Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-11-2011, 15:17   #1
Sztendi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Olsztynek
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2000
Postów: 8
Domyślnie Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Witam

O kopceniu i falujących obrotach w swoim TDDI już opowiadałem, więc pojechałem do mechanika, aby sprawdzić ewentualne błędy komputera, ale jedyne co było nie w porządku to jakiś błąd mówiący o tym, że akumulator nie przyjmuje ładowania, więc na dniach kupie nowy. Ale jaki ma to związek z falującymi obrotami i kompceniem na biało? Stwierdził jednak, że dwumasa pada, objamy są następujące: przy wcisnietym sprzęgle silnik pracuje idealnie, równo, ale gdy stoi na jałowym, bez wcisnietego sprzegła, to słychać metaliczne pukanie i dziwny warkot. Jendocześnie stwierdził, że od tej dwumasy właśnie falują obroty i jest takie kopcenie, ale co ma piernik do wiatraka? Dodam tylko, że po zimnej nocy nie mogłem odpalić samochodu, krecił, widać było, że obroty mocno falują ku dołowi nie umożliwiając odpalenie auta.

Co myślicie o tym? Bo słaby akumulator chyba nie ma wpływu na falujące obroty i kopcenie? ani tymbardziej dwumasa...

Pomórzcie coś panowie, bo nie wiem co mam robić.

Sztendi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-11-2011, 20:08   #2
klocky
ford::average
 
Avatar klocky
 
Zarejestrowany: 29-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 190
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

hm... myślę, że w jakimś ekstremalnym przypadku,że dwumasa już tak się rozjechała mogą falować obroty(to moja hipoteza). Na kole zamachowym jest czytnik prędkości obrotowej, jeśli koło jest bardzo zozklekotane (duży luz)brak jest prawidłowego odczytu położenia wału.
klocky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2011, 15:58   #3
Sztendi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Olsztynek
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2000
Postów: 8
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Objawy się potwierdzają co do dwumasy, telepie go bez wciśniętego sprzęgła, ku górze sprzęgło drga i leciutko się przycina... Jak myślicie dobry mechanik bez rozkręcania da mi pewność, że padła dwumasa i przez to są te nieszczęsne drgania obrotów? Dymienie towarzyszy przy tym okrutne, wcześniej było troche mniejsze, czy to też objaw dwumasy?

A tak zapytam, bo będę wymieniał cały komplet, wraz ze sprzęgłem.. Sprzęgło zbiera wam od razu od podłogi? u mnie po puszczeniu dosłownie centymetra już sprzęgło zbiera...

No i jeszcze jedno, jak długo pociągnę jeszcze z tą dwumasą? kasę już oczywiście zbieram, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć..

Taki komplet będzie odpowieni?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

pozdro
Sztendi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-11-2011, 21:55   #4
bobas4
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-12-2008
Postów: 44
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

witam jestem po wymianie takiego kompletu luka (dzis odebrałem auto) ale ja zapłaciłem 1850 po znajomosci kumpel ma sklep. Pytanie skad taka różnica w cenie. Słyszałem że na allegro sprzedają chińszczyzne ile w tym prawdy nie wiem. Przy okazji mam pytanie mechanik przy wymianie spuszczał płyn chłodniczy bo wymontowywał jakąś rure tak trzeba czy na ciaga. Skasował mnie za nowy płyn do chłodnicy. Pozdrawiam
bobas4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2011, 05:27   #5
zbyszek99
ford::average
 
Avatar zbyszek99
 
Zarejestrowany: 09-09-2011
Skąd: Dolnośląskie, Ziębice
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 130 kucy
Rocznik: 2002
Postów: 91
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Powitać.
Ja przed wymianą zrobił bym jeszcze próbę przelewową na wtryskach. Pływające obroty mogą być sygnałem o kończących się wtryskach.
zbyszek99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2011, 11:55   #6
etaks
ford::average
 
Avatar etaks
 
Zarejestrowany: 05-08-2008
Skąd: Gorlice
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002/03
Postów: 143
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Cytat:
Napisał Sztendi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A tak zapytam, bo będę wymieniał cały komplet, wraz ze sprzęgłem.. Sprzęgło zbiera wam od razu od podłogi? u mnie po puszczeniu dosłownie centymetra już sprzęgło zbiera...


Taki komplet będzie odpowieni?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

pozdro
Wygląda na to, że komplet będzie odpowiedni do Twojego samochodu.

Jeśli chodzi o "branie sprzęgła od podłogi" to u mnie było to samo. Wymieniłem cały komplet sprzęgła i problem pozostał (mechanik obstawiał wysprzęglik). Ja teraz obstawiam, że winna jest pompa sprzęgła.

Cytat:
Napisał bobas4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam jestem po wymianie takiego kompletu luka (dzis odebrałem auto) ale ja zapłaciłem 1850 po znajomosci kumpel ma sklep. Pytanie skad taka różnica w cenie. Słyszałem że na allegro sprzedają chińszczyzne ile w tym prawdy nie wiem. Przy okazji mam pytanie mechanik przy wymianie spuszczał płyn chłodniczy bo wymontowywał jakąś rure tak trzeba czy na ciaga. Skasował mnie za nowy płyn do chłodnicy. Pozdrawiam
Może i są na allegro jakieś tanie chińskie podróbki, choć nie spotkałem się z takimi ale komplety w cenie 1200-1300zł to raczej oryginalne zestawy LUK-a sprzedawane głównie przez hurtowników z pominięciem marży sklepowej i stąd niższa cena.

Kolego bobas4 tyle ile Ty zapłaciłeś za części, ja wydałem na całość z montażem i przesyłką.

Nic mi nie wiadomo o konieczności spuszczania płynu.
etaks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2011, 12:20   #7
dymek.16
ford::amateur
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Wolin
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi 90km
Rocznik: 2004
Postów: 6
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Witam, miesiąc temu wymieniałem dwumas i mechanik nic mi nie mówił o spuszczaniu jakiegoś płynu.
dymek.16 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2011, 13:03   #8
kilowat
ford::beginner
 
Imię: rav
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: W-w
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 15
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Cytat:
Napisał bobas4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jestem po wymianie takiego kompletu luka (dzis odebrałem auto) ale ja zapłaciłem 1850 po znajomosci kumpel ma sklep...
W warsztacie na wstepnie uslyszalem cene - czesci 2000 + 500zl robocizna, a na allegro caly zestaw 1500zl... wniosek kupie z allegro i wyjdzie w sumie tyle co same czesci z warsztatu... pozdro
kilowat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2011, 15:40   #9
Sztendi
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Olsztynek
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2000
Postów: 8
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Żeby rozwiązać problem oryginalności można chyba zobaczyć czy na częściach są znaki Luc'a czy tylko na kartonie. Mam możliwość kupić za 1400 u siebie w firmie, wtedy będzie to 100% oryginał, ale można zawsze zyskać 150zł... Myślicie, że dwumasa może powodować falujące obroty i dymienie na biało z wydechu? A tak zapytam z ciekawości, ta próba przelewowa wtryskiwaczy ile mnie ewentualnie wyniesie? Na szczęście mam TDDI to jeszcze pół biedy w razie wymiany.

Z tą dwumasą to jeszcze bym chwile poczekał, ale te obroty to strasznie denerwującą, połączone z kopceniem to już w ogóle..nie wiem nawet z czym zaczynaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeszcze co do sprzęgła, nie jest tak przypadkiem, że "ten typ tak ma" czyli fordowskie sprzęgła takie już po prostu są, że zbierają od podłogi? bo w żadnym innym modelu nie spotkałem się z aż tak "agresywnym sprzęgle"

Czy jakiś mechanik będzie w stanie mi zagwarantować, że to falowanie i dymienie jest przez dwumasę czy przez jakiś inny, wadliwy element?

To dymienie jest większe teraz niż w momencie, kiedy kupowałem mondeusza, zależne to jest od temperatury czy może właśnie od zużywającej się dwumasy?

proszę o jakieś sugestie

pozdro
Sztendi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2011, 16:09   #10
toomekk6
ford::advanced
 
Avatar toomekk6
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
Domyślnie Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa

Z próbą przelewową kolega wyżej wprowadził Was w błąd. W TDDi nie przeprowadza się takiej próby. Tylko na wtryskach typu TDCI (nazywały się chyba piezoleketryczne).
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem
toomekk6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.