|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-11-2011, 15:17 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Olsztynek
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2000
Postów: 8
|
Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Witam
O kopceniu i falujących obrotach w swoim TDDI już opowiadałem, więc pojechałem do mechanika, aby sprawdzić ewentualne błędy komputera, ale jedyne co było nie w porządku to jakiś błąd mówiący o tym, że akumulator nie przyjmuje ładowania, więc na dniach kupie nowy. Ale jaki ma to związek z falującymi obrotami i kompceniem na biało? Stwierdził jednak, że dwumasa pada, objamy są następujące: przy wcisnietym sprzęgle silnik pracuje idealnie, równo, ale gdy stoi na jałowym, bez wcisnietego sprzegła, to słychać metaliczne pukanie i dziwny warkot. Jendocześnie stwierdził, że od tej dwumasy właśnie falują obroty i jest takie kopcenie, ale co ma piernik do wiatraka? Dodam tylko, że po zimnej nocy nie mogłem odpalić samochodu, krecił, widać było, że obroty mocno falują ku dołowi nie umożliwiając odpalenie auta. Co myślicie o tym? Bo słaby akumulator chyba nie ma wpływu na falujące obroty i kopcenie? ani tymbardziej dwumasa... Pomórzcie coś panowie, bo nie wiem co mam robić. |
14-11-2011, 20:08 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 190
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
hm... myślę, że w jakimś ekstremalnym przypadku,że dwumasa już tak się rozjechała mogą falować obroty(to moja hipoteza). Na kole zamachowym jest czytnik prędkości obrotowej, jeśli koło jest bardzo zozklekotane (duży luz)brak jest prawidłowego odczytu położenia wału.
|
15-11-2011, 15:58 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Olsztynek
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2000
Postów: 8
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Objawy się potwierdzają co do dwumasy, telepie go bez wciśniętego sprzęgła, ku górze sprzęgło drga i leciutko się przycina... Jak myślicie dobry mechanik bez rozkręcania da mi pewność, że padła dwumasa i przez to są te nieszczęsne drgania obrotów? Dymienie towarzyszy przy tym okrutne, wcześniej było troche mniejsze, czy to też objaw dwumasy?
A tak zapytam, bo będę wymieniał cały komplet, wraz ze sprzęgłem.. Sprzęgło zbiera wam od razu od podłogi? u mnie po puszczeniu dosłownie centymetra już sprzęgło zbiera... No i jeszcze jedno, jak długo pociągnę jeszcze z tą dwumasą? kasę już oczywiście zbieram, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć.. Taki komplet będzie odpowieni? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pozdro |
15-11-2011, 21:55 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-12-2008
Postów: 44
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
witam jestem po wymianie takiego kompletu luka (dzis odebrałem auto) ale ja zapłaciłem 1850 po znajomosci kumpel ma sklep. Pytanie skad taka różnica w cenie. Słyszałem że na allegro sprzedają chińszczyzne ile w tym prawdy nie wiem. Przy okazji mam pytanie mechanik przy wymianie spuszczał płyn chłodniczy bo wymontowywał jakąś rure tak trzeba czy na ciaga. Skasował mnie za nowy płyn do chłodnicy. Pozdrawiam
|
16-11-2011, 05:27 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-09-2011
Skąd: Dolnośląskie, Ziębice
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 130 kucy
Rocznik: 2002
Postów: 91
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Powitać.
Ja przed wymianą zrobił bym jeszcze próbę przelewową na wtryskach. Pływające obroty mogą być sygnałem o kończących się wtryskach. |
16-11-2011, 11:55 | #6 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 05-08-2008
Skąd: Gorlice
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002/03
Postów: 143
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Cytat:
Jeśli chodzi o "branie sprzęgła od podłogi" to u mnie było to samo. Wymieniłem cały komplet sprzęgła i problem pozostał (mechanik obstawiał wysprzęglik). Ja teraz obstawiam, że winna jest pompa sprzęgła. Cytat:
Kolego bobas4 tyle ile Ty zapłaciłeś za części, ja wydałem na całość z montażem i przesyłką. Nic mi nie wiadomo o konieczności spuszczania płynu. |
||
16-11-2011, 12:20 | #7 |
ford::amateur
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 20-09-2011
Skąd: Wolin
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi 90km
Rocznik: 2004
Postów: 6
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Witam, miesiąc temu wymieniałem dwumas i mechanik nic mi nie mówił o spuszczaniu jakiegoś płynu.
|
16-11-2011, 13:03 | #8 | |
ford::beginner
Imię: rav
Zarejestrowany: 15-05-2011
Skąd: W-w
Model: Ford Focus Mk3
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 15
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Cytat:
|
|
16-11-2011, 15:40 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-10-2011
Skąd: Olsztynek
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2000
Postów: 8
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Żeby rozwiązać problem oryginalności można chyba zobaczyć czy na częściach są znaki Luc'a czy tylko na kartonie. Mam możliwość kupić za 1400 u siebie w firmie, wtedy będzie to 100% oryginał, ale można zawsze zyskać 150zł... Myślicie, że dwumasa może powodować falujące obroty i dymienie na biało z wydechu? A tak zapytam z ciekawości, ta próba przelewowa wtryskiwaczy ile mnie ewentualnie wyniesie? Na szczęście mam TDDI to jeszcze pół biedy w razie wymiany.
Z tą dwumasą to jeszcze bym chwile poczekał, ale te obroty to strasznie denerwującą, połączone z kopceniem to już w ogóle..nie wiem nawet z czym zaczynaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeszcze co do sprzęgła, nie jest tak przypadkiem, że "ten typ tak ma" czyli fordowskie sprzęgła takie już po prostu są, że zbierają od podłogi? bo w żadnym innym modelu nie spotkałem się z aż tak "agresywnym sprzęgle" Czy jakiś mechanik będzie w stanie mi zagwarantować, że to falowanie i dymienie jest przez dwumasę czy przez jakiś inny, wadliwy element? To dymienie jest większe teraz niż w momencie, kiedy kupowałem mondeusza, zależne to jest od temperatury czy może właśnie od zużywającej się dwumasy? proszę o jakieś sugestie pozdro |
16-11-2011, 16:09 | #10 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
|
Odp: Koniec dwumasy? dziwna sprawa
Z próbą przelewową kolega wyżej wprowadził Was w błąd. W TDDi nie przeprowadza się takiej próby. Tylko na wtryskach typu TDCI (nazywały się chyba piezoleketryczne).
__________________
Mam nadzieję, że pomogłem a nie zepsułem |