|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-11-2011, 22:43 | #11 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: praca zimnego silnika
U mnie jest to samo. Auto mam zaledwie od 2 tygodni. Zazwyczaj wygląda to tak, że po uruchomieniu zimnego silnika i próbie ruszenia z miejsca silnik zaczyna "przerywać". Wtedy zatrzymuję się i wciskam sprzęgło, a wskazówka obrotomierza skacze, czasem nawet bardzo i silnik nie reaguje na pedał gazu. Zjawisko samo ustępuje po chwili. Co ciekawe, występuje to tylko co któryś raz. Raz przytrafiło mi się w czasie jazdy po przejechaniu ok 1 km, przy ok 2 tys obr/min. Z kolei innym razem świadomie odczekałem chwilę po uruchomieniu silnika, a mimo tego zjawisko też wystąpiło. W pewnym momencie zacząłem podejrzewać, że zatankowałem jakieś badziewne paliwo, ale chyba to jest zły trop. W poniedziałek jestem umówiony w ASO, w zasadzie w innej sprawie, ale przy okazji im to wrzucę "na tapetę". Szczerze mówiąc nie spodziewam się, żeby sobie z tym poradzili, w każdym razie nie teraz, kiedy model jest jeszcze stosunkowo nowy. Jeśli jednak się czegoś dowiem to napiszę o tym na forum.
Krzysztof |
27-11-2011, 10:54 | #12 |
ford::beginner
Imię: mariusz
Zarejestrowany: 09-11-2011
Skąd: warmia
Model: ford focus
Silnik: 1.6 125 KM benzyna
Rocznik: 2011
Postów: 16
|
Odp: praca zimnego silnika
u mnie przerywania nie ma, auto chodzi normalnie, tylko na zimnym wiadac niewielkie ruchy wskazówki obrotomierza, poza tym żadnych anomalii..
|
27-11-2011, 12:39 | #13 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: praca zimnego silnika
Dzisiaj odpaliłem auto po nocy, odczekałem chwilkę, następnie jak tylko spróbowałem wyjechać z garażu obroty zaczęły falować (tym razem bez przerywania) w okolicy 1000 obr/min. Trwało to ok 10 sek, po czym obroty na krótką chwilę wzrosły do 1500 obr/min, a następnie powoli opadły do ok 1200. Wygląda to tak, jakby komputer w pewnej bardzo wczesnej fazie nagrzewania silnika za bardzo zmniejszał obroty pracy jałowej i być może to dlatego silnik zaczyna pracować niestabilnie.
Czy u Was cały proces przebiega podobnie? |
27-11-2011, 13:54 | #14 |
ford::beginner
Imię: mariusz
Zarejestrowany: 09-11-2011
Skąd: warmia
Model: ford focus
Silnik: 1.6 125 KM benzyna
Rocznik: 2011
Postów: 16
|
Odp: praca zimnego silnika
u mnie nie wyglada to tak drastycznie, chwile dosłownie 15 sekund po odpaleniu wskazówka delikatnie faluje(w okolicach 1000 obr/min), ale zaraz wszystko sie normuje, przy ciepłym silniku to nie wystepuje wcale.
|
21-01-2012, 14:11 | #15 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: praca zimnego silnika
Odnośnie tego falowania obrotów przy zimnym silniku, to w ASO stwierdzili, że moduł PCM wskazuje znacznie zawyżoną temperaturę zewnętrzną, pomimo że sam czujnik temperatury wskazuje prawidłowo. Wskutek tego, komputer głupieje i utrzymuje zbyt niskie wolne obroty. Panowie zgłosili ten fakt do Ford Polska i po mniej więcej 2 tygodniach wymienili mi oprogramowanie, co rozwiązało całkowicie ten problem. Polecam więc wszystkim, którzy mają u siebie taki problem, żeby także zgłosili się do ASO. Zresztą dowiedziałem się że z założenia wymieniają oprogramowanie na najnowsze przy każdej wizycie w serwisie, niezależnie od tego czy klient zgłasza jakieś uwagi czy nie.
|
23-01-2012, 23:36 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-09-2011
Skąd: ŚLĄSK
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 182 PS powered by tedi_k :D
Rocznik: 2014
Postów: 93
|
Odp: praca zimnego silnika
Witam,
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem MK3 z 1.6 125 KM i nie zauważyłem problemów z falowaniem obrotów. Zauważyłem natomiast inną dziwną przypadłość a mianowicie zdarza co jakiś czas iż silnik jest wyraźnie słabszy - wystarczy zgasić i odpalić ponownie samochód i problem znika. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ( nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, PB 95 i PB 98 ) Pozdrawiam MiszA |
24-01-2012, 16:58 | #17 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: praca zimnego silnika
Wiesz co, u mnie ten silnik to w ogóle jest jakiś słaby, zupełnie jak bym miał wersję z silnikiem o mocy 105 KM, a przynajmniej takie ma osiągi, choć w papierach ma 125 KM. Nie jestem pewien, ale faktycznie odnoszę wrażenie, że raz jest źle a raz jeszcze gorzej. A czy próbowałeś jakoś zgrubsza zmierzyć osiągi Twojego auta, np czas rozpędzania od 60 do 100 km/h na czwartym biegu? Dziennikarze z Auto Motor i Sport zrobili testy i wyszło im chyba 12,8 sek. Ja nie mierzyłem zbyt dokładnie, ale wychodzi mi sporo więcej (ciepły silnik, płaski teren, rozpędzam od 63 do 105 km/h - mam opony205/55R16 i ok 5% błąd szybkościomierza).
|
24-01-2012, 17:31 | #18 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-09-2011
Skąd: ŚLĄSK
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 182 PS powered by tedi_k :D
Rocznik: 2014
Postów: 93
|
Odp: praca zimnego silnika
Sprawdzę dzisiaj lub jutro wieczorem wspomniane osiągi i dam znać - przy okazji jutro będę w serwisie i zapytam "magików" co z tym falowaniem obrotów w FF MK3.
Ostatnio edytowane przez Agnesqa ; 28-01-2012 o 19:52 Powód: nie cytujemy całych postów |
27-01-2012, 22:30 | #19 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-01-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 125 KM Ti-VCT
Rocznik: 2011
Postów: 24
|
Odp: praca zimnego silnika
Cytat:
|
|
28-01-2012, 19:49 | #20 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: praca zimnego silnika
A jak często Wam się zdarza, że samochód słabo ciągnie i musicie wyłączyć i włączyć silnik? Czy to częste czy raczej rzadkie zjawisko?
Ja również zauważyłem że raz samochód wydaje się być jest mocniejszy a raz słabszy, ale przyznam że nie próbowałem wyłączać i włączać silnika. Do tej pory sądziłem że to kwestia osiągnięcia odpowiedniej temperatury pracy silnika. Mam do pracy ok. 12 km i teraz kiedy zrobiło się zimno, przy spokojnej jeździe silnik nie zdąży się całkowicie nagrzać w ciągu drogi (widzę to po wolnych obrotach i chwilowym zużyciu benzyny na postoju w L/h). Muszę zatem spróbować tak jak Wy ponownie uruchomić silnik i sprawdzić czy jest żwawszy? |