|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-11-2011, 07:09 | #111 | |
ford::average
Zarejestrowany: 29-08-2010
Skąd: Nie tak blisko Warszawy, nie tak daleko.
Model: [Mk4] Ford Mondeo 1,8 TDCi Silver X Kombi
Silnik: 1,8 125KM M6
Rocznik: 2010
Postów: 82
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
Cytat:
|
|
18-01-2012, 00:00 | #112 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Śląsk
Model: F S-Max Titanium/ Vw Sharan 2.0 TSI DSG/ MB E 250 CGI Cabrio
Silnik: 2.0 EcoBoost 203 PS/ 2.0 TSI DSG 200 PS/ 1.8 GDI 231 PS
Rocznik: 2012/ 2013/ 2012
Postów: 8
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
Witam,
odświeżę temat automatu DuraShift (dla 2.2 TDCI 200 KM). Czy w trybie „S” skrzynia sama przerzuca biegi czy trzeba samemu „operować” lewarkiem??? Pozdrawiam |
25-01-2012, 20:27 | #113 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-07-2011
Skąd: WF
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
sama, chyba że zaczniesz przełączać ręcznie +/- to wtedy już musisz ręcznie
|
03-02-2012, 19:58 | #114 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Śląsk
Model: F S-Max Titanium/ Vw Sharan 2.0 TSI DSG/ MB E 250 CGI Cabrio
Silnik: 2.0 EcoBoost 203 PS/ 2.0 TSI DSG 200 PS/ 1.8 GDI 231 PS
Rocznik: 2012/ 2013/ 2012
Postów: 8
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
W DSG w trybie "S" można zmieniać biegi ręcznie ale po chwili skrzynia powraca do trybu "S" automat. Żeby zmieniać biegi tylko ręcznie trzeba przejść do trybu ręcznego- inna pozycja niż "S" i "D".
Czy w Fordowskim durashift- A6 w trybie "S" skrzynia sama zmienia biegi do momentu aż do momentu ręcznej ingerncji? Czy potem sama powraca do automatycznej zmiany biegów?? Czy różnica pomiędzy "D" i "S" to jedynie różnica zmiany biegów przy innych obrotach silnika (wyższych w "S")??? Pozdro Mihoo888 |
04-02-2012, 02:18 | #115 | |||
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-02-2012
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk4 TitX automat
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2009
Postów: 20
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów, ponieważ to mój pierwszy post na forum.
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
|||
04-02-2012, 08:19 | #116 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Śląsk
Model: F S-Max Titanium/ Vw Sharan 2.0 TSI DSG/ MB E 250 CGI Cabrio
Silnik: 2.0 EcoBoost 203 PS/ 2.0 TSI DSG 200 PS/ 1.8 GDI 231 PS
Rocznik: 2012/ 2013/ 2012
Postów: 8
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
Napiszcie proszę, jakie są Wasze odczucia z jazdy- czy
1. skrzynia szarpie przy zmianie biegów na wyższy? 2. skrzynia szarpie przy zmianie biegów na niższy? 3. jak szybko/ wolno reaguje na wciśnięcie "gazu"? 4. nadaje się do dynamicznej jazdy? 5. przy (+/-) jakich obrotach zmienia bieg na wyższy w trybie "D"? 6. przy (+/-) jakich obrotach zmienia bieg na wyższy w trybie "S"? ...i czy ogólnie jesteś zadowolony z jej posiadania/ użytkowania? Mam teraz DSG i ogólnie sporo jeżdżę, więc jestem zwolennikiem automatu. Niestety, słyszałem, że Powershift pracuje trochę gorzej, niż DSG a Durashift gorzej niż Powershift... Pozdrawiam |
04-02-2012, 10:08 | #117 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Łęczna
Model: Fusion
Silnik: 2.0 EcoBoost AWD
Rocznik: 2013
Postów: 817
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
Cytat:
Poza tym,pomimo tego,ze DSG stała się wyznacznikiem dla skrzynek ASB wcale nie oznacza,ze jest idealna,potrafi "zgłupieć" jak każda ASB.Wiem bo "trochę "jeździłem Turanem.Na szczęście w nowych ASB istnieje możliwość sekwencyjnej zmiany biegów.
__________________
Było Monedo mk3 2,5V6 jest 2.0 240 KM AWD. |
|
04-02-2012, 12:35 | #118 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-02-2012
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk4 TitX automat
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: 2009
Postów: 20
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
ad. 1 i ad. 2 - nie mam porównania do innych automatów, bo to mój pierwszy, ale płynność i szybkość zmiany biegów to jest jedna z głównych zalet w stosunku do ręcznej skrzyni. Jak dla mnie zmienia bardzo szybko i bardzo płynnie.
ad. 3 - w trakcie jazdy nie zauważyłem żadnego negatywnego wpływu skrzyni na dynamikę jazdy. Jak chcę szybciej daję gaz, jak wolniej daję mniej gazu. Skrzynia zmienia biegi w tle tak, że sam bym lepszego momentu nie wybrał. Do tego stopnia, że naprawdę żadko używam trybu S, mimo że lubię dynamiczną jazdę. Zawsze jest też pod ręką - a właściwie nogą - tryb wymuszający redukcję biegu. Wciskasz gaz do podłogi pokonując pod koniec lekki opór i skrzynia od razu redukuje bieg. Czasami bardzo pomocne. Jedyny minus jaki zauważyłem ma miejsce w sytuacji konieczności szybkiego przyspieszenia z postoju, np. gdy stoi się w korku i chce włączyć w lukę w poruszających się autach na sąsiednim pasie. Przy ręcznej skrzyni można by pewnie podkręcić obroty na sprzęgle i problemu by nie było. Tutaj trzeba ułamek sekundy czekać, aż wzrosną obroty do ok 2000 i dopiero wtedy wystrzeliwuje jak rakieta. Niestety ten ułamek sekundy powoduje, że sam manewr nie jest już zbyt komfortowy. ad. 5 i 6 - jak nie zapomnę to sprawdzę przy najbliższej jeździe i jeszcze napiszę. Generalnie jestem baaardzo zadowolony. Do ręcznej bym już wracać nie chciał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-02-2012, 13:19 | #119 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-10-2011
Skąd: Śląsk
Model: F S-Max Titanium/ Vw Sharan 2.0 TSI DSG/ MB E 250 CGI Cabrio
Silnik: 2.0 EcoBoost 203 PS/ 2.0 TSI DSG 200 PS/ 1.8 GDI 231 PS
Rocznik: 2012/ 2013/ 2012
Postów: 8
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
Panowie- dzięki za cenne dla mnie informacje.
Mario13- co do technicznej strony budowy i różnic między tymi skrzyniami to powiem szczerze- nie znam się. Mam teraz DSG i powiem tak: na początku byłem zachwycony. Teraz, po 130 kkm nadal jestem zadowolony i mogę powiedzieć, że jest naprawdę niezła, ale ma też swoje słabe strony. Jeździłem niedawno Mrcedesem GLK i widziałem różnicę (in + dla MB) w porównaniu do DSG. Jeździłem też testowym S-Maxem z PowerShift z silnikami TDCI 140 i EB 240. Podobało mi się i nie widziałem znacznej różnicy w porównaniu do DSG. Niestety nigdzie nie znalazłem możliwości przetestowania skrzyni Durashift. Mam zamówione Galaxy TDCI 200 KM z Durashift A6- i trochę mam "stresa", jak to będzie działać. Po DSG nie chciałbym się rozczarować mulastym/ niezdecydowanym/ szarpiącym automatem. To już bym wolał "manuala"... Auto kupuję minimum na 4 lata i chciałbym być z nim szczęśliwy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a dopłacając 7k PLN nie mam pewności, że dobrze robię. Trochę taki kot w worku ta skrzynia dla mnie. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-02-2012, 20:46 | #120 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2009
Model: Mustang GT
Silnik: 5.0
Rocznik: 2015
Postów: 180
|
Odp: 6 biegowy automat - jak się sprawuje?
Durashift a Powershift to dla mnie duża przepaść po krótkiej jeździe Durashiftem. PS zrobiłem już 10kkm.
W Powershifcie naprawdę zmiana biegów jest zauważalna tylko po obrotach. w D zmiana na wyższy bieg następuje nawet w okolicy 2300 obrotów, w S leci aż do 3500-3800. S moim zdaniem dużo szybciej zmienia biegi, podciąga obroty silnika odrobinę wyżej. Nie wracam do niczego innego, a na początku obawiałem się automatu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo 2.0 EB Mustang GT 2015 |
|
Tagi |
automat , mondeo mk4 |
|
|