Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-08-2011, 12:06   #1
Robert 68
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
Exclamation Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

Witam.
Jako, iż planuję niebawem wymianę mojego MKII na MKIV, oczywiście chodzi o samochód używany, proszę o opinie na temat obu samochodów i ich silników. Nadmieniam, iz moje przebiegi roczne to max. 20.000 w większości po mieście. Interesują mnie samochody w wersji Titanium X - silniki 2.0 Pb lub 2.0 TDCI z rocznika 2007 lub 2008.

Robert 68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2011, 22:04   #2
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

przy takim przebiegu rocznym to diesel sie nie opłaci na dodatek po mieście.
Czy będzie to titanium czy trend silnik ten sam, nie ma w tej kwestii różnicy.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 08:08   #3
TOMAS
Moderator
 
Avatar TOMAS
 
Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

Czemu diesel ma się nie opłacić?? Ceny używanych samochodów PB vs ON się zatracają i różnice nie są tak duże jak przy kupnie nowego auta. Przy silniku 2.0 TDCI trzeba pamiętać, że auto ma DPF czyli ustrojstwo które nie lubi samego miasta, no ale przy odpowiednim zadbaniu idzie z tym żyć
__________________
Ford EcoSport ST-Line by Delta & Tomas

Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery

Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022

Pozdrawiam
Tomas
TOMAS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 10:40   #4
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

Dlaczego!? Bo koszt utrzymania diesla (serwis, naprawa) jest duzo wyższy niż benzyny. O DPF już wspomniałeś. Jak dbać o DPF jeżdżąc w większości po mieście? Gdzie pojedziesz by mieć np. 80 km/h przez 20 - 30 min tak by się wypalił?
Tym bardziej że nie ma wskażnika który mówi kiedy należy to robić i jest to automat. 2,3 razy nie wypali (przerwie wypalanie) i czeka go serwis (wypalanie diagnostyczne, wymiana oleju itp.) czyli koszty.
Wiec to nie jest kwestia kosztu zakupu tylko kosztów utrzymania. Największą zaletą diesla jest jego spalanie a w mieście tego nie odczuje bo w skrajnych przypadkach może mu palić więcej niż benzyna przy takiej samej cenie paliw kalkulacja jest niekorzystna dla diesla. Sytuacja sie zmienia gdy jedziesz w trasę, tu wygrywa diesel bezspornie (choć i tu różnice się zacierają jeżeli chodzi o spalanie).

Dlatego uważam że przy takim przebiegu i w trybie miejskim diesel się nie opłaca.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 13:44   #5
arturek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar arturek
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,532
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

Witam
Na początku roku kupowałem używane mondeo mk4 i podzielę się moimi uwagami

1) benzyna czy diesel
Powiedziałbym - "rozważanie akademickie" = teoretyczne
Na rynku jest 80% (albo więcej) aut z silnikiem diesla
Zawsze jeździłem benzyniakami i szukałem benzyniaka
Niestety nie udało mi się znaleźć sensownej benzyny
Mały wybór mondeo benzynowych zmusił mnie do kupna diela
2) Titanium czy Trend?
Moim zdaniem od wyposażenia, ważniejszy jest stan auta i przebieg
Obok siebie stały: Titanium (z Convers+) oraz Silver X
Titanium miał 150,000km przebiegu, a Silver miał 30.000km przebiegu
Co Ty byś wybrał?
3) Jeżdżę dieslem i mnie wkurza - inna technika
- rozgrzewanie świec żarowych
- trzymanie na wolnych obrotach przed zatrzymaniem aby turbina "zeszła z obrotów
- turbo dziura

Dodakowe minusy diesla:
- droższy w zakupie
- elemnty które nie występują lub nie psują się w benzynie:
a) dwumasa
b) turbina
c) wtryski

Tak więc zalecam szukać benzynę ALE może się okazać, że realia zmuszą Cię do zmiany decyzji

pozdrawiam
Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------
INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda /
arturek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 15:54   #6
Robert 68
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

@arturek a gdzie szukałeś - Polska czy np. Niemcy? Co do przebiegu to nie zgadzam się z Tobą, przebieg nie jest dla mnie az tak dużym wyznacznikiem przy zakupie auta. Mój obecny MK II ma przejechane 186 000 mil x 1,6km = 297 600km i sprawuje sie całkiem nieźle. Pomiędzy wymianami oleju nie muszę dolewac ani grama. reszta również trzyma się w niezłej kondycji. Ważniejsze jest dla mnie czy auto było regularnie serwisowane, oczywiście chodzi o samochód sprowadzony z Niemiec bo tylko taki wchodzi w grę. Co do wyposażenia to podjąłem decyzję, że ma to być Titanium X bo taki standard mi odpowiada. Trend nie wchodzi w grę. Zgadzam się co do kosztów utrzymania i delikatności silnika - Diesel jest droższy i bardziej podatny na awarię ale z drugiej strony frajda jazdy TDCI jest ogromna. Ale z innej strony patrząc jak dużo jeździ po naszych ulicach Mondeo TDCI odnoszę wrażenie że nie jest z nimi tak źle. I bądź tu mądry i wymyśl sobie zmianę samochodu na nowszy...........Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

PS.
Co do mojej jazdy po mieście to nie będzie problemu abym raz na jeden bak paliwa zrobił sobie wycieczkę za miasto dla dobra DPF-a.

Ostatnio edytowane przez Robert 68 ; 28-08-2011 o 15:57 Powód: Dopis treści
Robert 68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 16:14   #7
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

Jasne że z TDCi nie jest źle (w stosunku do MK3 układ paliwowy siemensa sprawuje sie dużo lepiej - co można już stwierdzić gdyż model MK4 jest już prawie 4 lata na rynku). Ja też uważam że przebieg nie jest wyznacznikiem (bo co innego jest 200 tys. po autostradach a co innego 100 tys. po mieście czyli to drugie dużo gorsze dla auta).
Dużo więcej jest TDCi ponieważ:
1. Jak ktoś dużo jeździ to jest to słuszny wybór
2. Większość aut sprowadzanych to diesle bo firmy i ludzie kalkulują i wiedzą że jak sie dużo jeździ to się to opłaca - wejdź na np. mobile.de i zobacz że średni przebiego TDCi MK4 to ok. 200 - 250 tys. km, po przejechaniu granicy robi sie z tego 100 tys Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).

Co do frajdy wiem bo mam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najgorsze w TDCi i DPF-ie jest to że nie wiesz kiedy będzie się wypalał stąd też założenie że np. co drugi bak przegonisz go za miastem niczego nie zmienia możesz nie trafić. Jak ci się raz nie uda wypalić to nie ptroblem ale częściej to gwarantowany serwis (przy szczęściu wyczyszczą serwisowo ale jak pech to DPF do wymiany) i dlatego o tym napisałem.
Brakuje kontrolki która by o tym informowała.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta

Ostatnio edytowane przez Kapsel_lg ; 28-08-2011 o 16:18
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 17:51   #8
Robert 68
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

Tak w ramach uzupełnienia tematu, auto zamierzam sprowadzić korzystając z usług tej firmy: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. Myślę, że znajdą coś sensownego czym mozna pojeździć.

Pozdrawiam
Robert 68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2011, 18:07   #9
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

Chcesz dobrze kupić szukaj sam - tak mówi stare przysłowie pszczół Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie uwierzę w 7-8 letnie diesle kombi z przebiegiem 80 tys.
Ksiązka serwisowa u handlarza to standard. jJak szukałem swojego to każdy miał. Jak byłas prośba o skan wpisów to już odpowiadał co drugi. Jak sprawdzałem wpisy to 80% aut nie było znanych serwisom których wpisy były w książkach. Ot polska rzeczywistość.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2011, 01:17   #10
marcin89
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-12-2008
Skąd: Warszawa
Model: mondeo kombi
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 63
Domyślnie Odp: Zakup używanego MKIV Pb vs. Diesel

co do DPFa to widziałem jakis czas temu w ofertach niektorych firm zajmujacych sie chip tuningiem ze maja juz mozliwosc wyciecia tegoz ustrojstwa i obejscie elektorniki. W połaczeniu ze zrobieniem chipa daja fajne upusty takze wychodzi niewiele drozej jak za sam chip, a poniekad problem z DPFem nam odpada. Pytanie tylko czy ktos juz to robil i czy nie ma pozniej z tym jakis problemow? Bo taka oferta wydaje sie ciekawa
__________________
Mondeo 2.0 TDCi 2005 -->Nasze Titanium, Nissan Note 1,5 dCi 2008, FSO 125p 87' [bo cos trzeba w zyciu kochac]

Naruszenie regulaminu par.23 i 24
marcin89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.