|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-11-2011, 13:31 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
|
Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM
Przeszukuję archiwum i nie trafiłem idealnie w mój przypadek.
Pacjent to Focus MK1 TDCi 1,8 (100KM/100PS). Przebieg 160kkm, ale swego czasu był sprowadzony przez handlarza, więc może być większy. Odpala trochę podobnie do Focusa na tym filmiku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czyli kręci, kręci, kilka razy "chwyta", aż w końcu chwyci na dobre i zapala. Im zimniej tym gorzej. Na razie najzimniej było 2°C, wtedy kręciłem może 5x po 10 sekund. Zwykle jeszcze, w przeciwieństwie do tego filmiku, przed definitywnym odpaleniem silnik już jakby chwyta i przez 2-5 sekund "prawie chodzi", tzn. chodzi jakby na 2-3 cylindry (takie mam odczucie), cały czas z pomocą rozrusznika i dopiero wtedy chwyta na dobre. Jak już "chwyci", chodzi świetnie. Nie ma problemów z trzymaniem niskich obrotów. Nie ma problemów z przyspieszeniem. Po tym trudnym odpaleniu wylatuje obłok siwego dymu, ale normalnie w czasie jazdy nie kopci. Oczywiście jak go depnę z całej siły, to przy bardzo wysokich obrotach zakopci na czarno, ale raczej w taki zdrowy sposób jak wszystkie turbodiesle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mechanik rozebrał, wyczyścił rozrusznik (lekko to poprawiło sprawę), sprawdził wszystkie świece, sprawdził akumulator. Sugeruje, żebym się z tym udał do specjalisty od pomp/wtrysków/czegoś jeszcze. Może to jednak coś prostszego? Latem spalanie miał jak marzenie, w mieście około 5,0-5,2l. Ostatnio wzrosło do 6,5-7,0l, ale w zimnym okresie jeżdżę tylko trasy po 10-20km, silnik ledwo zdąży się rozgrzać, więc zakładam, że to normalny poziom wzrostu przy temperaturze 0-5°C? Spalanie wg komputera. Swoją drogą, na podstawie ilu kilometrów komputer liczy średnie spalanie? 100km czy więcej? Oczywiście wiem, że podaje wartość na 100km, ale próbka danych może być szersza. Z góry dzięki za sugestie. Dopisek: przy okazji podłączyli go do komputera, nie ma żadnych błędów. Po nocy akumulator ma ponoć 65-70% sprawności. Nie wiem czy podaję prawidłowy parametr. W czasie rozruchu (pod obciążeniem) na zimnym silniku po nocy przy 2°C napięcie spada do około 10V (najniżej na chwilę do 9,5V). Ostatnio edytowane przez tupungato ; 23-11-2011 o 14:07 Powód: więcej danych |
23-11-2011, 16:49 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM
jeżeli zachowuje sie podobnie jak ten na filmiku to sprawdź czy na pewno grzeją świece jak długo
druga sprawa to sprawdź ciśnienie sprężania |
23-11-2011, 16:57 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
|
Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM
Od jakiej temperatury w ogóle świece grzeją?
|
23-11-2011, 17:12 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM
nie patrz na kontrolke na liczniku tylko patrz co sie dzieje pod maską bo kontrolka nie pokazuje ci czy świece grzeją to są 2 obwody
około 15 st jak jest to powinny sie włączać |
24-11-2011, 17:04 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
|
Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM
Miałem dość podobnie tylko że mój palił za pierwszym - kręciłem jakieś 5-6 sekund zwykle.
U mnie siadł akumulator- ale i w lato i w zimę palił źle. Jeżeli ci pali coraz gorzej im zimniej to sprawdź świece - to już zrobiłeś, więc sprawdź czy prąd w ogóle dochodzi do świec. Bo może świece sprawne tylko przekaźnik prądu nie daje... Mogą to być też już zużyte wtryski. |
24-11-2011, 18:51 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
|
Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM
Świece sprawdzone, dobre.
Na razie przekaźnika nie sprawdziłem, ale dziś się dokładnie wsłuchałem i jedno jest pewne - nie słychać żadnego cyknięcia, pyknięcia, które zgodnie z opisami na forum powinno zaistnieć po podgrzaniu świec (przy odłączeniu przekaźnika). Nie zmienia się też podświetlenie zegarów w tym czasie. Jutro jeszcze skontaktuję się z elektromechanikiem, który na to już patrzył i spytam, czy konkretnie tą rzecz sprawdzał. |
06-12-2011, 16:04 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-05-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 20
|
Odp: Trudny rozruch na zimnym (poniżej 10°C) 100KM
Update: napięcie na świece idzie
Kupiłem też nowy akumulator i znacząco poprawiło to sprawę. Stary jednak nie był taki dobry, test po 15 minutach jazdy pokazał, że prąd rozruchu to około 350A. Więc jest nowa Centra Futura 72Ah/720A. Ale dalej nie jest dobrze. Im dłużej auto stoi, tym trudniejszy rozruch. Nie wiem czy dobrze to oceniam, ale moje subiektywne odczucie jest takie: jak postał 24h, to raz zakręciłem, chwycił na trzy cylindry, pokręciłem jeszcze z trzema kilka sekund i chwycił na wszystkie. Jak postał 4 dni, chwytał po kolei - najpierw jeden, potem dwa, potem trzy, na koniec cztery. Czyli gdzieś to paliwo ucieka. Jeszcze przed podjęciem dalszych działań zmienię filtr paliwa, bo nie wiem kiedy był zmieniany i jaki jest (na 90% około 22 tys. km temu, przez poprzedniego właściciela gdy kupił samochód). |