|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2011, 12:06 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
|
Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
Witam.
Jako, iż planuję niebawem wymianę mojego MKII na MKIV, oczywiście chodzi o samochód używany, proszę o opinie na temat obu samochodów i ich silników. Nadmieniam, iz moje przebiegi roczne to max. 20.000 w większości po mieście. Interesują mnie samochody w wersji Titanium X - silniki 2.0 Pb lub 2.0 TDCI z rocznika 2007 lub 2008. |
27-08-2011, 22:04 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
przy takim przebiegu rocznym to diesel sie nie opłaci na dodatek po mieście.
Czy będzie to titanium czy trend silnik ten sam, nie ma w tej kwestii różnicy.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
28-08-2011, 08:08 | #3 |
Moderator
Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
Czemu diesel ma się nie opłacić?? Ceny używanych samochodów PB vs ON się zatracają i różnice nie są tak duże jak przy kupnie nowego auta. Przy silniku 2.0 TDCI trzeba pamiętać, że auto ma DPF czyli ustrojstwo które nie lubi samego miasta, no ale przy odpowiednim zadbaniu idzie z tym żyć
__________________
Ford EcoSport ST-Line by Delta & Tomas Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
28-08-2011, 10:40 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
Dlaczego!? Bo koszt utrzymania diesla (serwis, naprawa) jest duzo wyższy niż benzyny. O DPF już wspomniałeś. Jak dbać o DPF jeżdżąc w większości po mieście? Gdzie pojedziesz by mieć np. 80 km/h przez 20 - 30 min tak by się wypalił?
Tym bardziej że nie ma wskażnika który mówi kiedy należy to robić i jest to automat. 2,3 razy nie wypali (przerwie wypalanie) i czeka go serwis (wypalanie diagnostyczne, wymiana oleju itp.) czyli koszty. Wiec to nie jest kwestia kosztu zakupu tylko kosztów utrzymania. Największą zaletą diesla jest jego spalanie a w mieście tego nie odczuje bo w skrajnych przypadkach może mu palić więcej niż benzyna przy takiej samej cenie paliw kalkulacja jest niekorzystna dla diesla. Sytuacja sie zmienia gdy jedziesz w trasę, tu wygrywa diesel bezspornie (choć i tu różnice się zacierają jeżeli chodzi o spalanie). Dlatego uważam że przy takim przebiegu i w trybie miejskim diesel się nie opłaca.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
28-08-2011, 13:44 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,532
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
Witam
Na początku roku kupowałem używane mondeo mk4 i podzielę się moimi uwagami 1) benzyna czy diesel Powiedziałbym - "rozważanie akademickie" = teoretyczne Na rynku jest 80% (albo więcej) aut z silnikiem diesla Zawsze jeździłem benzyniakami i szukałem benzyniaka Niestety nie udało mi się znaleźć sensownej benzyny Mały wybór mondeo benzynowych zmusił mnie do kupna diela 2) Titanium czy Trend? Moim zdaniem od wyposażenia, ważniejszy jest stan auta i przebieg Obok siebie stały: Titanium (z Convers+) oraz Silver X Titanium miał 150,000km przebiegu, a Silver miał 30.000km przebiegu Co Ty byś wybrał? 3) Jeżdżę dieslem i mnie wkurza - inna technika - rozgrzewanie świec żarowych - trzymanie na wolnych obrotach przed zatrzymaniem aby turbina "zeszła z obrotów - turbo dziura Dodakowe minusy diesla: - droższy w zakupie - elemnty które nie występują lub nie psują się w benzynie: a) dwumasa b) turbina c) wtryski Tak więc zalecam szukać benzynę ALE może się okazać, że realia zmuszą Cię do zmiany decyzji pozdrawiam Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------ INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda / |
28-08-2011, 15:54 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
@arturek a gdzie szukałeś - Polska czy np. Niemcy? Co do przebiegu to nie zgadzam się z Tobą, przebieg nie jest dla mnie az tak dużym wyznacznikiem przy zakupie auta. Mój obecny MK II ma przejechane 186 000 mil x 1,6km = 297 600km i sprawuje sie całkiem nieźle. Pomiędzy wymianami oleju nie muszę dolewac ani grama. reszta również trzyma się w niezłej kondycji. Ważniejsze jest dla mnie czy auto było regularnie serwisowane, oczywiście chodzi o samochód sprowadzony z Niemiec bo tylko taki wchodzi w grę. Co do wyposażenia to podjąłem decyzję, że ma to być Titanium X bo taki standard mi odpowiada. Trend nie wchodzi w grę. Zgadzam się co do kosztów utrzymania i delikatności silnika - Diesel jest droższy i bardziej podatny na awarię ale z drugiej strony frajda jazdy TDCI jest ogromna. Ale z innej strony patrząc jak dużo jeździ po naszych ulicach Mondeo TDCI odnoszę wrażenie że nie jest z nimi tak źle. I bądź tu mądry i wymyśl sobie zmianę samochodu na nowszy...........Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. Co do mojej jazdy po mieście to nie będzie problemu abym raz na jeden bak paliwa zrobił sobie wycieczkę za miasto dla dobra DPF-a. Ostatnio edytowane przez Robert 68 ; 28-08-2011 o 15:57 Powód: Dopis treści |
28-08-2011, 16:14 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
Jasne że z TDCi nie jest źle (w stosunku do MK3 układ paliwowy siemensa sprawuje sie dużo lepiej - co można już stwierdzić gdyż model MK4 jest już prawie 4 lata na rynku). Ja też uważam że przebieg nie jest wyznacznikiem (bo co innego jest 200 tys. po autostradach a co innego 100 tys. po mieście czyli to drugie dużo gorsze dla auta).
Dużo więcej jest TDCi ponieważ: 1. Jak ktoś dużo jeździ to jest to słuszny wybór 2. Większość aut sprowadzanych to diesle bo firmy i ludzie kalkulują i wiedzą że jak sie dużo jeździ to się to opłaca - wejdź na np. mobile.de i zobacz że średni przebiego TDCi MK4 to ok. 200 - 250 tys. km, po przejechaniu granicy robi sie z tego 100 tys Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Co do frajdy wiem bo mam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Najgorsze w TDCi i DPF-ie jest to że nie wiesz kiedy będzie się wypalał stąd też założenie że np. co drugi bak przegonisz go za miastem niczego nie zmienia możesz nie trafić. Jak ci się raz nie uda wypalić to nie ptroblem ale częściej to gwarantowany serwis (przy szczęściu wyczyszczą serwisowo ale jak pech to DPF do wymiany) i dlatego o tym napisałem. Brakuje kontrolki która by o tym informowała.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta Ostatnio edytowane przez Kapsel_lg ; 28-08-2011 o 16:18 |
28-08-2011, 17:51 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
|
28-08-2011, 18:07 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
Chcesz dobrze kupić szukaj sam - tak mówi stare przysłowie pszczół Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie uwierzę w 7-8 letnie diesle kombi z przebiegiem 80 tys. Ksiązka serwisowa u handlarza to standard. jJak szukałem swojego to każdy miał. Jak byłas prośba o skan wpisów to już odpowiadał co drugi. Jak sprawdzałem wpisy to 80% aut nie było znanych serwisom których wpisy były w książkach. Ot polska rzeczywistość.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
29-08-2011, 01:17 | #10 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-12-2008
Skąd: Warszawa
Model: mondeo kombi
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 63
|
Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel
co do DPFa to widziałem jakis czas temu w ofertach niektorych firm zajmujacych sie chip tuningiem ze maja juz mozliwosc wyciecia tegoz ustrojstwa i obejscie elektorniki. W połaczeniu ze zrobieniem chipa daja fajne upusty takze wychodzi niewiele drozej jak za sam chip, a poniekad problem z DPFem nam odpada. Pytanie tylko czy ktos juz to robil i czy nie ma pozniej z tym jakis problemow? Bo taka oferta wydaje sie ciekawa
__________________
Mondeo 2.0 TDCi 2005 -->Nasze Titanium, Nissan Note 1,5 dCi 2008, FSO 125p 87' [bo cos trzeba w zyciu kochac] Naruszenie regulaminu par.23 i 24 |