|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-10-2011, 09:46 | #11 |
ford::professional
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: BMW X3 F25 xDrive
Silnik: 2.0D 184KM
Rocznik: 2012.03
Postów: 1,018
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
lukas1974, czy słyszysz jakieś niepokojące odgłosy pracy turbiny przy przypieszaniu - gwizdy, świsty, etc.? Warto powtórzyć diagnostykę w innym serwisie... Cenną uwagę podał wcześniej Hipos i - mimo, że dotyczyła niemłodej Vectry - jest aktualna w naszych autkach: elektrozawór turbiny. W naszych silnikach (2.0 TDCi PSA) geometria/łopatki turbiny poruszane są za pomocą siłownika/mieszka zasilanego podciśnieniem przez elektrozawór. Zawory są dwa, identyczne, drugi porusza przepustnica na dolocie. Zauważysz je bez problemu po ściągnięciu pokrywy silnika, zawór od turbiny zamontowany jest głębiej.
Tu możesz kupić zawór: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - ja kupiłem i wymieniłem sam. ...a tu poczytasz więcej na temat problemów z zaworem: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
BMW X3 xDrive20d F25 2012 Jaguar XJ Sovereign X300 4.0 1997 Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi 2007 - w 2012 zmienił właściciela Ostatnio edytowane przez keisim ; 17-10-2011 o 23:54 |
17-10-2011, 16:16 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Wa-wa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Dokładnie takie same objawy miałem gdy zsunęła się rura z intercoolera. Stało się to w Austrii i pan w warsztacie (właściciel) zabronił mi dalszej jazdy bo wg niego padła turbina i "mogę zatrzeć motor". Zaryzykowałem i sam z dużą pomocą kierowców z tirów naprawiliśmy temat na parkingu przy autobahnie. Pozdrawiam i życzę tylko takiej usterki jak miałem w swoim maxiu
Ostatnio edytowane przez marck ; 17-10-2011 o 16:55 |
17-10-2011, 23:48 | #13 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Wa-wa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Cytat:
|
|
17-10-2011, 23:54 | #14 |
ford::professional
Zarejestrowany: 09-07-2007
Skąd: Śląsk
Model: BMW X3 F25 xDrive
Silnik: 2.0D 184KM
Rocznik: 2012.03
Postów: 1,018
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Skupiłem się na uszkodzeniu zaworu i (błędnie) założyłem, że świsty, gwizdy oznaczają ewidentny problem z turbiną ale Twoje uwagi są bardzo trafne... może to być nieszczelność na dolocie. Wycinam więc z poprzedniego maila 'Jeżeli nie to...' Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
BMW X3 xDrive20d F25 2012 Jaguar XJ Sovereign X300 4.0 1997 Ford Mondeo TitaniumX MK4 2.0 TDCi kombi 2007 - w 2012 zmienił właściciela |
19-10-2011, 11:40 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Wa-wa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Lukas1974, napisz jakie diagnozy, co do Twojego maxia.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
28-10-2011, 16:48 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Wa-wa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 17
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Lukas 1974, czyżbyś sprzedał już swojego S maxa? Taka cisza w temacie.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
09-12-2011, 20:01 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-10-2010
Skąd: Bełchatów
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 130km
Rocznik: 2006
Postów: 94
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Witam podobne objawy miałem w swoim brak mocy szarpanie wejście silnika w tryb awaryjny --- szpec stwierdził że wtryski nie dostają wystarczajacą dawke paliwa -- wymieniłem filtr paliwa i bujam się autem az miło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moze zacznij od filtra . Nadmienie że wcześniej wymieniłem filtr na orginał i na nim zrobiłem 1000 km więc bardzo byłem zdziwiony że moze być to filtr i nie puszcza odpowiedniej ilości paliwa nadmienie ze tankuje tylko w BP Jeśli ktoś ma problemy ze swoim s-maxem lub innym moge z czystym sumieniem polecić gościa z piotrkowa trybunalskiego diagnostyka 50 zł nr tel podam na pw jesli ktoś zainteresowany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
10-12-2011, 14:41 | #18 |
FCP member
Zarejestrowany: 23-08-2007
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Model: S-max Titanium S
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 381
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
U mnie też były takie objawy spowodowane filtrem paliwa. Serwis "zapomniał" wymienić po 60 tkm. Problemy pojawiły się około 90 tkm. Po wyminie filtra autko śmiga jak nowe.
|
10-12-2011, 22:00 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-06-2010
Model: S-MAX MK2, S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0TDCI 210km, 2.0TDCI 140km
Rocznik: 2015, 2007
Postów: 98
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Mam nadzieję, że nie pojechałeś na wymianę, jaki jest dokładnie komunikat numer błędu, ja ze swoim autem też się nawalczyłem błąd to zbyt niskie ciśnienie turbodoładowania, w aso również mówili, że to może turbina, może nieszczelny układ doprowadzający i odprowadzający powietrze do turbo, a jak się okazało to zamulony był DPF spaliny zbyt wolno się wydostawały i turbiny nie napędzały, ile ja się namęczyłem, a teraz pełna radość z jazdy, więc najpierw prawidłowo zdiagnozuj, a później zdecyduj sie na wymianę i tylko przypadkiem nie w aso!!!!
__________________
Pozdrawiam Piotr |
13-12-2011, 21:57 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-09-2010
Model: Ford S-max Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 27
|
Odp: Uszkodzenie turbosprężarki
Witam posiadam Max-sia z 2008 roku (styczeń) autko ma przejechane 138 tyś w większość na niemieckich autostradach . Mam dokładnie ten sam problem. Zaczęło się to od tego że jechałem po mieście pod górkę (60 km/h) i na convercie dostałem informację o usterce silnika i wyłączyło się ESP . Samochód zachowywał się jak by miał odłączoną turbinę . Od 1000 do tych 2000 obrotów normalnie a potem (jak powinno się uruchamiać turbo) idzie bardzo wolno ma takiego strasznego muła że jechać nim normalnie się nie da . Ale po wyłączeniu silnika i ponownemu uruchomieniu auto pracuje jak należy to znaczy ma kopa wszystko działa itp czyli tak jak by było okej. Turbo raczej nie jest uszkodzone bo jak wyłączam silnik i włączam to się naprawia ? Istna magia Proszę o jakiś wskazówki rady co wymienić co zrobić pozdrawiam . |
PS To nie jest pierwszy raz. Najczęściej zdarza się to przy włączonym tempomacie |