|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-11-2011, 17:06 | #1 |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Po zmianie opon na zimówki pojawił się u mnie dziwny problem, ale nie wydaje mi się mimo wszystko aby to koła były temu winne, gdyż jest to raczej zbieg okoliczności ...
Otóż w trakcie przyspieszania (i to raczej dynamicznego z niskich obrotów) przy obrotach silnika w przedziale ok. 1.900-2.100 pojawiają się dziwne szarpania - mam wrażenie takie jakby auto jechało na "tarce" która robi sie przed skrzyzowaniami. Czuć wtedy takie jakby pulsowanie na pedale gazu i generalnie czuć trzęsienie całym autem - nawet moja zonka siedząca obok na fotelu pasażera to czuje. Efekt ten wystepuje najwyraźniej na biegu czwartym i piątym, na trójce i szóstce jest słabo odczuwalny, a na dwóch pierwszych biegach wogóle go nie czuć i m.in. dlatego nie wiążę go z kołami. Również przy jeździe ze stałą predkością obrotową w okolicach 2tys obr. jest wyczuwalne delikatne poszarpywanie, ale to nie zawsze i raz mocniej raz słabiej. Ten objaw był obecny od samego poczatku jak auto kupiłem, ale mam wrażenie że teraz ostatnio jest to mocniej odczuwalne Objaw ten tak jak i tamten przy przyspieszaniu zaczyna być odczuwalny dopiero od trójki w górę, na jedynce i dwójce nie czuć go. Pierwszym moim podejrzeniem były niewywazone koła, ale wtedy istotna byłaby sama prędkość auta która jest przecież różna na poszczególnych biegach a tylko prędkość obrotowa silnika ma wpływ na te "drgania" Drugim moim przypuszczeniem jest sławetna dwumasa - ale na sprzęgle nic nie czuję, nawet jak usiłuję w trakcie tej "trzesiawki" wciskać sprzęgło, to niczego na pedale sprzegła nie czuje i dlatego mam watpliwości ...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Spotkał się ktoś juz z tego typu objawami???
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
30-11-2011, 18:01 | #2 |
ford::amateur
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoboost 203KM
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Ja miałem dokładnie takie same objawy.
Jak odpuszczałem w czasie przyspieszania gaz i ponownie dodawałem, wibracje ustawały. Objawy miałem przy około 70k km, i identycznie jak u ciebie pojawiły się jak założyłem zimówki. Zaraz potem, niestety u mnie skończyło się to dwumasą, na szczęście na gwarancji.
__________________
był S-MAX 2.0 TDCi 140 KM Platinium X jest S-MAX 2.0 Ecoboost 203KM Titanium + dodatki |
01-12-2011, 06:05 | #3 | |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Cytat:
Szczerze mówiąc mi też najbardziej "pasuje" dwumasa, ale dziwi mnie to, że nie mam absolutnie żadnych wibracji na pedale sprzegła i stad moja delikatna nadzieja na to, że może to coś innego ... Chociaz z drugiej strony przebieg zbliża się do 170tkm, to i sprzęgło może zacząć niedomagać ... Wczoraj profilaktycznie zabrałem sie za sprawdzanie na wszelki wypadek ofert na wymianę kompletu sprzęgła i dwumasy i obawiam się, ze będe musiał "wyskoczyć" z prawie 4-ech tysiaków, bo tyle mniej więcej z robotą wyliczył mi znajomy za wymiane wszystkich gratów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oferta z ASO Forda opiewała na kwotę 7.200zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (z czego 1.800zł to robocizna), a gdybym musiał to robić tutaj, u mnie w Szwecji, to cena byłaby 18tys koron Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (kurs korony obecnie to jakieś 48groszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) - i to wcale nie w ASO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
|
01-12-2011, 08:14 | #4 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Cytat:
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
|
01-12-2011, 11:35 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-07-2008
Skąd: Leiden NL - Kraków
Model: Transit Courier
Silnik: 1.5TDCi 90KM
Rocznik: 2017
Postów: 1,142
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Panowie , u mnie to samo w Galaxy , ale stawiam na krzywą felgę 17'' , muszę przełożyć na tył i zobaczymy czy pomogło. Jak mi wyważali koła letnie , to gostek powiedział że opona pije ale w pionie , tak że może to opony lub felgi. Nie straszcie dwumasą , bo to nie te objawy.
|
01-12-2011, 11:41 | #6 | |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Cytat:
To jest ewidentnie problem dotyczący układu przeniesienia napedu - tylko co go powoduje? - konczace sie sprzegło/docisk/dwumasa??? - półoski/przeguby? - cos jeszcze innego? Teoretycznie najsensowniejszym wydaje się "obciążenie" tym problemem dwumasy, bo w trakcie przyspieszania najbardziej obciązony jest własnie układ sprzegła - szczególnie że te efekty wystepują przy obrotach maxymalnego momentu obrotowego i szczególnie nasilone są w trakcie dynamicznego przyspieszania - odpuszczenie gazu likwiduje od razu "trzesiawkę"
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
|
01-12-2011, 11:55 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
To jest ewidentnie problem dotyczący układu przeniesienia napedu - tylko co go powoduje?
Aha czyli...o 12.00 przed zmianą kół NIE miałeś wcale,w najmniejszym nawet stopniu: szarpania,telepania,drgań...., a o "12.30" po zmianie wszystko to już występowało i to NIE jest wina kół??? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
01-12-2011, 13:04 | #8 |
ford::expert
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Problem zauwazyłem nastepnego dnia po zmianie kół.
A delikatne poszarpywanie przy stałej prędkości obrotowej ok. 2tys miałem od samego poczatku jak tylko kupiłęm te auto. Przed zmiana kół go nie zauwazyłem, a że moje opony letnie były juz praktycznie łyse (ok 1-1,5mm głebokosci bieznika), to nie jeździłem ani zbyt szybko, ani nie przyspieszałem jakoś gwałtownie, bo opony sie poprostu slizgały. Pierwsze moje wrażenie po zmianie kól było takie - "oooooo, znowu mam trakcję na jedynce i dwojce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum." Dopiero nastepnego dnia zauwazyłem przy dynamicznym przyspieszaniu, że coś dziwnego się dzieje. Na letnich przy podobnym przyspieszaniu miałem uslizg kół i załaczała się kontrola trakcji. Ze względu na powyzsze uważam, że problem nie jest związany z kołami, no chyba, że za problem uznamy większa przyczepność kół do podłoza i zamiast slizgania się kół zaczęło slizgać(?) się sprzegło. Rafał - jezeli to koła maja być winne, to jak wytłumaczysz, że dzieje się to tylko przy dynamicznej zmianie prędkości? Dlaczego uzaleznione jest to od prędkości obrotowej silnika, a nie prędkości obrotu kół? Dlaczego dziej się to przy różnych prędkościach i dlaczego tylko przy zmianach prędkości, a nie ma takich efektów przy jeździe ze stałą prędkością???? Gdyby problemem były krzywe felgi, źle wywazone opony albo cokolwiek innego zwiazanego z samym kołem, to objawy wystepowałyby zawsze przy tej samej prędkości, bez względu na to czy przyspieszam, zwalniam czy jadę z e stała prędkością, a tutaj tak nie jest. Jesli przyspieszam delkitnie to NIC się nie dzieje!!! Dopiero jak "dam w palnik" zaczynając z około 1.600-1.700 obr/min to przy ok. 1.900 zaczyna się "trzęsiawka", która kończy sie gdy przekrocze ok. 2.100 obrotów lub gdy w trakcie przyspieszania odpuszczę gaz. W jaki sposób mam takie efekty połączyć z problemem wywołanym przez koła???
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI |
01-12-2011, 13:52 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
No to skoro było coś wcześniej na rzeczy to wygląda mi to na dwumase,albo coś od napędu ....nie jestem mechanikiem,jedź do serwisu to Ci powiedzą.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual. |
01-12-2011, 14:50 | #10 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-12-2010
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 185KM@3800/404Nm@2200
Rocznik: 2007
Postów: 544
|
Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr
Cytat:
Ja jestem po wymianie kompletu, ale na 2 razy (najpierw dwumasa i sprzęgło, a potem jeszcze docisk). Gdybym to robił na raz to komplet części maks 2500 + 900 robocizna. Polecam gorąco części Sachsa, teoretycznie na pasuje, ale w praktyce jest idealny szczegóły z numerami części post #19 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Michal |
|
|
|
|