|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-09-2011, 12:25 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-04-2011
Model: Transit Nuggat
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 10
|
Brak świateł STOP
Parę dni temu, będąc w Albanii nagle przestały świecić się światła STOP. Teraz jestem już w Polsce i pora to naprawić. Pozycyjne tylne świecą, żarówki są sprawdzone - OK. Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie jakie tylko są w skrzynce - wszystkie OK. Stycznik przy pedale hamulca pstryka i wydaje się być sprawnym. Nie mam pojęcia co mogło się przydarzyć. dodam że światło wsteczne (białe tylne) działa prawidłowo, gdyż przeczytałem w jednym z postów, że to może być związane. Do stycznika przy pedale hamulca dochodzą 3 przewody. Dwa wchodzą w jedno łącze a jeden wchodzi w drugie łącze. Jak sprawdzić czy awaria jest przed czy za stycznikiem?
No i na czym może polegać awaria? Szukałem jakiegoś przekaźnika od świateł stop, takiego jak jest od kierunkowskazów albo świateł przednich ale nie znalazłem.... Pomożecie? |
06-09-2011, 16:59 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Brak świateł STOP
Na włącznik świateł stop na jedną z końcówek WCHODZĄ dwa przewody.
Jeden czarno-pomarańczowy podający napięcie z bezpiecznika F4, drugi czarno-żółty-czerwony idzie do włącznika świateł cofania. Skoro światła cofania działają - to znaczy, że cały ten obwód jest ok. Z włącznika z drugiej końcówki WYCHODZI jeden przewód czarno-czerwony, idący do żarówek. Zewrzyj końcówki wtyku włącznika stop - po włączeniu stacyjki, światła stop powinny się palić. Jeżeli tak jest - włącznik do wymiany. Mógł się mechanicznie zawiesić, może można go rozruszać (WD40 się kłania). Układ świateł stop nie ma żadnego przekaźnika.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-09-2011 o 17:20 |
07-09-2011, 07:05 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-04-2011
Model: Transit Nuggat
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 10
|
Odp: Brak świateł STOP
No i jak zwykle pomogłeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W miejsce bezpiecznika wstawiłem miernik a końcówkę wchodząca do przełącznika przy pedale hamulca spiąłem bezpiecznikiem - idealnie wchodzi. Na mierniku przy włączonej stacyjce otrzymałem dziwne wskazania - 7 do 8 V, co mnie mocno zdziwiło. Ale wiedziałem dzięki temu, że przejście jest. Przyczyna awarii była całkiem prozaiczna. Zacząłem poruszać oprawkami wraz z żarówkami i w pewnym momencie uzyskałem równo 12 V. Okazało się, że w obu światłach stop oprawki a dokładnie styczniki są wgięte i nie dość ściśle przylegają do płytek zasilających. Po odgięciu światła zaświeciły. Dziękuję za pomocne informacje i ... do następnej awarii. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Teraz zmagać się będę z nieszczelnościami przy pompie boscha bo czuć i widać paliwo oraz znacząco cieknie chyba z uszczelki miski olejowej. W między czasie muszę wymienić obie obejmy zbiornika paliwa. Jedna pękła na autostradzie w Czechach, i trzyma się na lince do wieszania prania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - a druga ledwie trzyma - przerdzewiały. Ze względu na to że nie widziałem nigdzie tych części pozostaje sztukowanie. |
07-09-2011, 07:40 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Brak świateł STOP
Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-09-2011 o 07:48 |
|
07-09-2011, 08:03 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-04-2011
Model: Transit Nuggat
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 10
|
Odp: Brak świateł STOP
To już chyba przerasta moje możliwości... raz że mam bardzo ograniczony dostęp do najazdu na którym mógłbym postawić auto, a ze względu na wysokość, ponad 2,7 m. do garażu się nie mieszczę. Poza tym moje umiejętności nie są na tyle duże żeby to sprawdzić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozostaje mechanik. a jedyny który jest polecany w Zielonej Górze jest ciągle zajęty. Pora znaleźć nowego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem, że muszę dziś umyć na ile się da silnik od dołu i po bokach by zobaczyć wyraźnie skąd cieknie. Może wtedy będę coś więcej wiedział... |
08-09-2011, 23:28 | #6 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
|
Odp: Brak świateł STOP
Wąż od pompy vacum i pompę pomocniczą paliwa (pod kolektorem wydechowym) widać dobrze nawet z góry. Poza tym Transit jest samochodem wysoko zawieszonym, mnie sporą część napraw udaje się robić bez podnoszenia auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-09-2011, 18:37 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-04-2011
Model: Transit Nuggat
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 10
|
Odp: Brak świateł STOP
Udało mi się zdiagnozować skąd cieknie paliwo przy pompie. Na dołączonym zdjęciu wskazałem przewód, z którego cieknie. Nie widać przetarć ale przewód wyraźnie przecieka. I stąd moje pytania:
Chcę zamówić taki przewód i go własnoręcznie wymienić. 1. O ile zdjęcie z trzpieni przy pompie nie powinno być trudne o tyle wyciągnięcie z filtra paliwa... nie wiem jak to zrobić. 2. Drugą sprawą jest jaki przewód zamówić i jak się go fachowo nazywa. Kolejna sprawa to wycieki oleju. Z żadnego przewodu pompy vacum ani z miski olejowej ani znikąd z przodu nie cieknie. Wyraźnie mokra jest tylna strona silnika... ta część, która łączy się ze skrzynią biegów. Więc to chyba ów "simering". Tego sam nie wymienię i nie wiem jakiego kosztu się spodziewać. W tym celu trzeba chyba odkręcić skrzynię biegów? Przy okazji wymienić olej? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
15-09-2011, 19:34 | #8 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
|
Odp: Brak świateł STOP
Cytat:
z filtra przewod wyciagasz prosto - odkrecasz srubke i delikatnie wyciagasz - chwile to potrwa przez to zgrubienie na przewodzie ale uda sie. gdybys nie mogl dostac przewodow w sklepie to przejrzyj ten watek [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
15-09-2011, 22:04 | #9 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Brak świateł STOP
Przewód paliwowy prawdopodobnie przetarł się od wibracji silnika, bo jakiś inny do niego dotykał. Najlepiej wymienić, ale na szybko doskonały efekt daje owinięcie ciasno dwiema krzyżowymi warstwami taśmy samowulkanizującej. Trzeba wpierw przewód odtłuścić rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym, a po owinięciu najlepiej niech samochód postoi przez noc. Ja tak kiedyś w przymusowej sytuacji zrobiłem (w trasie), a potem to wytrzymało wiele lat i nadal jest ok. Więc nie ruszam...
Porada trąci trochę druciarstwem, ale efekt sprawdzony... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Prawidłowe i eleganckie rozwiązanie to na pewno założenie nowego przewodu... Co do simeringu wału pod kołem zamachowym: musisz wyjąć skrzynię, zdjąć koło zamachowe. Simering siedzi w dodatkowej aluminiowej pokrywie, którą trzeba odkręcić. Dwie śruby od strony miski olejowej trzeba później bardzo delikatnie przykręcać, bo otwory w aluminiowej pokrywie są bardzo krótkie. Potrzebna będzie więc - oprócz simeringu - kartonowa uszczelka pod tą pokrywę. Sztuka nakazuje (i instrukcja serwisowa też), aby zawsze dawać nowe śruby mocujące koło zamachowe (ale ja,hm... zawsze dawałem stare...). Przy okazji warto pomyśleć o sprzęgle i łożysku oporowym - wymieniać czy nie... Oleju w skrzyni nie musisz wymieniać, ewentualnie sprawdź poziom i dolej.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 15-09-2011 o 22:11 |
22-09-2011, 08:09 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-04-2011
Model: Transit Nuggat
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 10
|
Odp: Brak świateł STOP
Z simeringiem jeszcze nic nie robię, na razie szukam speca, który mi to w Zielonej Górze zrobi... natrafiam na niczym nie uzasadniony opór ze strony znanych mi mechaników albo słyszę ceny zaporowe typu 2.000 PLN !
Przewód paliwowy na razie zrobiłem Twoją metodą i myślę, że jest skuteczna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy okazji nie chcąc zakładać nowego wątku zauważyłem że silnik mi się wolno nagrzewa. Wraz ze startem silnika kręci się też wentylator chłodnicy. A wydaje mi się, że skoro jest sprzęgło wiskotyczne to nie powinien. Co może być przyczyną? Uszkodzone sprzęgło? Na zimę wolałbym żeby silnik szybciej się nagrzewał, zaoszczędzę trochę paliwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |