|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-10-2011, 07:03 | #461 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-11-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2l TDCI automat
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
nie jako tako .... tylko porządnie. ten czujnik pracuje w układzie z małą rezystancją i nawet niewielkie problemy ze stykiem powodują duże przekłamania. Najlepiej te styki po prostu lekko dogiąć. wszystko jest na wierzchu przy listwie
|
21-10-2011, 08:28 | #462 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Absolutnie go nie przekreślam i nie odmawiam sensu bycia temu testowi (jako jednemu z elementów diagnostyki) jednak jak sam wspomniałeś i zauważyłeś bardzo wielu uważa go wręcz za wyrocznię mówiącą wszystko o stanie wtryskiwacza (i wg. mnie jest to pokłosie działania ASO).
ememiks to nie ma co się przerażać tak to jest z nowymi (względnie) autami gdzie zaczyna rządzić elektronika. Najlepsze zawsze jest najprostrze ale te czasy minęły. I nie sprawdzaj po chińsku tylko zrób to porządnie lub daj komus kto to zrobi.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
21-10-2011, 08:45 | #463 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-11-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2l TDCI automat
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Problem z tym że mało kto wie co jest grane z tym ciśnieniem na listwie . W ASO zawyrokowali listwa do wymiany 1500zł i nic nie dało wymienili wiec wiązkę przewodów 400zł i było ok . Wynik 2 dni w plecy , nerwy i 2000 z portfela a rzeczywisty problem tkwił w słabym styku na złączu czujnika ciśnienia paliwa można to naprawić przez minutę . Dla przypomnienia objawy takie jak u ememiksa czyli nierówna praca czasami głośne klekotanie
|
21-10-2011, 09:25 | #464 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
No i wtryski po sprawdzeniu na stole, a samochod dalej nie równo pracuje po odpaleniu i strasznie kopci na niebiesko dopóki się nie rozgrzeje.
Już nie wiem co jeszcze sprwadzać? Wyciągać pompe i do sprawdzenia? Samochód po rozgrzaniu też nie pracuje super równo. Jak ewentualnie najprościej sprawdzić ten czujnik na listwie, (nie mam od kogo podmienić)? |
21-10-2011, 10:16 | #465 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-11-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2l TDCI automat
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
zacznij od złączki na czujniku podoginaj styki. Jak trochę zakopci na zimno można z tym żyć. Nie może kopcić podczas normalnej jazdy
|
21-10-2011, 12:02 | #466 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
|
21-10-2011, 13:25 | #467 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-11-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2l TDCI automat
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
na szczęście nie ja tylko kolega . ja mu za piwo naprawiłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
21-10-2011, 15:22 | #468 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Ruszałem tą kostką i całymi przewodami i nic, dalej silnik nie chodzi idealnie równo.
Nie wiem co mam dalej z nim począc, do kogo odstawić aby pierwszy lepszy majster nie szukał w ciemno wymieniając pół samochodu za który ja zapłacę.... Może pompe do sprawdzenia? Jak można sprawdzić ciśnienie na pompie bez wyciągania pompy, da się w ogole???? |
21-10-2011, 15:36 | #469 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-11-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2l TDCI automat
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Po podłaczeniu urządzenia diagnostycznego(niestety odpłatnie) można obserwować ciśnienie (to znaczy to co daje czujnik) można tez do listwy wkręcić dodatkowy czujnik z prawej strony. Jeżeli ciśnienie skacze to znaczy że jest uszkodzenie: czujnik lub kable/styki lub zawór na pompie . Samo ruszanie kablami nic nie daje, jeżeli jest słaby styk to pod wpływem drgań silnika powstają zakłócenia które sa powodem błędnego sterowania zaworem na pompie przez ecu. styki w złączce która jest na kablu trzeba delikatnie dokładnie dogiąć . Złączka jest rozbieralna w znacznym stopniu.
|
21-10-2011, 15:47 | #470 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-10-2011
Skąd: zachodniopomorskie
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TdCi
Rocznik: 2002
Postów: 53
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Ta wtyczka znajduję się po lewej stronie jak zbiornik wyrównawczy? i jest podpięta do takiej listwy która idzie koło wtrysków jak się zdejmie osłonę to widać? Jak tak to wypinałem już jak czyściłem kolektor i egr to musiałem odłączyć.
No u mnie jak auto się rozgrzeje to działa dobrze obroty nie fiksują tylko w przedziale 1600-2000 tys. Najgorsze ze to ze z kim nie pogadam do jakiego warsztatu nie pojadę to wtryski krzyczą ze padły a ja podkreślam brak jakiego sprężynki auto ciągnie jak szalone wczoraj 190Km pędziło bez problemu spalanie myślę że tez ok przy 130 6.5l. Chyba sobie odpuszczę i dopiero jak padnie wtrysk i będzie błąd to wymienię wtryski do tego czasu trzeba szukać dalej innej przyczyny Karzuk możesz jakimś foto ukazać to złącze? |