Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-10-2011, 22:34   #11
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

czyścić prowadnice do jedno ale żeby one się luźno przesuwały to już ciężej. podnieś może auto do góry i zobacz czy luzu na łożysku nie ma bo też by pewnie taki objaw był i ogólnie zobacz zawieszenie pod kątem luzów.

K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2011, 03:39   #12
Arek4791
ford::average
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK3 FL
Silnik: 2.0 TDCI Ghia
Rocznik: 2004
Postów: 145
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

A może to wina łożysk?U mnie było tak że przy hamowaniu miałem problem z utrzymaniem kiery, ustaliłem sam ze sobą że to tarcze więc kupiłem nowe, tydzień spokoju i znowu się zaczęło, jezdziłem tak jeszcze troszke zanim łożysko nie zaczęło mocno hałasować, zdemontowałem dwie piasty, wymieniłem oba łożyska i jak ręką odjął, nic nie trzęsie i pięknie hamuje.
__________________
Była fiesta 1.3
Opel signum 2.2DTI
Opel signum 3.0CDTI
Jest mondeo 2.0 TDCi
Arek4791 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2011, 20:06   #13
kuszek
ford::average
 
Avatar kuszek
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-10-2006
Skąd: NL
Model: mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 57
Unhappy Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

Witam ponownie.Nie za dużo zrobiłem z tymi moimi tarczami.Nie mam mozliwosci ani czasu podniesc auto.Ostatnio po przejechaniu kilku kilometrów z jednym małym hamowaniem sprawdziłem i tylnie były zimne, a przednie ciepłe.Czyli to znowu przednie krzywe.Zamowiłem już nowe i nowe klocki.Czy ktoś ma dobre rady jak wyczyścić zacisk dobrze (co dokładnie i czym itd) Myśle że zimne tarcze tylnie to nie powód że słabo hamuja i rozgrzewają przednie.Wydaje mi sie że możliwe że zacisk nie działa prawidłowoi nir odbija albo cosik i rozgrzewa tarcze.Ostatnio kiedy były proste (świętej pamięci) jechałem autostradą i po 300 km musiałem z 3 razy gwałtownie hamować i po 3 razie poczułem już lekkie drgania.Także to moje najprostsze przypuszczenie.jakieś pomysły co do czyszczenia zaciskó (oczywiście na miejscu) pozdr
__________________
kuszek
kuszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2011, 20:42   #14
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

może kup zestaw naprawczy zacisku ja u siebie robiłem koszt jednej strony 19 zł w zestawie masz oring te gumy do prowadnic i uszczelke tłoka przynajmniej w mk1. Jak tłok wyciagasz to potem musisz odpowietrzac układ więc uważaj z odpowietrznikami bo moga się ukręcić. Co do grzania tarcz to wiadomo że powinny być ciepłe a skoro tył masz zimny to może tam coś jest nie tak może za słabo hamuje i wiekszość przejmuje przód?
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 17:17   #15
kuszek
ford::average
 
Avatar kuszek
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-10-2006
Skąd: NL
Model: mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 57
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

No i według mnie to chyba mam przyczyne.Podniosłem auto po pracy.Było ciemno ale wystarczyło mi,że przednim kołem pokręciłemi po pierwsze tarcze krzywe,a po drugie nie szło za lekko,czyli według mnie prowadnice nie chodzą dobrzei nie odbijają.Pamiętam jak ostatnio jechałem po autostradzie to jak pisałem koło 300km beż przerwy i potem hamowałem gwałtownie.Także jak ciagle ocierały klocki o tarcze to się na maxa rozgrzały a potem klika porządnych hamowań i krzywe.Już zamawiam tarcze i klocki(już nie takie drogie) i zestaw naprawczy.Zestaw nie wiem czy wystarczy te gumy(jakby sprężynki) i prowadniece (te śruby) czy tłoczek też.Mam nadzieje że tłoczek jest dobry.Szkoda że nie sprawdziłem łożysk czy nie ma jakiś luzów albo cośik.A jescze jedno.Czy jak tłoczek mi trochę wyjdzie to łatwo powinien wejść do środka ?jak go wsunąć siłą,czy jakoś obrócić?pozdr
__________________
kuszek
kuszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 17:52   #16
K!S!3L
ford::specialist
 
Avatar K!S!3L
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 11-07-2010
Skąd: Szczerców
Model: Focus
Silnik: 1.8 16V 125KM
Rocznik: 1999
Postów: 879
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

jak całkowicie wyskoczy to wyleje się płyn hamulcowy a powinien w miarę lekko się wsunąc tak by dało się to zrobić ręką. Przy zestawie naprawczym będziesz miał te gumki w które prowadniki wchodzą i je przesmaruj w środku jakimś smarem odpornym na temperature który nie zostawia osadu bo po jednym hamowaniu się zapiecze
K!S!3L jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 18:15   #17
kuszek
ford::average
 
Avatar kuszek
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-10-2006
Skąd: NL
Model: mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 57
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

No właśnie z tego co pamiętam to ostatnio jak nacisnelem lekko na pedał hamulca to trochę wyszedł,a potem miałem problem z wsunieciem go.Miałe taki mały ścisk i poszło.Myślałem że może trzeba go wkręcić,albo coś podobnego
__________________
kuszek
kuszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 18:57   #18
klocky
ford::average
 
Avatar klocky
 
Zarejestrowany: 29-01-2009
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 190
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

Mówimy oczywiście o przednich zaciskach. Tłoczków nie wkręca się tylko wciska, nawet w 100% czyste i sprawne tłoczki będzie Ci ciężko wcisnąć ręką. Można sobie zrobić mały przyrząd który i tak Ci się przyda przy kolejnej wymianie klocków-kawałek płaskownika w połowie przewiercony i nagwintowany pod śrubę M8. Co do reszty zacisku to rozbierz prowadniki zacisku wyczyść łoża i prowadniki nasmaruj wysokotemperaturowym smarem i poskładaj. Sprawdź czy harmonijkowe osłony prowadnika nie są uszkodzone lub sparciałe. Sprawdź przy okazji osłonę tłoczka czy nie uszkodzona. Koledzy proponowali Ci zakup zestawu reperacyjnego, koszt 25 zetek kup go przed zabraniem się do rozbiórki.

A tak na super poważnie to skoro masz już takie problemy, to wymontuj obydwa zaciski, rozmontuj je na części pierwsze, wymień wszystko co dostaniesz z zestawem naprawczym i będzie okay.

Przed montażem nowych tarczy dokładnie doczyść piastę w miejscu przylegania tarczy, częstą przyczyną problemów jest źle przylegająca tarcza z powodu nagromadzonej korozji.
Przez przypadek nie smaruj żadnym smarem piasty lub innych elementów zacisków prócz prowadników pod osłonkami. Pod wpływem temp. i siły odśrodkowej smar zanieczyści tarcze i kłopot gotowy. Smar w połączeniu z pyłem okładzin i temp. tworzy na powierzchni tarczy spieki które powodują bicie podczas hamowania.
klocky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2011, 19:23   #19
kuszek
ford::average
 
Avatar kuszek
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-10-2006
Skąd: NL
Model: mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 57
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

Kórcze no to jestem w domuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.O to mi właśnie chodziło,że tłoczka nie umiałem wcisnąć ręcznie,tylko takim małym ściskiem.Już zamówiłem zestaw naprawczy. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Części przyjdą to wyślą mi do Nl i jechane.Tym razem nie będe się spieszył i dokładnie to zrobie.Nie wiem czemu mechanik tego nie zrobił,bo chyba też nie zrobił tego dokładnie.pozdrawiam i do usłyszenia
__________________
kuszek
kuszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2011, 16:45   #20
kuszek
ford::average
 
Avatar kuszek
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 26-10-2006
Skąd: NL
Model: mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 57
Domyślnie Odp: Szybko krzywiące się tarcze hamulcowe

Witam.Już po wymianie tarcz i klocków.Po wyciągnięciu klocków (zapomniałem podpisać z którego koła) 3 klocki były mało zużyte,bo niedawno wymieniałem,a jeden o 4 mm zjechany. Z jednej strony tarcza obracała się bez otarć,a druga lekko ocierała(ta co się grzała) Wymieniłem części z zestawu naprawczego w obydwu kołach.Po wymianie chodziły troszkę lepiej niż poprzednie (nie były zapieczone).Także już nie wiem co było przyczyną,bo tłoczek też bez większych problemów wszedł do środka,a łożyska też wpozadku.Aż się boję mocniej zahamować bo znowu może być to samo.Jedno co mi się nie spodobało to troszkę zjechana opona z buku,tylko,że nie z tej co tarcza ciężej chodziła.Opona nie ma dużego stażu,a ostatnio też musiałem wymienić z zimowego kompletu mocno zjechaną tą samą oponę,ale wulkanizator powiedział,że przez to że ciężarek spadł.Wydaje mi się,że zbieżność żle ustawiona.Teraz cierpliwie czekać.Apropo ma ktoś schemat wymontowania silniczka z fotela kierowcy,bo kupiłem zębatkę nową ,bo poszła,ale nie wiem jak się do tego zabrać(aku odłanczać? itd)pozdrawiam
__________________
kuszek
kuszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.