|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-11-2011, 14:44 | #21 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Odp: jaki olej wlać
Poczytaj sobie w linku (kliknij na napis ANTYKOKS w moim poprzednim poście)
Generalnie to czyści nagar z cylindrów, odblokowywuje pierścienie zapieczone, itd. Wzrasta ciśnienie sprężania i ogólnie silnik ma ciut lżej. Wstrzykujesz go do cylindra po wykręceniu świec - tym różni się od chemii działającej przez układ smarowania, która nie dostaje się do samej komory spalania. Dlatego płukanka + antykoks to dopiero czyszczenie silnika. Co do marki oleju, co user, to opinia. Zawsze możesz olej zmienić, ale wydaje mi się, że nie pomoże to. Klasa oleju, to klasa oleju... kto go robi to już kwestia gustu. Mobil robił Formulę E dla Forda, teraz nową Formulę F robi Castrol. O Castrolu też można wyczytać różne opinie, najłagodniejsza to taka, że stoi za tym olejem tylko marketing. Ale czy to prawda... Focus, którego miałem, przejechał na Formuli E 5W-30 289tysięcy kilometrów i nic nie brał pomiędzy wymianami co 10 tys.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
09-11-2011, 17:29 | #22 |
ford::average
Imię: Andre
Zarejestrowany: 20-04-2011
Skąd: RP
Model: Seat Alhambra
Silnik: 2 litry benzyna+LPG
Rocznik: 2002
Postów: 52
|
Odp: jaki olej wlać
Opis preparatu jest b.zachęcający. Robiłeś może już coś takiego lub Ktoś z Twoich znajomych? Chodzi mi o diagnozowanie kiedy ten środek wskazanym jest zaaplikować i jaki został uzyskany rezultat.
|
09-11-2011, 17:43 | #23 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Odp: jaki olej wlać
Tak, robiłem u siebie w jeepie. Nie mierzyłem ciśnienia i w zasadzie zrobiłem to z ciekawości.
Nie było dużo syfu, ale pewnie dlatego, że mam gaz i to jeszcze z holandii, na mikserze. Czyli wiekszość swojego przebiegu jeep zrobił na gazie. Po zabiegu na szmatach było trochę czarnego, ale bez rewelacji. Pod butem jakby trochę żwawiej, ale to może być autosugestia. Natomiast kolega z forum Jeep zrobił taki zabieg z pomiarem ciśnienia. Przed miał 10.8 bar, a po zabiegu, czyli kilkunastu minutach wyszło 12.2 bar A co do aplikacji, to nie ma zaleceń ani przeciwwskazań - robisz jak masz ochotę.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
10-11-2011, 07:36 | #24 |
ford::average
Imię: Andre
Zarejestrowany: 20-04-2011
Skąd: RP
Model: Seat Alhambra
Silnik: 2 litry benzyna+LPG
Rocznik: 2002
Postów: 52
|
Odp: jaki olej wlać
Dzięki wielkie za podpowiedzi. Muszę temat przemyśleć i podjąć decyzje.Pozdrawiam
|
11-11-2011, 11:29 | #25 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: jaki olej wlać
Cytat:
tutaj troche opisu i wykresu co i jak [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
12-11-2011, 17:05 | #26 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Odp: jaki olej wlać
motorek26, teorię znam.
W niskich temperaturach olej o większym zakresie, też będzie gęstszy. Popatrz na to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A powinna być taka sama teoretycznie. Różnie to bywa po prostu. Trzeba wziać konkretny produkt, a nie artykuły z internetu. Ten cytowany zresztą to trochę taki nie do końca naukowy... Cytat:
A czy półsyntetyk, czy syntetyk, czy minerał, to zależy. Olej Quaker State 10W-30 na przykład jest full syntetykiem. A olej PetroCanada albo MOPAR (to taki Motorcraft tylko do Jeepa) 10W-30 to minerały.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
|
27-11-2011, 08:08 | #27 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 26-07-2009
Skąd: Szczecin/Police
Model: Mondeo Mk1 Ghia
Silnik: 2.0 136Km
Rocznik: 1993
Postów: 207
|
Odp: jaki olej wlać
Witam.Ja mam takie pytanko.Posiadam Mondziaka 2.0pb+lpg z 219tyś (220tyś km za 400km).Kupiłem autko jak miał przejechane 212tyś,po zakupie sprawdziłem płyny,oleje i silnikowego dolałem do wyrównania bagnetu,przy czym olej z butelki wszedł cały.Klekotać też troszkę klekoczę jednak przywykłem do tego ponieważ inne marki Forda też ten objaw mają.Teraz pytanie,olej brudny nie jest,widać jeszcze bursztynowy kolorek,jednak noszę się z zamiarem wymiany oleju na SHELL HELIX HX7 10W-40.Czy może Castrol??
|
03-05-2020, 20:15 | #28 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 28-12-2019
Skąd: Warszawa
Model: Ford mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 1995
Postów: 3
|
Ford Mondeo mk1 GLX 1995 sedan zmiana olejulpg
Witam, odziedziczyłem po ojcu Forda jak w tytule, przebieg 240 000 km. Od razu jak go dostałem zrobiłem mu płukanke silnika (MANNOL 9900 Motor Flush), chyba pierwsza jaką miał od czasu produkcji bo to co z niego wylałem nie można było w żadnym znaczneiu nazwać olejem, bardziej jakaś smoła. Przy tym zalałem go tym czym ojciec zazwyczaj zalewał czyli mineralny olej 15w40 (MOBIL SUPER 1000 X1). Dopiero po tym wyczytałem że do tego forda przeznaczony jest raczej 10w40. Pytanie do posiadaczy: lać to co ojciec lał do tej pory czyli mineralny 15w40 (podejrzewam że już kilka cykli na mineralnym miał) czy przy następnej wymianie po płukance przejść na taki jaki zaleca producent?
EDIT: silnik bierze troszke oleju, ale nie dymi tylko się poci, z tego co zrozumiałem kwestia jakiegoś simeringu czy coś w tym stylu Dodatkowo pytanie odnośnie temperatury silnika, przed płukanką temperatura praktycznie na sztywno była po środku (plus minus między literami R i M w napise NORMAL) po płukance silnik zrobił się tak jakby bardziej "zrywny", mam wrażenie że ma troche lepsze przyśpieszenie (zarówno na LPG jak i na benzynie, ojciec typowa cebula na lpg jeździł jakieś 90% trasy przez ostatnie 10lat) ale temperatra pokazywana na liczniku zwiększyłą się, potrafi dobić do litery "L" w napisie "NORMAL". Wymieniłem płyn w chłodnicy (pierwszy raz zakładam od paru lat...), wypłukałem ją wodą demineralizowaną i zalałem świeżutkim płynem, temperatura jak skakała do "L" tak skacze do tej pory. Jest się czym przejmować czy to względnie normalne? |
Tagi |
lpg , mondeo mk1 , olej wymiana , temperatura silnika |
|
|