Latem spalanie miał jak marzenie, w mieście około 5,0-5,2l. Ostatnio wzrosło do 6,5-7,0l, ale w zimnym okresie jeżdżę tylko trasy po 10-20km, silnik ledwo zdąży się rozgrzać, więc zakładam, że to normalny poziom wzrostu przy temperaturze 0-5°C? Spalanie wg komputera. Swoją drogą, na podstawie ilu kilometrów komputer liczy średnie spalanie? 100km czy więcej? Oczywiście wiem, że podaje wartość na 100km, ale próbka danych może być szersza.

Z góry dzięki za sugestie.

Dopisek: przy okazji podłączyli go do komputera, nie ma żadnych błędów. Po nocy akumulator ma ponoć 65-70% sprawności. Nie wiem czy podaję prawidłowy parametr. W czasie rozruchu (pod obciążeniem) na zimnym silniku po nocy przy 2°C napięcie spada do około 10V (najniżej na chwilę do 9,5V).


Ostatnio edytowane przez tupungato ; 23-11-2011 o 14:07 Powód: więcej danych
tupungato jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 16:49   #2
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM

jeżeli zachowuje sie podobnie jak ten na filmiku to sprawdź czy na pewno grzeją świece jak długo
druga sprawa to sprawdź ciśnienie sprężania
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 16:57   #3
tupungato
ford::beginner
 
Avatar tupungato
 
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM

Od jakiej temperatury w ogóle świece grzeją?
tupungato jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 17:12   #4
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM

nie patrz na kontrolke na liczniku tylko patrz co sie dzieje pod maską bo kontrolka nie pokazuje ci czy świece grzeją to są 2 obwody
około 15 st jak jest to powinny sie włączać
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2011, 17:04   #5
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
Domyślnie Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM

Miałem dość podobnie tylko że mój palił za pierwszym - kręciłem jakieś 5-6 sekund zwykle.
U mnie siadł akumulator- ale i w lato i w zimę palił źle.
Jeżeli ci pali coraz gorzej im zimniej to sprawdź świece - to już zrobiłeś, więc sprawdź czy prąd w ogóle dochodzi do świec. Bo może świece sprawne tylko przekaźnik prądu nie daje...
Mogą to być też już zużyte wtryski.
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2011, 18:51   #6
tupungato
ford::beginner
 
Avatar tupungato
 
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM

Świece sprawdzone, dobre.
Na razie przekaźnika nie sprawdziłem, ale dziś się dokładnie wsłuchałem i jedno jest pewne - nie słychać żadnego cyknięcia, pyknięcia, które zgodnie z opisami na forum powinno zaistnieć po podgrzaniu świec (przy odłączeniu przekaźnika). Nie zmienia się też podświetlenie zegarów w tym czasie. Jutro jeszcze skontaktuję się z elektromechanikiem, który na to już patrzył i spytam, czy konkretnie tą rzecz sprawdzał.
tupungato jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-12-2011, 16:04   #7
tupungato
ford::beginner
 
Avatar tupungato
 
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
Domyślnie Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM

Update: napięcie na świece idzie
Kupiłem też nowy akumulator i znacząco poprawiło to sprawę. Stary jednak nie był taki dobry, test po 15 minutach jazdy pokazał, że prąd rozruchu to około 350A. Więc jest nowa Centra Futura 72Ah/720A.
Ale dalej nie jest dobrze. Im dłużej auto stoi, tym trudniejszy rozruch. Nie wiem czy dobrze to oceniam, ale moje subiektywne odczucie jest takie: jak postał 24h, to raz zakręciłem, chwycił na trzy cylindry, pokręciłem jeszcze z trzema kilka sekund i chwycił na wszystkie. Jak postał 4 dni, chwytał po kolei - najpierw jeden, potem dwa, potem trzy, na koniec cztery. Czyli gdzieś to paliwo ucieka. Jeszcze przed podjęciem dalszych działań zmienię filtr paliwa, bo nie wiem kiedy był zmieniany i jaki jest (na 90% około 22 tys. km temu, przez poprzedniego właściciela gdy kupił samochód).
tupungato jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.